1
Vraag
2
Reageer en help mee
RICOThuis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding CS1010 met Mediabox Next

Ik heb 2 Mediaboxen Next ontvangen ter vervanging van een Horizon en een een Mediabox XL (extra mediabox).

Beide Nexts gekoppeld via Wifi. De eerste bleef hangen op foutmelding CS1010. De tweede verliep vlekkeloos.

De eerste Next staat nu al 2 uur op deze foutmelding.

Wat te doen?

71 Reacties 71
kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo ja heel

graag zoals het was. Dus internet complete en tv Max. Dan heb ik alles weer en kunnen m’n kinderen weer zien wat ze willen zien ?

 

Vpinas7

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo het klopt dat ik nog steeds geen tv kan kijken... echt jammer en vervelend dat het zo lang duurt zeg..

Ronald_v_V

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben 1 Mediabox XL en twee extra mediaboxen XL omgeruild voor 1 Next box, een Extra Next box en een CI+ module. De Next box werkt prima. Zeer veel verbeteringen ten opzichte van de oude XL box. Blij mee.

Maar… De extra next box geeft de CS1010 foutmelding en de CI+ module zegt dat ik geen abonnement voor de zenders heb en verwijst mij naar de klantenservice een website en ref 203. (zenders 1,2,3 en 14 alleen te zien rest geeft foutmelding).

Al drie maal contact gehad met de klantenservice. 3x ander verhaal en geen idee wanneer beide problemen opgelost zullen zijn.

Gisteren zou de CI+ module geactiveerd worden hiervoor zou de televisie een half uur aan moeten staan op kanaal 1 daarna zouden alle zenders werken. Na een uur helaas niet het geval.

Er blijken dus veel meer CS1010 gevallen te zijn en het is dan jammer dat de apparatuur opgestuurd wordt terwijl de abonnementen administratief niet goed verwerkt kunnen worden. De “oude” XL boxen werkten gewoon.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het gaat (gelukkig) niet structureel fout, @Ronald_v_V . Maar eerlijk is eerlijk; wel vaker (en langer) dan normaal is.  Ik zie dat bij jou de order sinds 20 augustus vast staat. Dit zal opgelost worden, maar ik kan je niet aangeven wanneer dit precies gaat gebeuren, helaas. Hoe stom het ook klinkt, maar vooralsnog kan je weinig anders doen dan afwachten. Mijn collega's kunnen hier ook geen acties op ondernemen op dit moment. Ondanks dat sommigen het soms creatief proberen op te lossen (dingen opzeggen en opnieuw aanvragen). Sterker nog, dergelijke oplossingen zorgen juist vaak voor nog meer vastlopers. Ook voor jou geldt dat ik dit niet met prio kan laten oppakken, omdat het gaat om (extra) tv aansluitingen en we de prio enkel mogen toepassen op internet en telefoniediensten. 

Geen leuk verhaal, maar ik wil graag dat het in elk geval eerlijk en zo duidelijk mogelijk is. 

 

@Vpinas7 . Jouw order staat nog altijd vast. Ik heb zojuist contact opgenomen met de afdeling waarnaar ik zaken kan doorzetten. Zoals gezegd; ik mag hier geen prio op zetten omdat het om tv gaat, maar ik vind het in dit geval wel héél lang duren en ben benieuwd of ik er toch nog iets mee kan, omdat het inmiddels zo lang duurt. Je hoort van me. 

@kim04-07-1984 . Ik ben een paar dagen afwezig geweest, sorry. Je hebt inmiddels wel via andere kanalen contact gehad zie ik. Is alles nu weer zoals het moet zijn? 🙂

 

Ronald_v_V

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo Dank voor je snelle reactie. Helpt mij natuurlijk niks.

Is de ref 203 melding bij de CI+ module dezelfde als de CS1010 melding op de extra next box?

kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo dank je wel voor  je berichtje Lycke. Het is jammer genoeg nog steeds niet zoals het zou moeten zijn. Ik wacht rustig af. Ik ben al blij dat de extra mediabox next het inmiddels doet.

Groetjes Kim

John Simmerman

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier hetzelfde probleem: Next beneden werkt prima, maar de extra blijft hangen in CS1010. De oude tijden van de Horizon ellende herleven: Ziggo levert weer dingen uit, die ze niet kunnen waarmaken……...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Die Next gaat wel werken. Maar dan moet het beestje eerst door een registratieprocedure heen.
Dat is hopeloos vastgelopen. Een pijnlijke ontwikkeling. Helaas zonder al te snel zicht op handmatig herstel.
Dat heet machteloosheid.

John Simmerman

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Linksom of rechtsom: hij doet het niet…..Ongeacht de oorzaak komt Ziggo zijn afspraak niet na .

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey allemaal.

Wie de topics hier wat bijhoudt, zal het niet ontgaan zijn. Er gaat wat mis in de activatie van (extra) mediaboxen. De order loopt niet goed door, komt in een error te staan en als klant zie je CS1010 in beeld.
 
We zijn hiervan op de hoogte en doen er natuurlijk alles aan jullie zo snel mogelijk weer op alle apparaten van TV te laten genieten. Natuurlijk zouden we graag willen dat het met 1 druk op de knop op te lossen is, maar dit is niet het geval. Voor nu is er dus, helaas, weinig anders te doen dan even geduld hebben.  De actie waarbij we klanten pro-actief aanbieden over te stappen van 2 keer een Mediabox XL naar 2 keer een mediabox Next, is voor nu on hold gezet tot dit probleem opgelost is.
 
Ik had natuurlijk graag willen zeggen dat alles over een uurtje opgelost is, maar dat is (voor zover we nu weten) helaas niet het geval. Nog even geduld, we zijn voor jullie bezig

John Simmerman

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als tussenoplossing heb ik de TV direct aangesloten op de coax en zodanig ingesteld dat ik in ieder geval wel de standaard digitale kanalen van Ziggo kan ontvangen. Ik heb daarvoor de instructies gevolgd op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen#/ .

Dit werkt prima, maar natuurlijk wil ik z.s.m. gebruik maken van de extra mediabox next en hoop dat de issues snel zijn opgelost…..

Stephanievander

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier problemen met de 2e next box, blijft ook constant hangen op die cs1010 foutmelding. Hoop toch dat dit snel word opgelost anders ga ik overstappen. 
 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Stephanievanderheijden wrote:

Ook hier problemen met de 2e next box, blijft ook constant hangen op die cs1010 foutmelding. Hoop toch dat dit snel word opgelost anders ga ik overstappen. 
 

 

Je hebt kunnen lezen dat Ziggo er alles aan het doen is om het probleem op te lossen , en het “dreigen” met overstappen zal het niet bespoedigen……...En persoonlijk denk ik dat je beter even geduld kan hebben tot het is opgelost dan dat je het hele overstap circus hebt moeten doorlopen...dat duurt langer.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

De oorzaak waardoor de activaties/orders vastlopen is gelukkig inmiddels verholpen. Er ligt echter wel nog een flinke backlog met klanten waarbij dit in de afgelopen tijd mis is gegaan, die nog weggewerkt (opgelost) moet worden. Hier wordt uiteraard aan gewerkt! 

Ronald_v_V

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is goed nieuws Lycke. Ik ben benieuwd wanneer wij weer beeld hebben.

Remv77

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hoop dat het snel opgelost is. Als nieuwe klant gelijk deze verstoring voelt niet goed. Hopelijk snel mijn order geactiveerd en dat ik van Internet en TV kan genieten via Ziggo.

Ras

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas ook hier al 14 dagen CS1010. Al voorrijkosten gehad van een extern installatiebedrijf en een aantal keren de belofte dat het zou moeten gaan werken. Het betreft een zakelijke aansluiting. Wanneer je dit soort zaken vooraf weet bedenk je je wel voordat je overstapt. Ik begrijp ook niet dat de aanvraag geaccepteerd is terwijl toen al lang bekend was dat het systeem niet goed werkt. Dat is toch echt nalatigheid in mijn ogen. Kunnen jullie nog eens kijken naar mijn aansluiting. 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Ras Ik heb ook voor jou gekeken of er iets is wat ik kan bespoedigen maar ik kan helaas niks voor je doen. Wat Lycke hierboven al aangaf geldt in dit geval ook voor jou:

 

De oorzaak waardoor de activaties/orders vastlopen is gelukkig inmiddels verholpen. Er ligt echter wel nog een flinke backlog met klanten waarbij dit in de afgelopen tijd mis is gegaan, die nog weggewerkt (opgelost) moet worden. Hier wordt uiteraard aan gewerkt! 

Het resetten, opnieuw aansluiten o.i.d. heeft totaal geen zin zolang wij het nog niet hebben opgelost. Sorry dat ik geen beter bericht heb.

Ras

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander Ziggo wrote:

@Ras Ik heb ook voor jou gekeken of er iets is wat ik kan bespoedigen maar ik kan helaas niks voor je doen. Wat Lycke hierboven al aangaf geldt in dit geval ook voor jou:

 

De oorzaak waardoor de activaties/orders vastlopen is gelukkig inmiddels verholpen. Er ligt echter wel nog een flinke backlog met klanten waarbij dit in de afgelopen tijd mis is gegaan, die nog weggewerkt (opgelost) moet worden. Hier wordt uiteraard aan gewerkt! 

Het resetten, opnieuw aansluiten o.i.d. heeft totaal geen zin zolang wij het nog niet hebben opgelost. Sorry dat ik geen beter bericht heb.

Krijg ik wel bericht zodra het werkt? Ik zal dan het externe installatiebedrijf weer in moeten schakelen. Deze zijn nu al 2 keer voor niets geweest. Deze facturen volgen uiteraard nog maar uiteraard zal het eerst opgelost moeten worden. De opgelopen zakelijke schade loopt per werkdag op. Deze is nu dan ook nog niet door ons te bepalen volgens DAS rechtsbijstand. 

Ronald_v_V

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

18 dagen moeten wachten maar.. de extra box werkt sinds gisteren prima bij ons.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic