1
Vraag
2
Reageer en help mee
RICOThuis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding CS1010 met Mediabox Next

Ik heb 2 Mediaboxen Next ontvangen ter vervanging van een Horizon en een een Mediabox XL (extra mediabox).

Beide Nexts gekoppeld via Wifi. De eerste bleef hangen op foutmelding CS1010. De tweede verliep vlekkeloos.

De eerste Next staat nu al 2 uur op deze foutmelding.

Wat te doen?

71 Reacties 71
Ras

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald_v_V wrote:

18 dagen moeten wachten maar.. de extra box werkt sinds gisteren prima bij ons.

Hier helaas nog steeds niet

Ras

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog steeds aan het wachten op een oplossing

Ras

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanmorgen een sms gehad dat het probleem is opgelost. Maar u raad het al. Weer niet. Nog steeds hetzelfde probleem. Gebeld met de zakelijke helpdesk. Blijkt dat het nog steeds niet is aangepast in het systeem. Dat gaag ze nu handmatig doen. (Dat hoor ik steeds) Kan 72 uur duren. Het lijkt wel een bandje dat steeds afgespeeld wordt. Moedeloos wordt je ervan. Ik hoop dat het nu toch goed mag gaan.

Frozman

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ook hier problemen.
De Next ontvangen - ter vervanging van de Horizon - en installatie leek goed te verlopen, tot de inmiddels beruchte CS1010 melding kwam en deze inmiddels al uren in beeld staat.
Gebeld met Ziggo en kreeg te horen dat men ‘er op de achtergrond’ mee bezig is, oftewel handmatig activeren, maar hoe lang dit ging duren kon de medewerker helaas niet aangeven.

Aangezien ik nu al meerdere verhalen heb gelezen van mensen die al weken en zelfs maanden wachten, hoop ik dat iemand, een moderator, hier iets in kan betekenen?

Alvast bedankt!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Frozman wrote:

hoop ik dat iemand, een moderator, hier iets in kan betekenen?

Iemand kan hier zeker iets in betekenen, maar wij moderators kunnen dat niet. Vastgelopen activaties worden allemaal doorgezet naar onze specialisten en zij lossen alle vastlopers z.s.m. op. Helaas valt niet te voorspellen hoe lang het gaat duren, dat hangt heel erg af van de oorzaak waarom de activatie vastgelopen is.

Hopelijk valt het mee, fingers crossed!

Frozman

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Mark Ziggo wrote:
Frozman wrote:

hoop ik dat iemand, een moderator, hier iets in kan betekenen?

Iemand kan hier zeker iets in betekenen, maar wij moderators kunnen dat niet. Vastgelopen activaties worden allemaal doorgezet naar onze specialisten en zij lossen alle vastlopers z.s.m. op. Helaas valt niet te voorspellen hoe lang het gaat duren, dat hangt heel erg af van de oorzaak waarom de activatie vastgelopen is.

Hopelijk valt het mee, fingers crossed!

@Mark Ziggo dank je wel voor je reactie, Mark.
Ik had inmiddels al een eigen topic aangemaakt en weet inmiddels dat het nog even duurt eer de mediabox geactiveerd is, dus we hebben de oude maar weer geinstalleerd in afwachting van de sms, of tot de Horizon het opeens niet meer doet, dan weten we ook genoeg.
Gaf nog wel aan dat het wellicht handig is, als klanten van te voren ingelicht worden over het feit dat de installatie/activatie wat problemen kan geven. Ook zouden de Ziggo medewerkers een consequent antwoord moeten hebben, want nu zei de ene dat we paar uurtjes geduld moesten hebben, de ander zei 2-3 dagen en via dit forum hoorde ik van een moderator dat ook die 2-3 dagen geen garantie is.
Als het probleem bekend is, de problemen spelen al veel langer, dan kan dit beter gelijk aangegeven worden en zijn er ook geen verwachtingen vanuit de klant.

Nogmaals bedankt, Mark..alles komt goed 😉


Niet van toepassing
Frozman wrote:

Ook hier problemen.
De Next ontvangen - ter vervanging van de Horizon - en installatie leek goed te verlopen, tot de inmiddels beruchte CS1010 melding kwam en deze inmiddels al uren in beeld staat.
Gebeld met Ziggo en kreeg te horen dat men ‘er op de achtergrond’ mee bezig is, oftewel handmatig activeren, maar hoe lang dit ging duren kon de medewerker helaas niet aangeven.

Aangezien ik nu al meerdere verhalen heb gelezen van mensen die al weken en zelfs maanden wachten, hoop ik dat iemand, een moderator, hier iets in kan betekenen?

Alvast bedankt!

Als de eerste next box is geïnstalleerd wordt er pas een pr gemaakt voor de extra next.

 

Wacht een paar uur en zet tijdelijk een utp kabel er tussen. Dan gaat hij wel door en kan je hem later weer op de wifi zetten.

Frozman

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
PeterH2020 wrote:

Als de eerste next box is geïnstalleerd wordt er pas een pr gemaakt voor de extra next.

Wacht een paar uur en zet tijdelijk een utp kabel er tussen. Dan gaat hij wel door en kan je hem later weer op de wifi zetten.

Bedankt voor je reactie, Peter.
Het gaat bij ons niet om een extra mediabox. We hadden er eentje  - de oude Horizon - en die werd vervangen door de Next, maar die blijft dus hangen in de activatie. Daarom nu de Horizon weer aangesloten in afwachting van de activatie van de Next.


Niet van toepassing
Frozman wrote:

Bedankt voor je reactie, Peter.
Het gaat bij ons niet om een extra mediabox. We hadden er eentje  - de oude Horizon - en die werd vervangen door de Next, maar die blijft dus hangen in de activatie. Daarom nu de Horizon weer aangesloten in afwachting van de activatie van de Next.

Als die blijft hangen zal er even een internet kabel aan moeten. Zodat hij contact kan krijgen met ziggo voor activatie.

Dit kan alleen als de pr niet is vast gelopen.

Frozman

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
PeterH2020 wrote:

Als die blijft hangen zal er even een internet kabel aan moeten. Zodat hij contact kan krijgen met ziggo voor activatie.

Dit kan alleen als de pr niet is vast gelopen.


Ik had hem gelijk al met netwerkkabel aangesloten. Ziggo detecteerde de mediabox ook wel, maar hij moet door de ‘specialisten’ handmatig doorgezet worden.
 

Wat bedoel je met ‘pr’ eigenlijk?


Niet van toepassing

Productmutatie 🙂

Frozman

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Aha, als je het eenmaal weet, klinkt het zo logisch, haha.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic