Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Frequent geen verbinding Internet niet stabiel. Waardeloos.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Foutcode CS2512 | Klantenservice | Ziggo
Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.
Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.
De gegeven info is summier. Waar en wanneer zie je deze foutcode?
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Foutcode CS2512 | Klantenservice | Ziggo
Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.
Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.
@Frank de Graaf een instabiele verbinding is inderdaad erg irritant. Goed dat je het aangeeft, leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken.
En die foutcode vliegen we uiteraard aan. Allereerst: je modem, deze is op dit moment echt keurig online. Dus kijken we even verder naar de verbinding met je mediabox.
Zoals in de tips is aangegeven, kan je daarop de toelichting/antwoorden doorsturen? Daarmee kunnen we je dan weer verder helpen!
Goede morgen, ik heb dit probleem ook zo nu en dan en dan vooral als ik een programma wat bezig is terug wil kijken bij het begin. (Alleen ervaring met Op 1)
Ik gebruik een Mesiaboc Next en een wit connectmodem. Beide al een paar keer van stroom afgehaald maar geen verbetering. Als ik via instellingen kijk is de internetsnelheeid goed en als ik test via de wifi smart app is ook alles prima. Ik kan de Next niet verbinden met een datakabel. Is misschien , ondanks een prima wifi verbinding in de kamer (40 mps ?) een wifibooster een oplossing? Zou deze wel met een datakabel aan de Next kunnen verbinden. Ik hoor graag of deze suggwstie zinvol is.
Goedemorgen @buwalda
Wat vervelend dat jij deze problemen ook ervaart.
Super goed dat je hiermee aan de slag bent gegaan. Jouw suggestie is zeker zinvol. Uit jouw bericht begrijp ik dat de wifi verder wel prima, maar enkel op de Mediabox Next niet helemaal dekkend lijkt. Is het ook mogelijk om de Next rechtstreeks bekabeld op het modem aan te sluiten?
Bedankt voor de reactie Jiri,
Misschien met een hele lange kabel, maar het modem staat in de meterkast en in de woonkamer heb ik geen datakabel aansluiting.
Vandaar nijn idee om een wifispot in de woonkamer te plaatsen en dan met datakabel te verbinden met de Next. Moet dan wel een beetje zekerheid hebben dat dit werkt (Geen 100% ) want anders is er 60 euro naar de maan.Ik hoor graag weer.
Helder. In dat geval kan een Smart Wifibooster zeker een oplossing zijn. Ik vraag mij wel oprecht af welke wifibooster je in gedachten hebt. Persoonlijk zou ik namelijk deze aanraden. Deze kun je eventueel eerst ook huren om te kijken of dit een oplossing biedt.
@buwalda "Vandaar nijn idee om een wifispot in de woonkamer te plaatsen en dan met datakabel te verbinden met de Next. Moet dan wel een beetje zekerheid hebben dat dit werkt (Geen 100% ) want anders is er 60 euro naar de maan.Ik hoor graag weer."
Ik zou die SmartWifi pod huren voor € 1,25 per maand, want dan heb je dat 60 euro bedrag pas bereikt over 4 jaar en je hebt 4 jaar garantie en als er over 2 jaar nieuwe pods zijn, kun je deze opzeggen en de nieuwe weer huren.
Dank voor de tip Bert, ik ga dit uit proberen en laat het resultaat weten. Kan wel even duren want we gaan bijna op vakantie.
Weer een paar dagen terug en tot op heden (3 dagen) nog geen problemen ondervonden. Als ik met de wifi app de snelheid meet in de buurt van de Next geeft deze goed aan. 29 Mbs?? Ik ga er vanuit dat mijn probleem is opgelost. Tijdens mijn vakantie zijn er ook werkzaamheden in onze wijk uitgevoerd. Misschien heeft dit er ook mee te maken? In ieder geval ben ik weer een tevreden mens.
Vergat nog te melden, bedankt iedereen voor de tips en medewerking.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...