1
Vraag
2
Reacties
Dwikkie

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foutcode SC0010; installatie Next Mini wil niet

Kan ook foutcode SC0011 geweest zijn.

Ik heb een Ziggo aansluiting met een CI-cam en heb nu een Next Mini ontvangen, maar krijg tijdens de installatie bovenstaande foutcode.

Is dit probleem bekend en al opgelost?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dwikkie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste allen,

Het probleem bij de overburen is opgelost hoor. De Next Mini werkt inmiddels prima.

Dank voor jullie inbreng.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7107Posts
  • 2055Oplossingen
  • 3025Likes

Super om te horen @Dwikkie. Ik ben blij dat het euvel is opgelost en jouw overburen nu lekker televisie kunnen kijken met hun nieuwe Next Mini.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20202Posts
  • 928Oplossingen
  • 6046Likes

@Dwikkie  ik denk dat je foutcode CS1011 of CS1010

Ik heb dit voorgelegd  aan een medewerker van Ziggo één deze dagen langs komt en topic oppakt.

Zelf is het even afwachten, anders gaan zaken door elkaar lopen.

Dwikkie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Dave,

Kun je je reactie iets toelichten? Het is mij niet geheel duidelijk nu.

B.v.h.d.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7107Posts
  • 2055Oplossingen
  • 3025Likes

Hi @Dwikkie, welkom hier!

Super irritant dat je tegen een foutmelding aan zit te kijken. Dat schiet natuurlijk niet op. Ik vermoed dat je de foutcode CS1011 bedoeld, want deze kan tijdens de installatie wel eens naar voren komen.

Ik ben even met je mee gaan kijken, maar als ik je gegevens erbij pak zie ik dat je een Mediabox Next in gebruik hebt. Deze heb je al een hele poos in gebruik en daarnaast zie ik nog 2 eigen smartcards actief staan. Ik zie onder jouw gegevens alleen helemaal geen bestelling terug voor een Extra Next Mini of een recente track en trace voor de levering hiervan. Bij ons staat dus helemaal niks open om een Next Mini te activeren. Kan het zijn dat je deze Next Mini misschien elders hebt gekocht of gekregen?

Dwikkie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Cecilia,

Klopt hoor. het gaat ook niet om mij persoonlijk, maar om mijn afhankelijke overburen op huisnummer 31.

Zij hebben plm. 2 weken geleden een Next Mini ontvangen en deze werkt nog steeds niet. Waarom niet?

Jullie KS medewerkster vertelde toen dat op het moment dat de Next Mini zou gaan werken de CI-cam het niet meer zou doen. Zij kijken nog steeds via de CI-cam. Hoe zit nu?

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4096Posts
  • 183Oplossingen
  • 3013Likes

@Dwikkie  schreef:

Hoi Cecilia,

Klopt hoor. het gaat ook niet om mij persoonlijk, maar om mijn afhankelijke overburen op huisnummer 31.

Goed dat u de overburen een helpende hand toesteekt, maar begrijp nu ook de verwarring. 😀

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7107Posts
  • 2055Oplossingen
  • 3025Likes

@Dwikkie Aaah, dan is de aap uit de mouw! In je eerste bericht zei je namelijk dat het om jouw aansluiting ging, dus vandaar dat ik al vreemd zat te kijken. Als ik jouw postcode opzoek met huisnummer 31 dan vind ik geen gegevens. Kan het zijn dat jouw overburen een andere postcode hebben? Zou je deze gegevens tussen haakjes willen vermelden achter jouw eigen adresgegevens in je Community profiel? Dan kan ik even meekijken 🙂

Dwikkie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Cecilia, ik heb gedaan wat je mij vroeg. Graag jouw onderzoek ren reactie.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 140Posts
  • 12Oplossingen
  • 69Likes

@Dwikkie Hi. Goed dat je via deze weg om hulp vraagt voor je buren. Nu vraag ik mij af; hoe is de Next Mini van jouw buren verbonden met het internet? Is dat via wifi of via een UTP kabel? En zou jij eens willen vragen ( of hen er bij willen helpen ) om het modem te resetten door het voor een paar minuten van de stroom te halen en weer aan te sluiten? 

Dwikkie
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste allen,

Het probleem bij de overburen is opgelost hoor. De Next Mini werkt inmiddels prima.

Dank voor jullie inbreng.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7107Posts
  • 2055Oplossingen
  • 3025Likes

Super om te horen @Dwikkie. Ik ben blij dat het euvel is opgelost en jouw overburen nu lekker televisie kunnen kijken met hun nieuwe Next Mini.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic