Ik kijk eigenlijk nooit naar Love Nature 4K, maar bij het zappen kwam ik er voorbij en kreeg een foutmelding. Deze CS2008 melding geeft aan dat mijn internetsnelheid te laag is om de zender te kunnen bekijken (zie foto). Toen maar een diagnose gedaan. Ook in de diagnostiek geeft hij aan dat de internetsnelheid traag is en ik alleen live tv in HD kan kijken (zie foto). Echter als ik de youtube app open en een 4K video wil kijken, speelt hij deze gewoon af. Dus de statistieken voor nerds maar geopend en daar staat tot mijn verbazing dat de resolutie 3840x2160 is en dat de verbindingssnelheid bijn 41 Mbps is (zie foto). Ook een speedtest (bekabeld) op mijn pc geeft de 50/5 aan van mijn abonnement (zie foto).
Ook al kijk ik eigenlijk nooit naar de zender, ik wil toch wel graag dat het allemaal goed werkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed nieuws, Ik heb het probleem gevonden en de foutcode is verdwenen. Ook de diagnostiek geeft alles groen.
Het probleem bleek een switch ergens in het netwerk te zijn. De mediabox was niet via deze switch aangesloten, maar ging dus wel over zijn nek van de switch. De switch is inmiddels verwijderd.
Ik wil iedereen graag bedanken voor het meedenken.
Hallo Jacob,
Na een aantal uur en vervangen van aansluitingen bleek de boosdoener mijn extra wifi punt te zijn. Toen we die uit de modem haalden deed alles het wel goed. Moet hier dus nog even wat op verzinnen maar we weten nu iig wat de boosdoener was. Voordeel is nu wel dat mijn hoofdaansluiting ook weer up to date is maar hier lag het dus niet aan.
Gr. Ronald
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Was je verbinding niet druk met allerlei andere zaken? Ben niet 100% zeker, maar omdat alle UHD via het internet loopt kan het zijn dat je niet genoeg bandbreedte hebt.
@Steefb De zender doet het helemaal niet. Op ieder moment van de dag is de speedtest 50/5. Dat is ruim voldoende voor 4K streamen. De diagnose van de mediabox geeft aan dat het traag is en dat ik alleen TV kan kijken, terwijl youtube wel gewoon werkt met 4K. Youtube geeft ook aan dat er een verbindingssnelheid is van 40795 Kbps (40,795 Mbps). Hier mist ongeveer 10 Mbps met een speedtest, maar dat komt, omdat er gestreamd wordt door youtube. Dus de melding dat ik alleen tv kan kijken is onzin, omdat youtube wel werkt op de mediabox next. Ook heeft de zender eerst wel gewerkt met dezelfde apparaten aangesloten op het modem.
De diagnose van de Next meet/analyseert de verbinding t/m de Ziggo servers. Niet alleen je eigen internetsnelheid.
@MaxH Dat houdt dus in dat het probleem bij Ziggo in het netwerk ligt.
Drwestra wrote:@MaxH Dat houdt dus in dat het probleem bij Ziggo in het netwerk ligt.
Dat is heel goed mogelijk. Even een dag of 2 bekijken. 50/5 is niet echt veel, met ergens anders een bottleneck zit je al snel onder het minimum.
50 Mb is inweze 2 keer de norm van UHD streams wat op ongeveer 25Mbps ligt.
Nu gebruikt Netflix bijvoorbeeld een slimme compressie methode die anders is dan wat Ziggo gebruikt. Dat geldt ook voor Youtube hoewel deze is mede van de compressie die uploaders gebruiken.
Het zal mij niks verbazen dat Ziggo dit enkel wil leveren vanaf Internet Compleet 250/25 alles hieronder zal dan te laag zijn.
MaxH wrote:Drwestra wrote:@MaxH Dat houdt dus in dat het probleem bij Ziggo in het netwerk ligt.
Dat is heel goed mogelijk. Even een dag of 2 bekijken.
Ik heb 2 weken geleden al contact gehad met de klantenservice. Telefonisch werd ik niet geholpen, omdat er voor dit probleem geen "pad" is en via de chat werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dit is zoals ik al verwacht had tot op heden niet gebeurd. Aangezien mijn vertrouwen in de klantenservice in de loop der tijd tot onder het nulpunt gedaald is, probeer ik het maar via de community.
Drwestra wrote:MaxH wrote:Drwestra wrote:@MaxH Dat houdt dus in dat het probleem bij Ziggo in het netwerk ligt.
Dat is heel goed mogelijk. Even een dag of 2 bekijken.
Ik heb 2 weken geleden al contact gehad met de klantenservice. Telefonisch werd ik niet geholpen, omdat er voor dit probleem geen "pad" is en via de chat werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dit is zoals ik al verwacht had tot op heden niet gebeurd. Aangezien mijn vertrouwen in de klantenservice in de loop der tijd tot onder het nulpunt gedaald is, probeer ik het maar via de community.
Heel goed. Er zit hier meer kennis dan bij de gemiddelde HD medewerker. Maar wij zijn ook maar gebruikers en voor technische aanpassingen moet je wachten op een moderator.
RoWi. wrote:50 Mb is inweze 2 keer de norm van UHD streams wat op ongeveer 25Mbps ligt.
Nu gebruikt Netflix bijvoorbeeld een slimme compressie methode die anders is dan wat Ziggo gebruikt.
Het zal mij niks verbazen dat Ziggo dit enkel wil leveren vanaf Internet Compleet 250/25 alles hieronder zal dan te laag zijn.
Dacht ik in eerste instantie ook. Maar net even gekeken. Je kan bij zelf samenstellen 50/5 kiezen en ook een Next.
MaxH wrote:RoWi. wrote:50 Mb is inweze 2 keer de norm van UHD streams wat op ongeveer 25Mbps ligt.
Nu gebruikt Netflix bijvoorbeeld een slimme compressie methode die anders is dan wat Ziggo gebruikt.
Dacht ik in eerste instantie ook. Maar net even gekeken. Je kan bij zelf samenstellen 50/5 kiezen en ook een Next.
Klopt, dat staat (lijkt mij) los van de UHD streams. Ik weet dat tot 2019 de groene provider 4k pas leverde vanaf 200Mb. Dat is nu niet meer het geval.
Dat je TV Max (de Next) kan bestellen met Internet Start lijkt mij dat er dan een melding moet komen dat je daarmee geen toegang tot uhd hebt.
Ik denk dat een moderator hier maar is over moet schrijven.
Hey @Drwestra . Welkom hier!
Goed dat je deze plek gevonden hebt om je probleem te delen. Ik ga eerlijk zijn; ik ben dit zo ook nog niet eerder tegengekomen. Maar goed. Voor alles een eerste keer en we gaan er vast en zeker uitkomen ^^.
Om even bij het begin te beginnen. Is je mediabox Next bekabeld of draadloos met het internet verbonden?
RoWi. wrote:MaxH wrote:RoWi. wrote:50 Mb is inweze 2 keer de norm van UHD streams wat op ongeveer 25Mbps ligt.
Klopt, dat staat los van de UHD streams. Ik weet dat tot 2019 de groene provider 4k pas leverde vanaf 200Mb.
Dat je TV Max (de Next) kan bestellen met Internet Start lijkt mij dat er dan een melding moet komen dat je daarmee geen toegang tot uhd hebt.
Vanaf het begin dat ik de next box heb, was dit met internet start en heeft de zender het gedaan tot 2 weken geleden.
Drwestra wrote:RoWi. wrote:MaxH wrote:RoWi. wrote:
Knip
Vanaf het begin dat ik de next box heb, was dit met internet start en heeft de zender het gedaan tot 2 weken geleden.
Duidelijk, dan hoop ik dat Lycke iets kan vinden
Lycke Ziggo wrote:Hey @Drwestra . Welkom hier!
Goed dat je deze plek gevonden hebt om je probleem te delen. Ik ga eerlijk zijn; ik ben dit zo ook nog niet eerder tegengekomen. Maar goed. Voor alles een eerste keer en we gaan er vast en zeker uitkomen ^^.
Om even bij het begin te beginnen. Is je mediabox Next bekabeld of draadloos met het internet verbonden?
Hallo @Lycke Ziggo.
De mediabox next is bekabeld aangesloten. Er zit een switch tussen, maar heb het ook direct op de connectbox en draadloos getest. Alles geeft hetzelfde resultaat. Stroom is er al 24 uur af geweest. De mediabox is al teruggezet naar de fabrieksinstelling via het menu. Ook heb ik de software opnieuw laten inladen met de power en - toets. Dit alles was al gedaan voordat ik contact heb gehad met de helpdesk.
Bij de foto van de foutmelding in je eerste bericht is de melding over een grijs beeld met de logos van Aldi, Facebook en Instagram. Wat voor scherm is dat?
MaxH wrote:Bij de foto van de foutmelding in je eerste bericht is de melding over een grijs beeld met de logos van Aldi, Facebook en Instagram. Wat voor scherm is dat?
Als ik hem op een willekeurige zender heb en zap naar 205 (love nature 4K) krijg ik eerst een 4K check en dan de melding van de foto met de zender waar vandaan ik wilde zappen onder de melding.
Oeps……..mijn muis deed raar. Dit topic is nog niet beantwoord
@Drwestra Kun je na het uitvoeren van de fabrieksinstellingen op de Mediabox Next het apparaat eens opnieuw instellen en d.m.v. een netwerkkabel aansluiten op het modem?
Stel vervolgens de Next opnieuw in op interactieve tv.
@Paul Ziggo Nu hebben we helemaal een probleem. Het veranderen van zender gaat nu vreselijk traag. Het duurt 10 seconden voordat hij naar de andere zender gaat. TV gids wordt niet ingeladen. Youtube en on demand werken wel. Op Love Nature 4K weer dezelfde foutmelding en diagnostiek geeft ook nog steeds hetzelfde aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.