1
Vraag
2
Reageer en help mee
RICOThuis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding CS1010 met Mediabox Next

Ik heb 2 Mediaboxen Next ontvangen ter vervanging van een Horizon en een een Mediabox XL (extra mediabox).

Beide Nexts gekoppeld via Wifi. De eerste bleef hangen op foutmelding CS1010. De tweede verliep vlekkeloos.

De eerste Next staat nu al 2 uur op deze foutmelding.

Wat te doen?

71 Reacties 71
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @RICOThuis 
Welkom hier op de Community, leuk dat je ons forum hebt gevonden.
Het is wel erg jammer om te lezen dat je na ontvangst van je 2 nieuwe Next boxen niet gelijk de installatie kon voltooien en met een plezier kon genieten. Daarvoor sorry! Maar nu zie ik dat je gisteravond contact hebt gehad met mijn collega die beide boxen voor je handmatig heeft geactiveerd. Ik ga er dan ook vanuit dat het hiermee is opgelost. Mocht je nou toch nog tegen punten aanlopen, trek hier gerust aan de bel.

BasBBB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedemiddag,

 

ik heb exact het zelfde probleem als hierboven beschreven is.

de tweede box staat al 20 uur op de CS1010.

via de chat al meerdere malen beloofd dat hij het binnen een uur moet gaan doen.

helaas nog geen succes.

wat kan hier mis gaan? 

 

Wendy van Wijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier hetzelfde probleem. Vanmiddag ontvangen en meteen geïnstalleerd. In de woonkamer geen probleem, in de slaapkamer staat hij nog steeds op CS1010. Morgen maar weer een keer bellen naar ziggo ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, morgen langskomen in dit topic.

Zij kunnen diep in het systeem kijken de de nodige adviezen geven dan wel de nodige stappen ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

BasBBB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gisteren nog contact (telefonisch) met Ziggo gehad.

Bleek dat de extra next in het systeem nog op “ niet afgeleverd” stond.

Wellicht dat dat bij jullie ook het geval is.

medewerker heeft dit aangepast en jawel hij werkt nu!

Groet,

Bas

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @BasBBB, top dat het is opgelost!

 

@Wendy van Wijk Bij jou staat hij inmiddels ook actief, hoe staat het ervoor?

Wendy van Wijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @BasBBB, top dat het is opgelost!

 

@Wendy van Wijk Bij jou staat hij inmiddels ook actief, hoe staat het ervoor?

Ja!!! Zojuist geprobeerd en hij doet het! Bedankt voor de reactie! ?

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Wij werden vorige week door Ziggo gebeld. Of we wilden overstappen naar een zakelijk account. Supersnel internet dus ik heb ja gezegd.

 

De dag erna was onze oude mediabox al gedeactiveerd. Geen tv meer. Afgelopen maandag kregen we de nieuwe mediabox. En bij installeren springt hij op de foutcode cs1010. We bellen elke dag met de klantenservice en we krijgen alleen maar te horen dat zij het ook niet weten en dat ze geen idee hebben wanneer het opgelost is. Dat is dus de zakelijke helpdesk. 

 

Wel zeggen ze dat het probleem bij Ziggo zit en te maken heeft met de activatie,die plaatsvindt in India? Wij kunnen niets doen wordt gezegd.

 

Inmiddels hebben we meer dan een week geen tv. Kan iemand hier misschien helpen? We worden een beetje wanhopig...

 

Judith

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JudithSchoorlemmer Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen mogelijk zien waar het fout gaat en de nodige actie ondernemen.

Maar dit is het consumentendeel van Ziggo en ik weet niet in hoeverre zij in het zakelijk deel kunnen/mogen.

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @Be rt  . Is er ook een zakelijke community?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JudithSchoorlemmer Nee, die is er niet, bij Ziggo zakelijk zou het servicelevel hoger liggen en zou een klant helpt klant forum niet nodig moeten zijn.

Mogelijk is er hier toch iemand die wel de nodige rechten heeft om je te kunnen helpen.

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aha. Nou ja, alle mensen die ik heb gesproken wisten het zelf ook niet zeiden ze. We moesten maar afwachten… nou ja, hopen maar dat hier iemand helpt. Bij de klantenservice zeiden ze dat alles goed staat en dat het activatieprobleem in India zit...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Nou ja, alle mensen die ik heb gesproken wisten het zelf ook niet zeiden ze.”

Ziggo moderators kunnen een flink aantal stappen verder en dieper dan de standaard helpdesk.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @JudithSchoorlemmer
Welkom op de Ziggo Community. 

De reden waarom je aanhaakt bij dit topic is natuurlijk een stuk minder leuk. Ik kan mij goed voorstellen dat de wanhoop nabij is als je al ruim 8 dagen naar foutcode CS1010 zit te kijken. Wat is er nu precies aan de hand. In ons systeem komen regels te staan welke ervoor zorgen dat jouw apparatuur wordt geactiveerd. Als deze regels doorlopen is er dus niets aan de hand en verloopt alles zoals het zou moeten lopen. In jouw situatie is de regel voor de activatie van de Mediabox Next vastgelopen. Hierdoor kun je de installatie niet voltooien. Deze vastgelopen activatieregel moet handmatig opgepakt worden en helaas duurt dit al ontzettend lang.

Helaas kan ik deze regel niet voor je herstellen, maar omdat het al even duurt heb ik wel jouw situatie geëscaleerd met het verzoek of dit met voorrang opgepakt kan worden. Ik kan je helaas niets beloven, maar zodra ik een terugkoppeling heb gekregen dan hoor jij uiteraard van mij!

JudithSchoorlem

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @Cecilia Ziggo, we kunnen niet veel anders doen dan afwachten. Ik moet wel zeggen dat dit echt frustrerend is. Maar ik waardeer je eerlijkheid en hulp. 

Wanneer moet ik opnieuw aan de bel trekken, als het nog niet werkt? Ik ben een beetje bang dat we straks weken zitten te wachten op iets dat misschien niet gaat komen?

 

Egbert Jan

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb vandaag de beide next boxen geïnstalleerd die ik besteld had. De eerste ging perfect, de tweede liep uit op cs1010. Op mijn Ziggo lijken de contractgegevens niet helemaal te corresponderen met mijn nieuwe situatie. Klopt dit en kunnen jullie me dan hiermee helpen? Alvast bedankt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
JudithSchoorlemmer wrote:

Dank je wel @Cecilia Ziggo, we kunnen niet veel anders doen dan afwachten. Ik moet wel zeggen dat dit echt frustrerend is. Maar ik waardeer je eerlijkheid en hulp. 

Wanneer moet ik opnieuw aan de bel trekken, als het nog niet werkt? Ik ben een beetje bang dat we straks weken zitten te wachten op iets dat misschien niet gaat komen?

 

Hi @JudithSchoorlemmer, helaas hebben we nog geen concrete nieuwe informatie hierover. Je zal zeker niet wachten op niets, maar ik vind het heel lastig om een tijdsbestek aan te geven op dit moment.

 

Egbert Jan wrote:

Heb vandaag de beide next boxen geïnstalleerd die ik besteld had. De eerste ging perfect, de tweede liep uit op cs1010. Op mijn Ziggo lijken de contractgegevens niet helemaal te corresponderen met mijn nieuwe situatie. Klopt dit en kunnen jullie me dan hiermee helpen? Alvast bedankt. 

Hi @Egbert Jan, ik zie dat je inmiddels ook via het contactformulier contact hebt met ons. Je 2e Mediabox staat niet actief bij ons, we ontvangen via die weg graag de benodigde gegevens om hem actief te zetten.

 

 

Egbert Jan

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ga ik doen

Egbert Jan

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is me niet gelukt te reageren op een verzoek tot het sturen van de nodige foto’s m.b.t. de Next. Heb nu via het contactformulier het Article number en het Kit serial number doorgegeven en hoop dat dat genoeg informatie is. Mvg. Egbert 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic