1
Vraag
2
Reacties
Nienkuh_s

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding CS2004 geen enkele zender werkt meer (opgelost)

Next box een paar weken in huis. Werkte prima. Nu geeft ie sinds gisteren opeens foutmelding CS2004. En werkt geen enkele zender meer. De on demand services en apps werken allemaal wel, omdat het gewoon werkt.

Het zou aan de kabels moeten liggen. Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel en coax die vorig jaar door Ziggo monteur aangelegd is. Er is niks veranderd aan dat ding sinds ie de laatste keer aanstond zondagavond. En nu doet dus geen enkele zender het. Met KS gebeld ze kunnen niks doen ook omdat de kennis van next niet optimaal is. Terug naar fabrieksinstellingen gezet maar zonder resultaat.

Monteur kan pas de 16e en potdorie vanavond is de belangrijkste voetbalwedstrijd van het jaar en ik mag het via de Ziggo go app om mijn telefoon gaan kijken ???

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

In regio Gelderland zijn we van maandag op dinsdag begonnen met voorbereidingen om de regio te Schakel mee naar digitale kabel tv]schakelen naar digitale kabel tv. Het lijkt erop dat deze voorbereidingen bij jou CS2004 veroorzaken. Dit is uiteraard direct doorgezet.
Fijn dat het weer werkt, Boertje38. Werkt het bij de rest ook alweer?

Bekijk in context

14 Reacties 14
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Probeer in Mijn Ziggo de zenders opnieuw te scannen. (Producten, Televisie, Zenders en Pincode herstellen)
Nienkuh_s
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de tip. Heb het geprobeerd maar helaas helpt het niet. Nog steeds dezelfde melding.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Jammer. Als noodoplossing kan je ook 5 minuten na begin van de voetbaluitzending via de gids terugkijken vanaf begin kiezen. Dan kijk je via internet.
Daarnaast toch alle bekabeling nog even nalopen.
Nienkuh_s
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kennelijk kun je vanaf de Ziggo go app ook streamen naar de tv en dat werkt. Dus ik kan ik elk geval ajax kijken ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zet die kast ook eens waterpas. Misschien werkt ook dat nog ... :wink:
Boertje38

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier hetzelfde probleem. Vandaag is er een monteur 2 uur bezig geweest maar heeft de storing niet kunnen verhelpen. Kabels vervangen, next vervangen aansluitpunt vervangen mocht allemaal niet helpen. Blijkt dat ze gisteren een wijziging hebben doorgevoerd in hun infrastructuur in GLD. waardoor deze next boxen blijkbaar niet werken.

Je kan de tv kabel van je next in de antenne ingang van je TV stoppen en dan zoeken naar de digitale kanalen. Je hebt alleen dan SD kwaliteit.

Hier ook wachten op een oplossing. (omgeving Barneveld)
Heim

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hier in Barneveld, Gelderland, exact hetzelfde probleem. Heb de Mediabox Next sinds enkele weken in huis en heeft in die tijd probleemloos gewerkt. Gister in de loop van de ochtend begonnen de problemen. Schakelde de box in en na enkele seconden kwam dezelfde melding (CS2004) in beeld en is niet meer weggegaan. Uiteraard in de tussentijd niets gewijzigd aan mijn bekabeling.

Vervolgens uren gewacht en maar weer eens met de klantenservice gebeld. Die meldden mij ook dat ze 'helaas' niets konden doen en dat er inderdaad werkzaamheden zijn uitgevoerd in die nacht ervoor. Kennelijk hebben ze zaken in de transport-stream gewijzigd, waardoor e.e.a. nu niet meer functioneert. Heb keer op keer de box gereset, teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het mocht niet baten. Vervolgens probeerden ze ook een monteursafspraak door te drukken, maar die heb ik geweigerd. Zeker nadat ik de Mediabox Next rechtstreeks met de door Ziggo geleverde coaxkabel op het hoofdaansluitpunt in de meterkast heb aangesloten en de TV er naast heb gezet. Nog steeds die vervelende melding. Heel vervelend en nu (woensdag 8 mei, 17:46 uur) nog steeds niet werkend. Beetje jammer!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Verdorie,

dat is zeker jammer mensen! Ik zal hierbij vragen of Lycke Ziggo of een andere moderator even naar dir dit topic wil kijken.
Keeltje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier in Barneveld ook geen zenders meer sinds gisteren foutcode cs2004, werkt weer lekker bij Ziggo en klantenservice gebeld en ja hoor 27 mei komt er een monteur uhuh beetje laat he? maar ook hier zal een monteur geen problemen vinden dus ligt toch ergens bij Ziggo
Boertje38

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Willem-A wrote:
Verdorie,

dat is zeker jammer mensen! Ik zal hierbij vragen of Lycke Ziggo of een andere moderator even naar dir dit topic wil kijken.


Zoh wel fijn zijn als er wat duidelijkheid overkomt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Keeltje 27 mei ???? das nog 2 en een halve week?
Daar moet er eens goed in de agenda gekeken gaan worden.
roderickr

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb dezelfde foutmelding gehad en daar is door Ziggo al op gereageerd: https://community.ziggo.nl/test-nieuwe-mediabox-213/cs2004-foutmelding-op-alle-kanalen-39851

Bij mij werkt het sinds vandaag allemaal weer, dus het lijkt er op dat de engineer een aanpassing heeft gedaan en doorgevoerd. Dus even je mediabox uit en aanzetten met de knop achterop en alles zou weer moeten werken.
Boertje38

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
HIer werkt het nu ook weer. Omg. Barneveld
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

In regio Gelderland zijn we van maandag op dinsdag begonnen met voorbereidingen om de regio te Schakel mee naar digitale kabel tv]schakelen naar digitale kabel tv. Het lijkt erop dat deze voorbereidingen bij jou CS2004 veroorzaken. Dit is uiteraard direct doorgezet.
Fijn dat het weer werkt, Boertje38. Werkt het bij de rest ook alweer?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic