1
Vraag
2
Reacties
splun045

Level 4
  • 33Posts
  • 5Oplossingen
  • 7Likes

Foutmelding CS2217 en CS2518, geen on demand en geen replay en opnames niet kunnen bekijken

Sinds vandaag kan ik niet meer terugkijken, de replay doet het niet krijg dan foutmelding cs2217.

Ook on demand doet het totaal niet meer. Krijg niets te zien. Daarnaast kan ik mijn bewaarde opnames en series kan ik niet terugkijken of verder kijken. Krijg dan de melding CS2518.

Nu heb ik de Next al een paar keer opnieuw gestart, twee keer sloeg de box vast en verder heeft het totaal niet geholpen.

Ik heb bij diagnostiek gekeken en die was gewoon goed. Mijn internetsnelheid is ook minder 180 MB in plaats van 250 MB. De pc is bedraad aangesloten en de mediabox draadloos.

Er zijn geen storingen bekend! Wat is het probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
splun045
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 5Oplossingen
  • 7Likes

De Nextbox was kapot. Heb een nieuwe gekregen

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie geen storingen en het klinkt niet bekend.

Het is allemaal wel gerelateerd aan de internetverbinding.

Hebben de SSID namen van de Wifi dezelfde namen?
Zo ja, geef 2,4 en 5 GHz een andere naam en maak opnieuw verbinding met één van de 2.

Ook kan het zijn dat je buren op hetzelfde kanaal zitten met hun Wifi als jij, kijk met Wifi Analyzer uit de app store of dat zo is?
Zo ja, zet dan een vrijer kanaal vast in je modem of router.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik raad je aan de volgende stappen te doorlopen:

  1. Koppel alle apparatuur los van je Connectbox zoals pihole, wifibooster, switch, dnsserver, computers, enz.
  2. Verbind je Next met de Connectbox via UTP kabel en gebruik poort 1 (alle andere poorten dus leeg). Gebruik evt een andere UTP kabel.
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Ga in je Next naar instellingen Netwerk > “Verander je aansluiting” en zorg dat “Met een netwerkkabel” oranje is.
  5. Ga nu in de instellingen naar “Systeem” en kies “Fabrieksinstellingen". Je opnames, ingestelde opnames en meeste instellingen blijven bewaard.

Laat je ons weten of dit helpt?

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

HEy @splun045 . Hoe gaat het nu? 🙂 We horen graag even van je! 

splun045
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 5Oplossingen
  • 7Likes

Alles is geprobeerd en niets helpt. Maandagmiddag komt een monteur. De Next en de Connect zien elkaar niet. De Connect werkt uitstekend! 

Wachten maandag maar af. Het lijkt of de Next stuk is. Baal wel want ik heb dan een week enkel tv en niets anders

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik weet niet of je mijn vorige stappenplan precies zo hebt uitgevoerd maar ik geef je bij deze een nog wat dieper reset stappenplan. Echt precies zo uitvoeren. Dat heeft velen al geholpen met verbindingsproblemen. Baat het niet dan schaadt het niet. Nogmaals: je verliest geen opnames of geplande opnames.

  1. Koppel alle apparatuur los van je Connectbox zoals pihole, wifibooster, switch, dnsserver, router, computers, enz. Vooral wifibooster belangrijk.
  2. Verbind je Next met de Connectbox via UTP kabel en gebruik poort 1 (alle andere poorten dus leeg). Gebruik evt een andere UTP kabel. (Via wifi werkt onderstaande niet).
  3. Zet je Connectbox uit, wacht 10 sec, zet hem aan en wacht nu 3 minuten.
  4. Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop.
  5. Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt.
  6. Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm.
  7. Waarschijnlijk moet je hierna je afstandsbediening opnieuw koppelen met je Next door knop "0" en "tv" 10 seconden ingedrukt te houden.
  8. Heb je inderdaad een wifibooster, reset deze dan met klein knopje (of gaatje mbv paperclip) achterop. Daarna kun je die ook weer aansluiten.

Laat ons alsjeblieft weten of je dit precies zo uitgevoerd hebt en of dat hielp. Alvast bedankt.

 

splun045
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 5Oplossingen
  • 7Likes

De Nextbox was kapot. Heb een nieuwe gekregen

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Mooi zo, dank voor het terugkoppelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic