1
Vraag
2
Reacties
Kaatje333

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Foutcode iTV-150

Sinds 2 dagen krijg ik de foutmelding iTV-150 op mijn HUMAX 5300 box als ik interactieve TV opstart.

Ik heb volgens mij nu al het mogelijke geprobeerd (oplossingen die ik hier heb gelezen, stappenplannen doorlopen), maar tevergeefs... Wat kan ik nog meer doen?

47 Reacties 47
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Kaatje333 

de waarden op de Humax zien er prima uit. Maar dat is natuurlijk wel een momentopname. Maar als je zegt dat zowel de Tv- als het Internetsignaal af en toe wegvallen moet er wat fout gaan in het inkomende signaal, want anders vallen niet beiden uit. 

De UMU is oud, en @Mark Ziggo kunnen vragen je een POA01 toe te sturen. Dus bij deze @Mark Ziggo 

Met de foto van het modem kun je niet zoveel, maar zoals gezegd gaat er wat mis met het signaal als beiden soms wegvallen zoals hierboven beschreven. 

Als wat ik op de foto zie het AOP is, is dat een nieuwe. Zit er in de meterkast ook nog iets? Zo nee, dan is dat wat ik op de foto zie het AOP. Natuurlijk kan de bedrading daarin niet goed vast zitten, maar het is al wel een eengaats uitvoering. Die zou dus niet hoeven worden vervangen. Maar is het signaal nog steeds niet goed, of valt dat weg, nadat de POA01 is geplaatst, is wellicht toch een monteur nodig. Het probleem kan ook nog buitenshuis zitten. Maar eerst even de POA afwachten… 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Willem-A 

Een nieuwe coax kabel is ook gewenst ?

Deze kabel bied 0 afscherming tegen invloeden van buitenaf. (Antieke kabel)

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tom. wrote:

@Willem-A

Een nieuwe coax kabel is ook gewenst ?

Deze kabel bied 0 afscherming tegen invloeden van buitenaf. (Antieke kabel)

 

Kan inderdaad zo zijn dat deze oud is @Tom. maar met 0 afscherming verwacht ik (ook) andere issues te zien. Daarover zie ik niets, en dit staat natuurlijk ook los van een wegvallend Internet. Maar een nieuwe kabel kan geen kwaad natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe lang deze is. Je kan via Ziggo een kabel gratis ontvangen, maar dan tot maximaal 5 meter. Dus als @Kaatje333 nog even aangeeft welke lengte ze nodig heeft, dan kan @Mark Ziggo ook die meezenden. 

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A In de meterkast zit niks meer.

Een coaxkabel van 3 meter graag. 🙂

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Interactieve TV doet het weer! 😄

Zomaar, vanzelf!

Ik kwam op een instellingspagina toen ik op de rode knop op de afstandsbediening drukte, dit heb ik doorlopen en nu werkt het weer.

Iedereen bedankt voor het reageren en het meedenken! Met @Willem-A in het bijzonder, bedankt voor je tijd!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kaatje333 wrote:

Interactieve TV doet het weer! 😄

Zomaar, vanzelf!

Ik kwam op een instellingspagina toen ik op de rode knop op de afstandsbediening drukte, dit heb ik doorlopen en nu werkt het weer.

Iedereen bedankt voor het reageren en het meedenken! Met @Willem-A in het bijzonder, bedankt voor je tijd!

 

En dit gebeurt dus vaker. Vreemd, maar waar! Dus dat er geen storing bekend is zegt niet zoveel, want ik heb nu al regelmatig gezien dat I-TV uitvalt, deze melding laat zien, we er alles aan doen het op te lossen, wat dat niet lukt, en dat men later meldt dat het ineens weer werkt. Hier ligt een aandachtspunt voor Ziggo.

@Lycke Ziggo kun je dit eens aankaarten, en/of uitzoeken? Want lastig is het natuurlijk wel.

@Kaatje333 fijn dat het weer werkt en dank dat je dit ook even laat weten! Dat word zeer gewaardeerd. 

Met vriendelijke groet, Willem

en… graag gedaan.  

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Willem-A wrote:

Dus dat er geen storing bekend is zegt niet zoveel, want ik heb nu al regelmatig gezien dat I-TV uitvalt, deze melding laat zien, we er alles aan doen het op te lossen, wat dat niet lukt, en dat men later meldt dat het ineens weer werkt. Hier ligt een aandachtspunt voor Ziggo.

Dat er geen storing bekend is zegt inderdaad niet dat er geen storing is.

Elke keer als in ons logsysteem wordt aangeklikt dat een klant last heeft van een itv-150 melding welke niet opgelost kan worden met de standaard vervolgstappen gaat er een alarmpje branden bij onze storingsdienst. Elke volgende melding schroeft de prioriteit daarvan omhoog totdat het opgepakt wordt. Als er maar 1 melding is staat hij niet meteen bovenaan het prioriteitenlijstje en kan het dus wat langer duren voordat er actie ondernomen wordt.

Inmiddels is ook de volgende tekst verschenen op ons storingsoverzicht:
> On Demand werkt niet voor sommige klanten
Op dit moment komt het voor dat On Demand niet werkt. De portaal opent niet of je ziet een foutmelding. Het gaat om Mediaboxen van Humax en CI+ modules. Het probleem is in onderzoek. Sluit in eerste instantie signaal problemen uit. Heeft de klant wel signaal issues? Los die dan samen met de klant op. Is het signaal in orde en werkt het toch niet? Plan dan geen monteurs in maar biedt excuses aan voor het ongemak. We doen ons best om het zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

@Kaatje333 - Fijn dat het nu weer werkt! Ik heb nog wel een nieuwe splitter + coax kabels (voor je modem en Humax) naar je opgestuurd, die worden tzt bezorgd.

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Mark Ziggo De verbindingsproblemen zijn er nog wel, dus ben erg blij met een nieuw splitter en coax! Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic