Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na de laatste update kregen wij foutcodes CS2512, CS9097, CS2004 achter elkaar. Inmiddels is dat minder, maar als wij naar een opgenomen programma via OPNAME of naar een video via Netflix of NPOplus kijken bevriest het beeld terwijl het geluid meestal verder gaat. Vervolgens verschijnt een mededeling met foutcode CS2400. Na enige tijd wachten gaat de video verder of pas na herstarten van de Mediabox. Dit komt gemiddeld 1x per avond voor. In de instellingen heb ik gezocht naar de internetverbinding van de Mediabox. Daar staat dat de verbinding goed is maar de snelheid laag. Met onze internetverbinding voor de pc's is niets mis. Snelheid vaak boven de 350Mb. Onze aansluitingen zijn alle van Ziggo en zitten goed in de apparaten. Met die aansluitingen is sinds de installatie van de laatste Mediabox XL (kleine versie en enige tijd geleden) niets veranderd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Bert en andere leden,
Bedankt voor jullie hulp in de laatste weken.
Het nieuwe modem next werkt uitstekend, snel en geen storingen.
V.w.b. de pods, onze wifi werkt uitstekend over 3 etages. Dus bewaar ik ze voor het geval wij gaan verhuizen. Nogmaals bedankt.
Groet,
Peter
Er lijkt toch iets met het signaal niet goed te gaan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
@haringkop1946,
Hoe is het nu met het signaal? We helpen je graag! Lukt het uploaden van de gegevens die @Bert eerder heeft gevraagd?
Beste Madelon, het wisselt per dag. Ene keer geen storing, andere dag zie ik allerlei storing codes voorbijgaan. Meestal bij het kijken naar een opgenomen programma of bij een replay uitzending. Soms ook bij het live kijken. Ik zie op de mediabox dan ook een rood lampje branden. De ene keer gaat het over na een aantal minuten, de andere keer pas na een herstart van de mediabox. Het is om gek van te worden. Het valt op dat het meestal tussen 08:00 en 09:00 uur gebeurt.
@haringkop1946 Heb je de mogelijkheden om mijn vragen te beantwoorden of lukt dat niet?
Het lukt niet om verbinding te krijgen met het modem, dit staat beneden en mijn pc staat boven.
Overdag hebben we nergens last van: geen storingen ook niet met interactieve uitzendingen. 's Avonds na acht uur begint soms de ellende. Is er ergens een koppeling verkeerd ingesteld, zodat de storing optreedt als een andere gebruiker van Ziggo zijn modem aanzet? En we een aansluiting moeten delen? Ons blok van eengezinswoningen heeft een Ziggo kast op de kopse kant.
@haringkop1946 Een verkeerde koppeling kan vrijwel niet, want iedereen zit apart op een multitap achter een eindversterker in de Ziggo kast.
Wel kan het zijn dat er ergens een heel oude TV of foute koppeling in een woning aanwezig is, die storing op het net zet.
Dat zou Ziggo moeten kunnen zien in de dieper liggende systemen.
Zou je eens een foto willen delen van de hoofdaansluiting @haringkop1946 ? Dan kunnen we even meekijken.
Wat wordt bedoeld met hoofdaansluiting? Buiten of in ons huis?
Binnen in je huis, het eerste punt waar Ziggo binnenkomt.
Hi @haringkop1946
Het is inmiddels alweer een poosje stil. Heb je onze hulp nog nodig? Zo ja, dan zien we met smart de foto's van jouw hoofdaansluiting tegemoet 🙂
Het lijkt erop dat de storingen voorbij zijn. In de mediabox instellingen zie ik een snelle internetverbinding.
Een sony tv met mini-mediabox in de slaapkamer heb ik van het net gehaald. Zodra er opnieuw problemen ontstaan meld ik mij weer. Bedankt voor de aandacht.
Helaas, opnieuw te vroeg gejuicht. Met de afstandsbediening gaat de tv niet meer uit en/of aan en kan het geluid van de soundbox niet worden aangepast. Koppelen van afstandsbediening lukt niet: televisie wordt niet herkend.
Ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen hielp niet.
Dus nu 3 afstandsbedieningen in gebruik: Die van Samsung om de tv aan- en uit te zetten. Die van Samsung voor de soundbox en die van Ziggo voor de andere instellingen.
Contact met de helpdesk: er komt een nieuwe mediabox, laatste versie.
Hey @haringkop1946
In je laatste bericht las ik dat er een nieuwe mediabox naar je onderweg is. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ik ben reuze benieuwd hoe het gaat met de nieuwe mediabox?
Vandaag 02-11 heeft een monteur van Ziggo alles geïnstalleerd, volgens hem is de mediabox next veel beter dan de medabox xl die we hadden en moeten de problemen verholpen zijn. Op het eerste gezicht gaat hij reuzesnel. Afwachten maar. Van Ziggo kregen we ook gratis de 3 smart wifipods. Jammer dat er geen aansluiting meer over is in de mediabox connect om de eerste pod aan te sluiten. Het is mij ook niet duidelijk wat er met het bestaande wifikanaal gebeurt. Vervangt de pod dat of blijft dat bestaan. Onze deurbel is aangesloten op wifi, als dat "oude" kanaal verdwijnt, moet alles opnieuw worden aangesloten.
@haringkop1946 Als je TP-Link Deco's hebt gekregen, dan wordt het een ander verhaal met je wifi, want de wifi op je modem moet dan uit en de Deco's gaan dan je wifi vormen en dat vergt wel wat aanpassingen in je netwerk.
Heb je ze echt nodig voor een betere wifi in je huis?
Dan kan het een verbetering worden.
Ben je nu tevreden over je wifi, dan zou ik niets veranderen.
Beste Bert en andere leden,
Bedankt voor jullie hulp in de laatste weken.
Het nieuwe modem next werkt uitstekend, snel en geen storingen.
V.w.b. de pods, onze wifi werkt uitstekend over 3 etages. Dus bewaar ik ze voor het geval wij gaan verhuizen. Nogmaals bedankt.
Groet,
Peter
Wat een fantastische terugkoppeling @haringkop1946. We zijn blij dat alles weer als een zonnetje draait. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je de Community te vinden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...