1
Vraag
2
Reacties
Wouter60

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutcode CS2512 op Mediabox Next

Bij het terugkijken van programma's krijg ik de laatste tijd een paar keer per avond de foutmelding CS2512: "Sorry, we kunnen dit niet afspelen". De Mediabox Next is dan even de verbinding met mijn Wifi-netwerk kwijt, lijkt het. Met andere apparatuur nooit problemen met Wifi. Ik gebruik 2 Wifi-pods (TP-link Deco M4). De Mediabox Next staat in een tv-meubel. Ik heb mijn telefoon er weleens opgelegd en een speedtest gestart. Komt altijd uit rond de 100 Mbps downloadsnelheid. Bij Diagnose op de Mediabox Next staat ook altijd dat de internetverbinding goed is en dat ik alles in 4K-kwaliteit kan afspelen (wat ik overigens niet doe, ik heb een HD televisie). Een analyse van mijn Deco netwerk geeft ook aan: Perfect. 

Ik heb de Mediabox Next al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik heb geen mogelijkheid om de Mediabox Next met een utp-kabel op mijn modem aan te sluiten. Ik zou hooguit een kabel kunnen leggen tussen de wifi-pod in de woonkamer en de Mediabox Next. Maar of dat verschil maakt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Wouter60 Je kunt een netwerkkabel aansluiten tussen de Deco en de Next, dat scheelt weer een extra wifi verbinding, met mogelijk een stabielere verbinding.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Wouter60 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Hoe maakt je Mediabox Next verbinding met het modem; met een netwerkkabel of via wifi?

 

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Wim C. Lees het verhaal van ts even, dat geeft antwoord op je vraag.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Steefb sorry, verkeerde zin in een verkeerd topic.

Wat ik eigenlijk bedoelde is: is het mogelijk om (eventueel tijdelijk) een netwerkkabel te verbinden met het modem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Wouter60 Je kunt een netwerkkabel aansluiten tussen de Deco en de Next, dat scheelt weer een extra wifi verbinding, met mogelijk een stabielere verbinding.

Wouter60
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga dit proberen. 

Wouter60
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na het aansluiten van een netwerkkabel op de Deco M4 (op advies van @Bert ) heb ik de melding niet meer gezien. De Mediabox Next zegt nu dat hij via een netwerkkabel verbonden is met de modem. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic