Sinds 2 dagen krijg ik de foutmelding iTV-150 op mijn HUMAX 5300 box als ik interactieve TV opstart.
Ik heb volgens mij nu al het mogelijke geprobeerd (oplossingen die ik hier heb gelezen, stappenplannen doorlopen), maar tevergeefs... Wat kan ik nog meer doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Kaatje333
de waarden op de Humax zien er prima uit. Maar dat is natuurlijk wel een momentopname. Maar als je zegt dat zowel de Tv- als het Internetsignaal af en toe wegvallen moet er wat fout gaan in het inkomende signaal, want anders vallen niet beiden uit.
De UMU is oud, en @Mark Ziggo kunnen vragen je een POA01 toe te sturen. Dus bij deze @Mark Ziggo
Met de foto van het modem kun je niet zoveel, maar zoals gezegd gaat er wat mis met het signaal als beiden soms wegvallen zoals hierboven beschreven.
Als wat ik op de foto zie het AOP is, is dat een nieuwe. Zit er in de meterkast ook nog iets? Zo nee, dan is dat wat ik op de foto zie het AOP. Natuurlijk kan de bedrading daarin niet goed vast zitten, maar het is al wel een eengaats uitvoering. Die zou dus niet hoeven worden vervangen. Maar is het signaal nog steeds niet goed, of valt dat weg, nadat de POA01 is geplaatst, is wellicht toch een monteur nodig. Het probleem kan ook nog buitenshuis zitten. Maar eerst even de POA afwachten…
Een nieuwe coax kabel is ook gewenst ?
Deze kabel bied 0 afscherming tegen invloeden van buitenaf. (Antieke kabel)
Tom. wrote:
Een nieuwe coax kabel is ook gewenst ?
Deze kabel bied 0 afscherming tegen invloeden van buitenaf. (Antieke kabel)
Kan inderdaad zo zijn dat deze oud is @Tom. maar met 0 afscherming verwacht ik (ook) andere issues te zien. Daarover zie ik niets, en dit staat natuurlijk ook los van een wegvallend Internet. Maar een nieuwe kabel kan geen kwaad natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe lang deze is. Je kan via Ziggo een kabel gratis ontvangen, maar dan tot maximaal 5 meter. Dus als @Kaatje333 nog even aangeeft welke lengte ze nodig heeft, dan kan @Mark Ziggo ook die meezenden.
@Willem-A In de meterkast zit niks meer.
Een coaxkabel van 3 meter graag. 🙂
Interactieve TV doet het weer! 😄
Zomaar, vanzelf!
Ik kwam op een instellingspagina toen ik op de rode knop op de afstandsbediening drukte, dit heb ik doorlopen en nu werkt het weer.
Iedereen bedankt voor het reageren en het meedenken! Met @Willem-A in het bijzonder, bedankt voor je tijd!
Kaatje333 wrote:
Interactieve TV doet het weer! 😄
Zomaar, vanzelf!
Ik kwam op een instellingspagina toen ik op de rode knop op de afstandsbediening drukte, dit heb ik doorlopen en nu werkt het weer.
Iedereen bedankt voor het reageren en het meedenken! Met @Willem-A in het bijzonder, bedankt voor je tijd!
En dit gebeurt dus vaker. Vreemd, maar waar! Dus dat er geen storing bekend is zegt niet zoveel, want ik heb nu al regelmatig gezien dat I-TV uitvalt, deze melding laat zien, we er alles aan doen het op te lossen, wat dat niet lukt, en dat men later meldt dat het ineens weer werkt. Hier ligt een aandachtspunt voor Ziggo.
@Lycke Ziggo kun je dit eens aankaarten, en/of uitzoeken? Want lastig is het natuurlijk wel.
@Kaatje333 fijn dat het weer werkt en dank dat je dit ook even laat weten! Dat word zeer gewaardeerd.
Met vriendelijke groet, Willem
en… graag gedaan.
Willem-A wrote:
Dus dat er geen storing bekend is zegt niet zoveel, want ik heb nu al regelmatig gezien dat I-TV uitvalt, deze melding laat zien, we er alles aan doen het op te lossen, wat dat niet lukt, en dat men later meldt dat het ineens weer werkt. Hier ligt een aandachtspunt voor Ziggo.
Dat er geen storing bekend is zegt inderdaad niet dat er geen storing is.
Elke keer als in ons logsysteem wordt aangeklikt dat een klant last heeft van een itv-150 melding welke niet opgelost kan worden met de standaard vervolgstappen gaat er een alarmpje branden bij onze storingsdienst. Elke volgende melding schroeft de prioriteit daarvan omhoog totdat het opgepakt wordt. Als er maar 1 melding is staat hij niet meteen bovenaan het prioriteitenlijstje en kan het dus wat langer duren voordat er actie ondernomen wordt.
Inmiddels is ook de volgende tekst verschenen op ons storingsoverzicht:
> On Demand werkt niet voor sommige klanten
Op dit moment komt het voor dat On Demand niet werkt. De portaal opent niet of je ziet een foutmelding. Het gaat om Mediaboxen van Humax en CI+ modules. Het probleem is in onderzoek. Sluit in eerste instantie signaal problemen uit. Heeft de klant wel signaal issues? Los die dan samen met de klant op. Is het signaal in orde en werkt het toch niet? Plan dan geen monteurs in maar biedt excuses aan voor het ongemak. We doen ons best om het zo spoedig mogelijk op te lossen.
@Kaatje333 - Fijn dat het nu weer werkt! Ik heb nog wel een nieuwe splitter + coax kabels (voor je modem en Humax) naar je opgestuurd, die worden tzt bezorgd.
@Mark Ziggo De verbindingsproblemen zijn er nog wel, dus ben erg blij met een nieuw splitter en coax! Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.