1
Vraag
2
Reacties
egderooij

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Foutcode CS2217 / CS2517

Als ik met internet bezig ben  kan ik met de NEXT box niet terug kijken (CS2517) of opgenomen opnamen afspelen (CS2217).

Ik heb een Giga-bit internet verbinding, maar zelfs dit is blijkbaar nog te langzaam op met internet te werken en TV te kijken.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik een kabelaansluiting en heb de NEXT-box  aan/uit gezet.

Uiteraard is het probleem niet opgelost.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
egderooij
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reactie.

Ik kan in ieder geval goed nieuws melden, toen ik het net weer probeerde werkte alles weer gewoon goed.

Ik heb voor de zekerheid nog een snelheidstest gedaan en die was ook weer normaal. Bij de vorige snelheidstest was het internet niet vooruit te branden (15 Mbs download).

Misschien dat iets zich verslikt heeft in de snelheids-aanpassing o.i.d. Ik ben blij dat het probleem is opgelost. Al is het maar volgens een oude techneuten regel, namelijk, "Alles werkt, maar niemand weet waarom"

egderooij_0-1619021114689.png

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een vreemde actie, want zelfs met 50/5 kun je internetten en de Next gebruiken.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en je modm op de foto?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @egderooij, welkom op de Community! 🙂 

De situatie die je omschrijft is niet normaal gedrag van onze diensten. Het moet gewoon mogelijk zijn om van beide gelijktijdig gebruik te kunnen maken. Tijd om dus gezamenlijk opzoek te gaan naar de reden dat dit bij jou niet het geval is. 

@Bert! is al lekker aan het meedenken zie ik! Helemaal top! 😄 Zou je de gevraagd informatie hier met ons willen delen, zodra je hiervoor tijd hebt?  🙂 

egderooij
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reactie.

Ik kan in ieder geval goed nieuws melden, toen ik het net weer probeerde werkte alles weer gewoon goed.

Ik heb voor de zekerheid nog een snelheidstest gedaan en die was ook weer normaal. Bij de vorige snelheidstest was het internet niet vooruit te branden (15 Mbs download).

Misschien dat iets zich verslikt heeft in de snelheids-aanpassing o.i.d. Ik ben blij dat het probleem is opgelost. Al is het maar volgens een oude techneuten regel, namelijk, "Alles werkt, maar niemand weet waarom"

egderooij_0-1619021114689.png

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Haha, ja die welbekende oude techneuten regel is er niet voor niets 😉
Ook top dat je dit goede nieuws kunt melden.
Bedankt voor het delen hiervan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic