1
Vraag
2
Reageer en help mee
RICOThuis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding CS1010 met Mediabox Next

Ik heb 2 Mediaboxen Next ontvangen ter vervanging van een Horizon en een een Mediabox XL (extra mediabox).

Beide Nexts gekoppeld via Wifi. De eerste bleef hangen op foutmelding CS1010. De tweede verliep vlekkeloos.

De eerste Next staat nu al 2 uur op deze foutmelding.

Wat te doen?

71 Reacties 71
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Egbert Jan, ik heb je bericht teruggevonden en behandeld (daar krijg je dus geen reactie meer  ) Ik ga de Mediabox-activatie voor je in gang zetten, binnen 48 uur werkt ‘ie!

Egbert Jan

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hé dankjewel. Groetjes!

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels zitten wij al bijna 2 weken zonder tv…. is er niet iets alternatiefs te regelen?

Vpinas7

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds vorige week mijn Mediabox XL en Extra boxen ingeleverd en daarvoor in de plek 2 Next boxen ontvangen en sinds vorige week vrijdag geïnstalleerd. De 1e box in de woonkamer werkte direct en de 2e Nextbox voor de slaapkamer staat al sinds vorige week vrijdagochtend "Onze systemen worden bijgewerkt CS1010 ". Al meerdere keren contact opgenomen met Ziggo. Moest de 2e box van een medewerker van Ziggo via coaxkabel beneden installeren, maar dezelfde melding blijft in beeld staan. Kan iemand hier iets mee op korte termijn? Zeer vervelend dat tot vorige week donderdagavond prima tv kon kijken op slaapkamer en nu dus helemaal niet meer..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Vpinas7, goed dat je dit topic hebt gevonden maar helaas met een minder positieve reden.

Bij jou is hetzelfde gaande als bij @JudithSchoorlemmer, aan onze kant is er iets vastgelopen waardoor de activatie niet is gelukt. Daar wordt aan gewerkt, maar kan ik helaas niet versnellen of direct oplossen 

Voor jullie beiden geldt als alternatief; Door de coaxkabel rechtstreeks in de TV te stoppen en je TV af te stemmen met behulp van deze stappen. De kwaliteit en de opties zijn beperkt, maar je hebt in ieder geval de basiszenders. Ook Ziggo GO kan als alternatief worden gebruikt, eventueel in combinatie met Airplay of een Chromecast.

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels zitten we 2,5 week zonder mediabox. We hebben jouw tip opgevolgd @Alex Ziggo , dat scheelt iets, want nu kunnen we wel sd kijken. Maar om dit te doen moesten we met 2 man de tv van de muur af tillen en weer ophangen. Om dit nu elke dag te doen is wel een heel gedoe. Maar als we dagelijks moeten testen om de nieuwe mediabox al geactiveerd is, moeten we deze operatie dagelijks doen. Niet handig. Krijgen we een melding als het wel gelukt is?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Maar om dit te doen moesten we met 2 man de tv van de muur af tillen en weer ophangen. Om dit nu elke dag te doen is wel een heel gedoe.

Ik veronderstel dat dit nodig was om de coax-kabel op de TV aan te sluiten.
Door een Splitter te gebruiken hoeft het tillen maar 1 keer. Next aan een Split, TV aan andere Split. Aanvoerkabel op de Input Split aan de achterkant.
Je weet nooit of de coax-aansluitkabel van de TV in de toekomst nog eens van pas komt. Bij een nooit uit te sluiten vervelend probleem met de Next bv.

Gratis te bestellen bij Ziggo zonodig incl korte coax aansluitkabeltjes.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact Naar beneden Scrollen. Probeer 24/7 Chat. Gaat meestal het snelst.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JudithSchoorlemmer,

Ik zie zojuist dat de opdracht is voltooid en er niets meer vast staat. Het zou op dit moment moeten werken! 

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh dat zou fijn zijn @Alex Ziggo ! Helaas moet ik wachten tot mijn man thuis is om het uit te proberen. Kan de tv niet alleen tillen… 🙂 Maar ik laat het weten! Dank je wel voor de reactie!

Vpinas7

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas na ruim 2 weken nog steeds geen signaal en mijn extra Nextbox staat nog steeds niet in Mijn Ziggo...

kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij is exact hetzelfde aan de hand. Al meerdere keren contact gehad met ziggo en telkens krijg ik te horen dat ik het een paar dagen moet gunnen voordat ze het kunnen oplossen. Inmiddels al ruim een week de extra mediabox next waar ik geen gebruik van kan maken doordat de box blijft hangen op cs1010…. kan dit nu alsjeblieft een keer opgelost worden? En dan ook graag weer de mogelijkheid om op te nemen en terug te kijken. Dat kan ook ineens niet meer terwijl ik het duurste tv abonnement heb...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Vpinas7 

@kim04-07-1984 

Ik leg het bij een Ziggo moderator neer, zij komen morgen of overmorgen hier langs en kunnen diep in de systemen kijken en zien wat er aan de hand is.

Je hebt hier dan ook een vast aanspreekpunt.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je @Be rt !

ik heb m’n postcode en huisnummer inmiddels aangepast. Ben benieuwd of het nu eindelijk valt op te lossen..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Vpinas7 . goedemorgen!

Je geeft aan geen signaal te hebben en de extra mediabox niet te zien in MijnZiggo. Dit duurt natuurlijk veel te lang :-(. Het stukje “geen signaal” gaat dat ook over de extra mediabox, of gaat dat over andere diensten/apparaten? 

 

@kim04-07-1984 . Als ik het goed begrijp gaat het ook bij jou om de activatie van een extra mediabox Next? 

 

Er lopen momenteel meer orders vast dan gebruikelijk. Bijkomend nadeel is dat het veel langer duurt dan normaal. Nu kunnen wij specifieke gevallen intern doorzetten zodat ze met spoed opgepakt kunnen worden. Echter, dit gaat enkel op bij het missen van internet en/of telefonie. Het activeren van een extra mediabox valt hier niet onder, omdat de noodzaak hiervan veel minder groot is. Al snap ik heel goed dat het voor jullie onbegrijpelijk is dat het zo lang duurt :-(. 

kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt @Lycke Ziggo 

de extra mediabox next blijft de melding geven CS1010. Ik kan echter ook niets opnemen of terugkijken op de mediabox next die wel werkt of via de ziggo go app. Heel vervelend want ik betaal hier wel gewoon het volle pond voor...

Vpinas7

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo het geen signaal hebben, gaat alleen over de Extra Mediabox. 

Het is zeer frustrerend, omdat ik voor deze Next mediabox altijd op de slaapkamer heb kunnen kijken en nu opeens niet meer. Ik begrijp dat het niet 'noodzakelijk' is, maar alsnog betaal ik wel gewoon voor de extra Mediabox. Heel jammer en vervelend allemaal..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helemaal eens hoor, het is ook vervelend en ik snap dat je er gek van wordt, zeker omdat je niet weet hoe lang het duurt (ik kan me voorstellen dat je liever een maand wacht wanneer je zeker weet dat het een maand duurt, dan 3 weken en geen idee hebben wanneer wat gaat gebeuren). Maar helaas zit ik hier echt vast en moeten we allemaal geduld hebben. 

Voor wat betreft het (volle pond) betalen; natuurlijk gaan we samen met jullie kijken naar een vergoeding voor dit alles, wanneer alles straks weer goed werkt :-). 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zie dat jullie orders nog steeds vast staan, @Vpinas7  en @kim04-07-1984 . Ik had graag een goede update gegeven, maar helaas heb ik nog geen nieuwe informatie :-(. 

kim04-07-1984

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo dank je wel voor de update. Het is me inmiddels gelukt om de extra mediabox next te installeren en aan de praat te krijgen, maar nu heeft ziggo m’n abonnement helemaal veranderd waardoor ik al m’n extra zenders en m’n movies en series XL kwijt ben ? terwijl de afspraak was dat m’n abonnement niet zou veranderen. Ik zou dezelfde zenders behouden… ik had altijd een aangepast alles in 1 pakket met internet complete en tv Max. Van de tv Max is nu niks meer over. Of het internet wel nog complete is weet ik niet. Ik weet niet hoe ik dit zelf kan testen.. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zoals gezegd, @kim04-07-1984 . Er staat nog het 1 en ander vast in je order. Super om te lezen dat je mediabox inmiddels werkt, trouwens! Maar dat je volledige abonnement nog niet werkt, zal toch komen door het vaststaan. 

 

Toevoeging; vergeet wat ik zeg. Ik zie een Alles in 1 Complete abonnement besteld. 28 juli. Deze heb je als het goed is zelf online aangevraagd.
 

Het moet dus internet Complete en TV Max worden? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic