Vraag
Reacties
Oplossing
Drwestra
Level 4

Foutmelding CS2008 bij Love Nature 4K

Ik kijk eigenlijk nooit naar Love Nature 4K, maar bij het zappen kwam ik er voorbij en kreeg een foutmelding. Deze CS2008 melding geeft aan dat mijn internetsnelheid te laag is om de zender te kunnen bekijken (zie foto). Toen maar een diagnose gedaan. Ook in de diagnostiek geeft hij aan dat de internetsnelheid traag is en ik alleen live tv in HD kan kijken (zie foto). Echter als ik de youtube app open en een 4K video wil kijken, speelt hij deze gewoon af. Dus de statistieken voor nerds maar geopend en daar staat tot mijn verbazing dat de resolutie 3840x2160 is en dat de verbindingssnelheid bijn 41 Mbps is (zie foto). Ook een speedtest (bekabeld) op mijn pc geeft de 50/5 aan van mijn abonnement (zie foto). 

Ook al kijk ik eigenlijk nooit naar de zender, ik wil toch wel graag dat het allemaal goed werkt.

Foutmelding CS2008
Youtube app mediabox next
Speedtest PC

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
53 Reacties 53
Ronald58
Level 3

DSC_1136.JPG

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dat ziet er in alle eerlijkheid prima uit, Ronald58. Ik stuur je voor alle zekerheid even een vervangende splitter en nieuwe modemkabel op, wie weet verbeteren we daarmee het signaal en lossen we daarmee ook het probleem op. Laat je ons weten of dit helpt?

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Ik zal het laten weten. Bedankt voor de reacties. Gr Ronald 

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Splitter vervangen maar heeft niet geholpen, modemkabel had andere aansluiting(en) dus kon ik niet vervangen... 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Ronald58 wat merkwaardig maar zeker dank voor je toelichting. En zonder splitter? Als je die kabel die normaal in je splitter gaat eens direct in het aansluitpunt koppelt, is het dan wel goed?

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Nee helpt ook niet. Het meest irritante is dat ik geen programma's terug kan kijken op ziggo sport. Als ik de next uit doe en weer aan op love nature 4k doet de zender het wel. Kan ook via de next op YouTube 4k 60fps filmpjes afspelen. Bij diagnostiek blijft hij verbinding traag aangeven.... 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Alright, check. Irritant dat dit ook gepaard gaat met het niet kunnen terugkijken van Ziggo Sport. Dat lijkt echt internet gerelateerd. Op basis van de de foto lijkt de splitter niet in een meterkast te zitten. Voor goed signaal op het modem is het belangrijk dat het modem zo dicht mogelijk op de hoofdaansluiting wordt geplaatst. Weet je daarom zeker dat er geen groene kabel in de meterkast is? Anders lijkt mij een monteursafpsraak een logische vervolgstap. 

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Groene kabel komt hier in de huiskamer binnen en niet in de meterkast, overal hier in de buurt naar mijn weten. Gr. Ronald 

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Duidelijk @Ronald58! Dat kan, hoor 🙂 Sta je open voor een monteursbezoek zodat een monteur van ons op locatie de situatie nog eens kan beoordelen? Zo ja, laat het weten hier en deel ook enkele data waarop het voor jou zou passen. Dan plannen we een afspraak in! Op deze pagina lees je meer over het monteursbezoek. We horen graag!

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Ja laten we dat maar doen. Het kan 24 en 25 juni of 1 juli. 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Ronald58, komt helemaal goed.

Ik heb een monteur weten te regelen voor 1 juli aanstaande, tussen 12:00-18:00 uur.

Laat je weten wat diens conclusie is? Dat is voor ons handige feedback. Alvast dank! 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Ronald58 het is puur enthousiasme en nieuwsgierigheid hoor: is het opgelost en zoja, wat heeft de monteur gedaan? Mogen wij dat weten? 😉

0 Kudos
Ronald58
Level 3

Hallo Jacob,

Na een aantal uur en vervangen van aansluitingen bleek de boosdoener mijn extra wifi punt te zijn. Toen we die uit de modem haalden deed alles het wel goed. Moet hier dus nog even wat op verzinnen maar we weten nu iig wat de boosdoener was. Voordeel is nu wel dat mijn hoofdaansluiting ook weer up to date is maar hier lag het dus niet aan.

Gr. Ronald

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Ronald58 goed om te weten, bedankt voor je update! 

0 Kudos