Ifor
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode cs9994

Wie weet wat dit kan ?

klantenservice zegt dat de coaxkabel en verdeler kapot is??

38 Reacties 38
Pasi
Expert
Expert
  • 4216Posts
  • 239Oplossingen
  • 1616Likes

Hallo,

Leest u dit eens : Foutcode Cs9994 

Internet ( via Ziggo ) werkt nog wel? Anders dan toch maar wat foto's van het AOP ( Het Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo muurkastje ) en de daarop aangesloten bekabeling plaatsen. Zodat hier gecontroleerd kan worden of e.e.a. niet verouderd is en/of aan vervanging tot is.


tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Deze foutmelding geeft aan dat de Mediabox geen internetverbinding heeft. Klopt het dat je een Mediabox Next gebruikt?

 

Ter controle van installatie en signaalsterkte/-kwaliteit:

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 
Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja die gebruik ik, maar dit probleem heb ik sind 2dgn wel geen internet dan traag tot geen

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vermogen (dBmV) 1

SNR (dB) 40

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Zou je een foto van AOP en splitter willen plaatsen? Voor zover ik kan zien op de foto ziet de installatie er wel goed uit.

 

Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Graag beide tabellen met elk 24 rijen van tabblad Downstream en beide tabellen met elk 4/6 rijen van tabblad Upstream. Handigst is om alle gegevens in een Word-document o.i.d. te plakken en dat document hier te plaatsen.

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga proberen in te loggen op de modem dat wilt ook niet altijd lukken, zoals de medewerker van ziggo ook niet lukten

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas kan de router niet meer bereiken

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Dan is de Connect Box mogelijk offline momenteel. Welke status geven de LED's aan de voorzijde aan?

 

Zou je verder nog een foto van AOP en splitter willen plaatsen?

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem staat gewoon op wit

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Deze foto van de versterker had je eerder al geplaatst, graag zou ik nog een (betere) foto van onderstaande onderdelen zien:

 

20211018-01.JPG

 

Zou je het modem eens direct op het AOP willen aansluiten, dus zonder de splitter?

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem stond al direct op de splitter

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

De splitter lijkt onvoldoende contact met het AOP te maken.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA-01-B of POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft geen effect, blijft hetzelfde

ik krijg over 2 dgn een nieuwe coax en splitter dus wacht wel af, als het dan niet werkt ga ik overwegen naar een andere provider 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Je kunt nog kijken of modem direct op het AOP aansluiten effect heeft. Dan kunnen we een eventueel defecte splitter meteen uitsluiten.

Ifor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook dat heb ik geprobeerd geen effect dus ik weet het niet meer 😡

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5015Posts
  • 271Oplossingen
  • 1662Likes

Ik heb gevraagd of een moderator (Ziggo-medewerker) even kan meekijken.

Uitgelicht topic