Bij het terugkijken van programma's krijg ik de laatste tijd een paar keer per avond de foutmelding CS2512: "Sorry, we kunnen dit niet afspelen". De Mediabox Next is dan even de verbinding met mijn Wifi-netwerk kwijt, lijkt het. Met andere apparatuur nooit problemen met Wifi. Ik gebruik 2 Wifi-pods (TP-link Deco M4). De Mediabox Next staat in een tv-meubel. Ik heb mijn telefoon er weleens opgelegd en een speedtest gestart. Komt altijd uit rond de 100 Mbps downloadsnelheid. Bij Diagnose op de Mediabox Next staat ook altijd dat de internetverbinding goed is en dat ik alles in 4K-kwaliteit kan afspelen (wat ik overigens niet doe, ik heb een HD televisie). Een analyse van mijn Deco netwerk geeft ook aan: Perfect.
Ik heb de Mediabox Next al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik heb geen mogelijkheid om de Mediabox Next met een utp-kabel op mijn modem aan te sluiten. Ik zou hooguit een kabel kunnen leggen tussen de wifi-pod in de woonkamer en de Mediabox Next. Maar of dat verschil maakt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Wouter60 Je kunt een netwerkkabel aansluiten tussen de Deco en de Next, dat scheelt weer een extra wifi verbinding, met mogelijk een stabielere verbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Wouter60
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.
Hoe maakt je Mediabox Next verbinding met het modem; met een netwerkkabel of via wifi?
@Wim C. Lees het verhaal van ts even, dat geeft antwoord op je vraag.
@Steefb sorry, verkeerde zin in een verkeerd topic.
Wat ik eigenlijk bedoelde is: is het mogelijk om (eventueel tijdelijk) een netwerkkabel te verbinden met het modem?
@Wouter60 Je kunt een netwerkkabel aansluiten tussen de Deco en de Next, dat scheelt weer een extra wifi verbinding, met mogelijk een stabielere verbinding.
Ik ga dit proberen.
Na het aansluiten van een netwerkkabel op de Deco M4 (op advies van @Bert ) heb ik de melding niet meer gezien. De Mediabox Next zegt nu dat hij via een netwerkkabel verbonden is met de modem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.