MegamanXZero

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Foutmelding CS2004

Hallo allemaal,

 

Ik heb sindskort een probleem met mijn Mediabox XL die soms plotseling begint te loeien en het geluid maakt alsof hij op het punt staat om op te stijgen. Gepaard met dit verschijnsel is dat ik soms tijdens het TV kijken de foutmelding CS2004 krijg, waardoor beeld & audio stopt of vastloopt en het soms na een paar seconden en in andere gevallen minuten weer verder gaat. Hierbij komt ook nog eens het probleem dat het internet dan uitvalt en dan de Wi-Fi niet werkt of de PC (via ethernet kabel direct doorgetrokken vanaf de Mediabox XL) geen internet meer heeft.

 

In het kort, al sinds 2019 klant van Ziggo en nooit eerder problemen gehad met TV & Internet.

Sinds de rare geluiden van de Mediabox XL doet TV & Internet niet stabiel meer en valt het vaak uit met foutmelding CS2004.

 

Ik hoor graag de mogelijke oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joe

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi MegamanXZero, 

De Next wil inderdaad niet heel makkelijk door het activatie proces in de achterliggende systemen. Kleine check; wil je de Next nog even een minuutje van de stroom halen, ik ben benieuwd of het activatie proces dan wel automatisch opstart 🙂 
Is dat niet het geval? Trek meteen weer even aan de bel! 

Bekijk in context

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een zogenaamde geconsolideerde Mediabox XL is achterhaald, de Mediabox dient tegenwoordig enkel nog als decoder te worden gebruikt. Je kunt de Mediabox XL kosteloos laten vervangen door een Mediabox Next of Next Mini. Kun je laten weten waar je voorkeur naar uitgaat? In beide gevallen ontvang je ook een los (SmartWifi) modem.

 

CS2004 duidt op een probleem met het inkomende of uitgaande signaal (via coax).

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Indien de Mediabox is aangesloten op een andere contactdoos dan het AOP, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

 

Kun je tevens inloggen op het modem via 192.168.100.1 of 192.168.192.1 met gebruikersnaam en wachtwoord admin en de downstream/upstream-waarden plaatsen?

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ah, als ik zou moeten kiezen tussen die 2; dan liever de Mediabox Next met de SmartWifi modem.

Hoeveel van de huidige bekabeling die ik nu heb kan ik in principe in de Mediabox Next pluggen?
Ik heb in principe 4 apparaten via de ethernet kabel aangesloten en 1 HDMI naar de TV.

Is het mogelijk om ook op deze manier het op de Mediabox Next en/of de SmartWifi modem gewoon aan te sluiten, of heb ik iets additioneels nodig?

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Mediabox Next heeft ook mijn voorkeur.

 

Het AOP (btv 01-SET) en de IEC/IEC-kabel naar de Mediabox XL zijn up-to-date. Voor een SmartWifi modem met Mediabox Next heb je alleen een splitter (POA-254) + F/F-kabel nodig qua coax.

 

Op de Mediabox Next sluit je coax, HDMI en een UTP-kabel (naar het modem) aan, op het SmartWifi modem sluit je de overige UTP-kabels aan. Omdat je momenteel al vier UTP-kabels hebt aangesloten op de Mediabox XL heb je ook een switch nodig, deze dien je zelf aan te schaffen. Je zou de Mediabox Next ook via Wi-Fi kunnen verbinden (waardoor een switch niet nodig is) maar dat wordt niet aanbevolen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan genoemde apparatuur + aansluitmateriaal toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe: Erg bedankt voor de snelle reactie! Ik heb mijn adresgegevens naar behoren ingevuld.

Ik wacht de Ziggo-medewerker's reactie tegemoet 🙂

 

Ik heb nog een aanvullende vraag:

Als ik bv. alleen mijn PC wil gebruiken via een UTP-kabel en de resterende apparaten wel middels Wi-Fi kan doen, heb ik dan geen switch nodig? Want hoeveel apparaten zou ik in deze setup (zonder switch) dus kunnen aansluiten middels een UTP-kabel?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan alvast.

 

Het SmartWifi modem beschikt net als de Mediabox XL over een ingebouwde switch met vier poorten (gigabit ethernet). Als je alleen de PC en Mediabox Next via ethernet verbindt, dan is een losse switch inderdaad niet nodig.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

op een modem zitten 4 utp-poorten, als je meer dan 4 apparaten dmv utp wilt aansluiten heb je dus een switch nodig 🙂

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan een moderator misschien hier op reageren of het afronden? Ik heb afgelopen uur al weer 3 keer het internet zien uitvallen en ik werk vanuit huis. Graag zie ik de nieuwe Mediabox Next en SmartWifi modem zsm tegemoet, want dit wordt wel heel erg frustrerend.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MegamanXZero welkom hier, goed dat je het aangeeft. 

Ik snap echt dat storingen irritant zijn, daar werken we graag aan om dit snel op te lossen. Je Mediabox XL is nu keurig online. Als er iets uitvalt, lijkt het me om de wifi te gaan.

Wat de reactietijd vanuit ''ons'' aangaat, dit is uiteraard geen live chat dus geef ons aub wel de kans. Soms is een beller of chatter sneller, net hoe urgent je vraag is uiteraard.

Wat je pakket aangaat: dat regelen we. Een Mediabox Next én een extra modem zijn onderweg. Per e-mail houden we je op de hoogte van alle informatie, ook wat oude apparatuur aangaat. So far, so good, dan moet het allemaal goedkomen! 

 

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste@Jacob,

 

Erg bedankt voor de reactie en het vervolg via de e-mail.

 

Excuses voor de irritatie en manier van reageren vanuit mijn kant, maar dat komt voornamelijk omdat ik zo'n soort probleem nooit eerder heb gehad nazoveel jaar goede service van Ziggo 🙂 Gepaard met het feit dat het mijn werken vanuit huis hindert.

Voor de volgende keer zal ik bellen/chatten als het urgent is.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MegamanXZero welnee, zeker niet vervelend van jouw kant. Het was meer om een eerlijke verwachting te schetsen van wat je hier op de Community kunt verwachten. Het zijn toch voornamelijk leden en lezers die elkaar helpen. En waar nodig en mogelijk helpen we een handje.

Fijn dat je er zo in staat, wordt vervolgt! 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Jacob  word er ook een poa + modemkabel geleverd? anders kan TS geen tv meer kijken straks 😉

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gio2903 een geheel terechte vraag, maar die zitten in het pakket! Dus komt goed! 

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Gio2903 @Jacob 

Beiden bedankt voor de feedback 🙂

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok, ik heb zojuist het pakketje opgehaald... Alleen mis ik volgens mij de SmartWifi modem.

Ik tref alleen de Mediabox Next; of gaat dit in 2 delen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De apparatuur wordt inderdaad in meerdere pakketten verzonden.

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat verklaart het 🙂
Ik dacht toen ik thuis kwam dat ik gelijk aan de slag kon gaan met het vervangen van alles, maar dat zal dan even op zich moeten laten wachten.

Wat is de gemiddelde tijdsduur tussen het verzenden van beiden pakketten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het kan nog een paar dagen duren, afhankelijk van PostNL. Overigens heb je twee weken de tijd om de nieuwe apparatuur in gebruik te nemen. Het aansluitmateriaal zal ook nog een apart pakketje zijn.

MegamanXZero
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Erg bedankt voor de opheldering. Dan ga ik aan de slag wanneer alles binnen is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan, ik kijk alvast uit naar je bevindingen.

Uitgelicht topic