1
Vraag
2
Reacties
Ger3

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Foutcode cs2004

Hoi,

 

Heb nu 2 maanden de mediabox Next, daarvoor had ik de mediabox XL, werkte altijd perfect.

 

Krijg nu sinds een paar dagen op ongeveer 80% van de zenders foutcode cs2004 te zien: "Sorry, deze zender doet het nu niet". In het begin had ik dat af en toe, maar de laatste dagen wel heel vaak. Ook zie ik op een paar zenders heel wazig/blokkerig beeld.

 

Gisteren had ik het de gehele dag, maar s'avonds deed alles het weer, maar vanmorgen weer op bijna alle zenders foutcode cs2004 😡.

 

Het frappante is dat wanneer ik tijdens die foutcode cs2004 die desbetreffende zender terugkijk via "Replay" alles vlekkeloos werkt........

 

Aan de coaxkabels of contactdozen ligt het niet want ik heb een Ziggo gecertificeerde coaxkabel rechtstreeks 

vanuit de meterkast waar de groene kabel uitkomt op mediabox next aangesloten en dan ook dezelfde foutcode.

 

Er zijn geen storingen of werkzaamheden in de buurt, maar het lijkt wel dat het veel erger is geworden sinds het opheffen van het digitale radiosignaal.

 

Wie weet raad?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ger3
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Monica,

 

Bedankt voor je bericht!

 

Wat blijkt nu, er waren in mijn buurt meerdere klachten binnengekomen, en daarna kreeg ik via storingscontrole op postcode en huisnummer ook een storing te zien. Na mijn telefoonnummer toegevoegd te hebben kreeg ik na een paar uur een berichtje dat alles opgelost was, en dat was/is ook zo.

 

Bleek dus allemaal van buitenaf te komen 😁.

 

Toch bedankt!

 

 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

"Het frappante is dat wanneer ik tijdens die foutcode cs2004 die desbetreffende zender terugkijk via "Replay" alles vlekkeloos werkt........"

 

Dat heeft de volgende reden, live TV gaat via de coax en de rest gaat via het modem.

 

Ergens gaat het dan fout met de live verbinding.

cs2004 geeft aan dat het een signaalprobleem is.

 

Dan kan het nog aan de eerste plaats liggen waar Ziggo je huis binnenkomt.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ger3
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

 

Bedankt voor je antwoord. 

 

Heb 2 foto's bijgevoegd van mijn situatie.

 

Heb dus ook rechtstreeks een coaxkabel vanaf de groene inkomende kabel naar de mediabox Next aangesloten, maar geen beter resultaat, nog steeds foutcode cs2004 op de meeste zenders.

 

Heb ook al van alles met een Ziggo gecertificeerde versterker (met retour) geprobeerd, maar ook geen beter resultaat.

 

Zoals je ziet aan de splitter heb ik beneden een mediabox Next en boven een mediabox Next.

 

Hoor graag van je!

 

Grt. Ger

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 2450Posts
  • 94Oplossingen
  • 1308Likes

Dag @Ger3 ik heb even meegelezen en en omdat @Bert ook al met dit issue bezig is, wil ik hem niet voor de wielen rijden maar ik kon het toch niet laten te reageren. 😦 
Naar aanleiding van de foto's zie ik twee splitters: één op de huisaansluiting en één die andere coaxkabels verbindt. Kun je ook uitleggen waar die splitters mee verbonden zijn en met welke van die kabels je Mediabox Next is verbonden?

Sowieso denk ik dat er een andere huisaansluiting (AOP) moet komen en een andere POA-01-B-splitter. Als die andere splitter bedoeld is om op andere plekken in huis TV te kunnen kijken, dan zo ikzelf daarvoor een antenne/signaalversterker gebruiken.

Voor die huisaansluiting moet denk ik een monteur worden geregeld (zonder kosten). Dit is een klant-helpt-klant forum waar Ziggo moderators ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan. Meestal binnen een werkdag (ma-vr) komen ze langs in elk topic. Zij kunnen dan ook je juiste splitter en kabel toesturen.

Als je alles strak voor elkaar hebt dan zal je Mediabox Next weer perfect werken.

Ger3
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Wim,

 

Er gaat een kort coaxkabeltje vanaf het witte kastje, waar de groene coaxkabel aanzit, naar de splitter die op datzelfde kastje geschroefd zit. Daaruit gaat 1 kabeltje naar mijn modem, en die andere gaat naar de 2e splitter waarvan er 1 coaxkabel naar mijn mediabox next in de woonkamer gaat, en die andere naar mijn 2e mediabox next van de slaapkamer.

 

Zou graag inderdaad (kosteloos) een betere/modernere huisaansluiting (AOP) en een andere splitter gemonteerd willen hebben, alleen hoe wordt dat geregeld dan?

 

Hoor graag van je!

 

Grt. Ger

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@Wim C. "en omdat @Bert ook al met dit issue bezig is, wil ik hem niet voor de wielen rijden maar ik kon het toch niet laten te reageren."

 

Je rijd me nooit in de wielen, 2 zien meer dan 1 en alle hulp is altijd welkom.🙂

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@Ger3 "Zou graag inderdaad (kosteloos) een betere/modernere huisaansluiting (AOP) en een andere splitter gemonteerd willen hebben, alleen hoe wordt dat geregeld dan?"

 

Ziggo moderators kunnen één en ander voor je regelen, zij komen meestal binnen een werkdag (ma-vr) langs in elk topic.

Een AOP kan alleen door een monteur aangesloten worden.

Kun je ook een foto plaatsen van de wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

Ger3
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

 

Heb een foto van de contactdoos gemaakt.

 

Grt. Ger

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 2450Posts
  • 94Oplossingen
  • 1308Likes

@Bert je bent een bikkel!

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 263Likes

Hey @Ger3, welkom op de Community. Goed dat je hier om hulp vraagt! Ik stuur je graag de vervangende aansluitmaterialen toe, ook plan ik dan graag direct een monteur voor je in. Hiervoor gelden onze standaard voorwaarden, zoals eerder al werd aangegeven zijn problemen met ons signaal, onze hoofdaansluiting of onze apparatuur onze verantwoordelijkheid. Dit lost de monteur dan kosteloos voor je op. 

Wil je hiervoor nog wel jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je profiel? Als je ons daarna hier een seintje geeft, komen we zo snel mogelijk weer langs. 

Ger3
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Monica,

 

Bedankt voor je bericht!

 

Wat blijkt nu, er waren in mijn buurt meerdere klachten binnengekomen, en daarna kreeg ik via storingscontrole op postcode en huisnummer ook een storing te zien. Na mijn telefoonnummer toegevoegd te hebben kreeg ik na een paar uur een berichtje dat alles opgelost was, en dat was/is ook zo.

 

Bleek dus allemaal van buitenaf te komen 😁.

 

Toch bedankt!

 

 

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7863Posts
  • 344Oplossingen
  • 4106Likes

Goed te lezen dat het zich heeft opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic