1
Vraag
2
Reacties
JKerkhof

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcodes Mediabox XL

Hallo,

 

sinds enige tijd krijg ik wisselende foutcodes bij het tv kijken. Het lijkt steeds vaker te gebeuren, inmiddels meerdere keren per dag. Opnames terugkijken stopt of is niet mogelijk en ook live tv kijken hapert regelmatig. Het gaat dan om codes als cs2004, cs9097 en een enkele cs3300. Diagnostiek signaleert een goede maar te trage internetverbinding.

Daarnaast is de wifi soms instabiel; zelfs op telefoon of tablet wordt de verbinding soms kort verbroken, ook in de woonkamer (toch vlakbij het modem).

Ik heb wat topics gevonden die op eenzelfde probleem wijzen, namelijk een ruis op de internet verbinding. 

Bijgevoegd daarom een screenshot van Downstream- en Upstreamwaarden, Netwerkhistorie en een foto van de AOP. 

 

Hopelijk kan iemand mij in de richting van een oplossing helpen, alvast dank!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@JKerkhof, ik heb de nieuwe splitter + coaxkabel toegestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk. Laat je ons weten of het heeft geholpen? Anders sturen we alsnog een monteur 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie op je modem al een heel hoge upstream en dat kan op de Mediabox XL nog slechter zijn.

Dat wil zeggen dat de apparaten Ziggo amper kunnen bereiken, ergens zit te veel weerstand in het signaal richting Ziggo.

De upstream, daar loopt je upload over en als de upload niet aankomt, dan komt er ook geen download.

 

Een Ziggo moderator kan meer in de diepte van het signaal kijken en mogelijk een oorzaak vinden en/of de juiste stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

JKerkhof
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je snelle reactie, ik wacht even of er snel een Ziggo Moderator reageert. Anders neem ik verder contact op met support.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@JKerkhof Morgenvroeg komt er een Ziggo moderator hier langs, zij kunnen dieper in de systemen kijken dan de standaard helpdesk, zo nodig de juiste mensen bereiken en je hebt hier een vast aanspreekpunt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @JKerkhof, welkom op de Ziggo Community! 

Wat balen dat je zoveel foutmeldingen krijgt en dat je internet verbinding niet op en top lijkt te zijn. Ik heb je gegevens erbij gepakt en het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er goed uit. Je hebt je mediabox XL niet aangesloten via een internet kabel toch? Je zou je modem eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je door het verstopte knopje op het modem voor 30 seconden in te drukken. Hierna gaat het modem opnieuw opstarten met de standaard instellingen en gegevens. 

De foutcodes die je deelt geven aan dat de mediabox offline is en dat het signaal niet voldoende is. Heb je misschien nog een andere splitter/coaxkabel om te testen? 

JKerkhof
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Maud,

 

dank voor je bericht. Ik was even op vakantie, vandaar mijn late reactie. De mediabox XL is inderdaad niet via een internetkabel aangesloten, maar via een coaxkabel. Ik heb het modem nog niet opnieuw opgestart, dat zal ik zo eens proberen, kijken of dat helpt. 

De huidige splitter is de enige die ik heb, maar ik zou eventueel een andere coaxkabel tussen splitter en mediabox kunnen testen. Ik hou je op de hoogte van de resultaten!

 

Groet, Jasper Kerkhof

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi Jasper,

Heb je de tijd al gevonden om bovenstaande te testen? 😄

Wij kunnen je ook altijd een splitter toesturen om het te testen mocht het nog nodig zijn @JKerkhof 

JKerkhof
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo!

Ja, enigszins. Ik heb een andere coaxkabel tussen mediabox en splitter aangesloten. Maar die kabel was niet al te best, het werd er in ieder geval alleen maar slechter van. Het probleem zit dus niet (per se) in de huidige kabel. Als jullie een andere splitter zouden willen opsturen, heel graag. Dan kan ik die testen.

En anders zou ik wellicht een monteur willen laten komen. We willen toch graag dat het wordt opgelost.

 

Alvast dank,

 

Jasper

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@JKerkhof, ik heb de nieuwe splitter + coaxkabel toegestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk. Laat je ons weten of het heeft geholpen? Anders sturen we alsnog een monteur 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic