ad.carla.

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode cs1011

Bij het upgraden van de mediabox krijgen we foucode cs1011.

Je abonnement wordt niet herkend. 

Nu al bijna een half uur op beeldscherm.

Wat kunnen we nu doen om de upgrade af te maken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ad.carla.
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

ad.carla.
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

IMG-20210503-WA0010.jpg

IMG-20210503-WA0009.jpg

IMG-20210503-WA0008.jpg

ad.carla.
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20210503_203556.jpg

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @ad.carla.

Welkom op de Community!
Erg vervelend dat het abonnement niet na de upgrade werd herkend. Zo heb je er natuurlijk weinig aan.

In dit topic zie ik gelukkig wel al een ''Geaccepteerde Oplossing''. Kan ik hieruit opmaken dat de upgrade is voltooid?
En alles weer goed werkt?

Mies60

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier bij ons hetzelfde probleem maar voor mij geen oplossing

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Mies60  schreef:

Hier bij ons hetzelfde probleem maar voor mij geen oplossing


@Mies60 Welke mediabox laat deze foutmelding zien?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Mies60 en welkom op de Community! Foutcodes zijn nooit fijn, daar wil je natuurlijk snel vanaf. Je krijgt de melding CS1011 te zien? Of een andere? We horen het graag! Als je hierbij direct de foto waar Bert eerder om vroeg wilt plaatsen, zou dat super zijn.  

Mies60

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja het gaat om foutcode CS1011 bij de MediaBox Next, verder weet ik niet of dit goeie foto’s zijn aangezien ik a technisch ben in dit soort dingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Mies60 heb je de Next met het modem verbonden via wifi?

Mies60

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Probeer eens met een netwerkkabel of de update wel doorloopt, mocht je die hebben liggen.

DonMi

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wat mij opvalt aan de onderste foto uit de meterkast, is dat er rechtstreeks op de hoofdaansluiting (AOP) één zwarte coaxkabel aangesloten zit. Als je internet en tv hebt en daarbij een versterker gebruikt (dat is niet helemaal duidelijk te zien op de foto), zou je voor een optimale verbinding een POA-01-B splitter van Ziggo op het AOP moeten hebben die het signaal voor internet en tv splitst. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Mies60! Inmiddels zijn we enkele dagen verder en ik zie dat er een monteur gepland staat voor volgende week maandag. De monteur zal het probleem uiteraard voor je gaan oplossen. Eventueel kun je de tip van @Bert ook nog eens proberen en daarbij het modem ook even rebooten door hem voor 30 seconden stroomloos te zetten. Mogelijk helpt dit nog en is de monteur dan niet meer nodig. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

MoniqueC

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem
coax komt binnen in meterkast. Ziggo splitter erop.
Modem geinstalleerd. Internet werkt.
Directe internet kabel van modem naar Mediabox Next

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@MoniqueC Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad met de next van de stroom?

Daarna de Next weer op de stroom.

Geen resultaat? Laat het hier weten.

MoniqueC

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, zonder resultaat

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @MoniqueC! Welkom allereerst hier op de Ziggo Community. Tof dat je ons hier hebt weten te vinden!

Ik begrijp dat jij ook tegen een CS1011 foutmelding aanloopt en dat het je nog niet gelukt is dit te verhelpen. Er staat reeds een monteur gepland zie ik in het systeem en die komt het natuurlijk voor je fixen. Mogelijk kun je de afspraak zelf nog vervroegen door vanuit je Mijn Ziggo account te controleren of er een eerdere afspraak beschikbaar is die jou ook uitkomt. Omdat je een nieuwe klant bij ons bent lijkt het mij verstandig de afspraak sowieso door te laten gaan. De monteur kan op locatie dan beoordelen wat er fout gaat en ervoor zorgen dat alles goed geïnstalleerd wordt zodat je ongestoord kunt gaan genieten van onze dienstverlening!

Heb je in de tussentijd vragen? Schroom dan niet om die hier te stellen. Op deze pagina vind je nog wat meer informatie over de CS1011 foutmelding.

Mo1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zelfde probleem , heb zelfs tv in originele instellingen overnieuw opgestart. eerst next mini ging prima, de 2de echter (is extra verbonden via wifi versterkend punt - deco) en vervolgens geen verbetering . kan gewoon geen tv beeld krijgen. verder ook de mini van het stroom afgehad en weer aangesloten. niets helpt

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Foutcode CS1011 | Klantenservice | Ziggo

 

Foutcode CS1011
Het lukt de mediabox niet om nieuwe software te installeren.

1. Wacht een paar minuten
De mediabox blijft proberen om verder te gaan. In de meeste gevallen lukt dat binnen 15 minuten. De foutcode verdwijnt vanzelf uit beeld als dit lukt.

2. Is je mediabox via wifi verbonden?
Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen.

 

 

 

Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi.

Uitgelicht topic