Mark S.

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode Code E38-32 op kanaal 421

Ik heb sinds een paar weken storing op kanaal 421. Code E38-32. Ik heb een paar dingen gedaan om te kijken of ik de oorzaak kon vinden. De coax kabel vanaf het aansluitpunt vervangen (merk Q-link, Ziggo gecertificeerd), en de ontvanger er tussenuit gehaald en de tv direct aangesloten. Geen verbetering. Ik heb dit via de chat met ene Nick opgenomen en gemeld wat ik al gedaan heb. De vraag die ik terugkreeg: "Heeft u de stroom al 30 seconden van de ontvanger afgehaald?". Hopelijk is hier iemand die wel kan lezen en een verklaring/oplossing heeft. Ik heb het overigens alleen op de tv in de woonkamer.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark S.
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb gisteren de wandcontactdoos vervangen en het lijkt er vooralsnog op dat de storing is verholpen. Wat ik al vermoedde bleek zo te zijn; de nieuwe wandcontactdoos past niet in de gecombineerde 3-voudige wandcontactdoos (1x cai, 2x stopcontact). Na wat vijlen in het afdekraam en het wat dieper plaatsen van de doos kon de oude centraalplaat erop.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Hoe oud is je Humax?

Ziggo geeft geen service en ondersteuning meer op de Humax, die zijn uitgefaseerd.

 

Mogelijke oplossing: Klik hier voor E38 of E38-32 melding | Klantenservice | Ziggo

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Op dezelfde freq. Cnn en Veronica/disney XD en natuurlijk kanaal 18 espn . Als de storing daar ook is, is het een signaalprobleem.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@youriy  schreef:

Op dezelfde freq. Cnn en Veronica/disney XD . Als de storing daar ook is, is het een signaalprobleem.


Of een tuner probleem.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Steefb  schreef:

@youriy  schreef:

Op dezelfde freq. Cnn en Veronica/disney XD . Als de storing daar ook is, is het een signaalprobleem.


Of een tuner probleem.


Op zowel  de humax als de tv? Maar het verhaal van ts is wel onvolledig, nadere toelichting is nodig.

Mark S.
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de storing zowel via de Humax, als direct. Dus de Humax weggehaald. Ik heb de storing ook op Eurosport 1, kwam ik eergisteren achter. Op CNN / Veronica heb ik de storing nog niet gezien. Ik heb zojuist nog van alle bovengenoemde zenders de signaalontvangst gecontroleerd en gedurende een kwartier was alleen op Eurosport 1 de ber-waarde meer dan nul (tussen 5 en 12, overigens zonder beeldstoringen). Ik zal vanavond nog eens checken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax/TV op aangesloten zit?

Mark S.
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb in huis 4 tv's staan. De storing is alleen waarneembaar op de tv in de woonkamer, verder nergens. Mijns inziens gaat het bij binnenkomst en verdelen goed. Ik heb nog een lange kabel gelegd naar de tv in de woonkamer vanaf een ander punt en toen waren de storingen er niet. Het zit dus ergens tussen de verdeler en het aansluitpunt in de woonkamer. Wellicht de wandcontactdoos. Deze kan ik niet fotograferen zonder een grote kast weg te halen. De rest wel gefotografeerd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Mark S. "Het zit dus ergens tussen de verdeler en het aansluitpunt in de woonkamer. Wellicht de wandcontactdoos."

 

Die kans is heel groot.

Bij Ziggo is een nieuwe wandcontactdoos te verkrijgen tegen kostprijs: Coax wandcontactdoos (ziggo.nl)

Meer aansluitmaterialen te geen kostprijs: Ziggo Randapparatuur

 

Een monteur kan dit ook voor je uitvoeren tegen betaling: De monteur | Klantenservice | Ziggo

Mark S.
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een nieuwe wandcontactdoos besteld. Nou hoop ik maar dat ie past want ik heb daar een drievoudige inbouwdoos zitten met 1 afdekplaat. De afdekplaat van de nieuwe wandcontactdoos gaat niet passen.
Wel merkwaardig dat zo'n wandcontactdoos uit zichzelf er de brui aan geeft. Als gezegd, deze zit achter een kast en daar komt verder nooit iets of iemand bij. Ben benieuwd of het probleem straks is opgelost. Bedankt Bert voor zover.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Mark S. "Wel merkwaardig dat zo'n wandcontactdoos uit zichzelf er de brui aan geeft."

 

In een wandcontactdoos zitten meestal scheidingsfilters voor radio en TV en de kabel zit geklemd voor een goed contact tussen aarde en buitenmantel en een klem voor verbinding met de kern, al die dingen kunnen defect raken en als het een heel oude wandcontactdoos is, dan kan ook nog corrosie optreden, waardoor het signaal niet meer doorkomt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Mark S. we zijn weer enkele dagen verder. Foutcodes vliegen we het liefst zo snel mogelijk aan, dus kan je ons vertellen wat de stand van zaken is? 

Mark S.
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb gisteren de wandcontactdoos vervangen en het lijkt er vooralsnog op dat de storing is verholpen. Wat ik al vermoedde bleek zo te zijn; de nieuwe wandcontactdoos past niet in de gecombineerde 3-voudige wandcontactdoos (1x cai, 2x stopcontact). Na wat vijlen in het afdekraam en het wat dieper plaatsen van de doos kon de oude centraalplaat erop.

Uitgelicht topic