1
Vraag
2
Reacties
DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Fouten in ViaPlay app

Goedenavond, 

 

Sinds enige tijd, weet niet precies wanneer, zitten er foutjes in de ViaPlay app op de Next. Bij het opstarten worden de profielfoto's niet geladen en in de app missen thumbnails bij de films en series.

Ik heb gezocht maar kon er verder nog geen topic over vinden. Zijn er meer met dit "probleem"?

Ik heb de Next al teruggezet naar Fabrieksinstellingen, Internetverbinding geeft aan alles in UltraHD.

Netflix app geen problemen.

 

Groeten Dirk

20220625_203236.jpg

20220625_203252.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Inmiddels heb ik de update naar 4.41 gehad en de fouten zijn opgelost. Profielfoto en thumbnails zijn weer aanwezig.

Bekijk in context

41 Reacties 41
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @DirkZutphen 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; heb je Viaplay ook al eens geprobeerd via een app op een telefoon of een tablet?

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Beste Wim C.,

 

Uiteraard heb ik die mogelijkheden gecheckt 😉

Daar is het allemaal wel goed.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @DirkZutphen 

Om na te gaan waar het mis kan gaan nog twee vragen: andere apps zoals bijvoorbeeld Netflix werken wèl goed? Hoe is je Mediabox Next naast coax aangesloten met internet; via wifi of via een netwerkkabel rechtstreeks met het modem?

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Netflix werkt goed. 

Aangesloten via 5G Wifi.

App werkt ook wel, kan zonder problemen kijken naar series. Het is net alleen dat met de thumbnails en profielfoto.

Maar blijkbaar ben ik de enige 😉

Dan zal het vanzelf wel weer gaan, het is ook vanzelf gekomen dus....

Steven10751

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee, je bent niet de enige. Sinds vorige week ervaar dezelfde problemen. Ik heb me een slag in de rondte gezocht maar niets kunnen vinden. Ik laat het even voor wat het is ivm tijdgebrek en hopelijk lost het zich vanzelf op.

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Beste Steven, ik heb al een reset geprobeerd van de Next door middel van, stroom eraf en dan Min knop en Aan/Uit knop vasthouden 10 seconden, Fabrieksinstellingen gereset vanuit het menu en al in en uitgelogd van de ViaPlay app. Alle 3 opties geen succes.

Sorry maar wel fijn dat ik niet de enige ben 😉

Steven10751

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Iets met 'gedeelde smart is halve smart'  😁

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

@Steven10751 heb jij dan toevallig ook dat het beeld regelmatig freezed tijdens het afspelen van opnames? Bij livebeeld heb ik het niet en ook niet bij Netflix of ViaPlay, alleen maar bij uitgesteld kijken of opnames.

Steven10751

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee, niks van dat allen. Overigens heb ik de next via een netwerkkabel aangesloten.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik had dit niet gelezen, omdat ik net terug ben van vakantie, dus post mijn bericht dus in dit topic opnieuw.

ls
Ik ben terug van 5 weken vakantie en de mediaboxen Next (2X) geven in de Viaplay app, heel veel grijze icoontjes weer.
Het fenomeen is op beide nexten zichtbaar, zowel de inlogprofielen zijn grijs als ook vele serie / film items.
Zowel op mijn MI BoxS , Firestick als via de apps (telefoon, tablets), is alles wel goed zichtbaar.
Het uit/aan zetten heeft dit niet verholpen.
Overigens geen freezing oid, andere apps (Netflix, Amazone Prime), geven alles goed weer en werking is ook goed.
Functioneel speelt de ViaPlay App de content wel goed af, (ook F1 live), echter is het beeld identiek met de topic starter op mijn beide Next boxen.

apelgrim

Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Hier ook het zelfde probleem als bij @dirk

VrGroet Anton😉

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Wat bij mij, denk ik, gelijktijdig begonnen is, is dat " Kijken vanaf het begin" bij F1 ook steeds een fout oplevert. Heb alleen vergeten te kijken of er een code bij stond.  Ga volgende keer beter kijken 😉

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige SW versie van de Next box of om de SW opnieuw te laten installeren?

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Was het maar waar 😔

Terug kan niet en ik heb nu elke vorm reset geprobeerd. In en uitloggen van de ViaPlay app, modem gereset, niets helpt.

Wachten maar op een update.

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Wat een blamage zeg, een SW update die dit veroorzaakt en niets wat dit kan verhelpen.
Geen reacties van Ziggo in dit topic, ik wordt aan mijn lot overgelaten en moet maar hopen, dat een nieuwe SW update dit gaat verhelpen, wellicht dus maanden afwachten!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Het is zeker niet fijn als de Viaplay app niet lekker werkt. En als het eerder gewoon prima in orde was, is het logisch dat je daar naar terug wilt. Dit is geen bekend issue voor ons dus ik wil graag kijken wat er mis gaat. Waar ik allereerst benieuwd naar ben, is jullie box draadloos of bekabeld aangesloten op het modem? En is het zo dat het constant niet volledig werkt, of zijn er ook momenten waarop het wel goed gaat?

corne1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier helaas precies hetzelfde probleem

 

Alles al geprobeerd, hard reset met - standby knop, terug naar fabrieksinstellingen opnieuw inloggen

maar geen effect

 

Media box next is met netwerk kabel aangesloten en het probleem is constant.

 

Een paar dagen geleden heb ik voor mijn tv boven mijn CI module omgeruild voor een

mediabox next mini het gekke is dat op die mini alles wel perfect werkt.

 

Ben iig blij dat ik niet de enigste ben want heb ook het hele internet al afgezocht en kon er

nergens iets over vinden, kan volgensmij niet anders dan dat er veel meer mensen last van hebben

 

Nu kijken waarschijnlijk veel mensen alleen formule 1 via kanaal 200 en gebruiken de app zelf niet

anders had je er wel veel meer klachten over gelezen en of gehoord.

 

Aangezien de app wel werkt op mijn nieuwe next mini lijkt mij dit vrij simpel op te lossen.

 

 

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik heb de beide boxen gewoon in de standby staan, vervolgens ben ik 6 weken geleden op vakantie gegaan (5 weken vakantie).
Toen ik thuis kwam, kreeg ik bij aanzetten wel een melding van dat er een software update was uitgevoerd (de laatste), Alles werkt naar behoren, behalve de layout van de ViaPlay App.
 (zoals de topicstarter in de foto's laat zien, heb ik identieke lege grijze vakken)
Voordat ik op vakantie ging was het wel goed
Ik heb een bedrade en een wireless Next box configuratie, maar beiden geven identieke lege layout vakken in de ViaPlay App.
resetten, ed, geeft geen verbetering.
Mijn conclusie is, dat er een fout zit in de laatste Next SW update, of dat er tijdens de distributie wellicht iets fout is gegaan.
Misschien kan Ziggo de Software opnieuw pushen , want wachten op een nieuwe update vind ik te kort door de bocht!

DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Beste @Rikst het is altijd, box is inmiddels weer draadloos aangesloten, maar heb de front reset bekabeld uitgevoerd en ook daarna nog steeds missende profielfoto's en thumbnails. Ook in en uitloggen en andere resets geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Series kijken gaat wel goed. Alleen F1 geeft regelmatig een foutmelding bij Kijken vanaf het begin.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic