1
Vraag
2
Reacties
Lionman

Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Foutcode CS2200 bij een opname

Ik gebruik de Next inmiddels bijna 3 maanden zonder enig probleem.

Vandaag loop ik bij het afspelen van een opname tegen foutcode CS2200 aan.

Bij het afspelen volgt deze foutcode na ongeveer 1 minuut afspelen. Ook indien een volgende poging volgt: 1 minuut kijken en dan die foutcode.

Volgens de instructies op de Ziggo website de Next van de spanning gehaald. Maar het probleem bij die opname blijft.

Andere opnames lijken geen problemen te geven.

Ook nog even in het menu bij netwerk de diagnostiek bekeken. Ziet er perfect uit.....

Kan het een incident zijn dat speelt bij een bepaalde opname?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De topics over de opnames en de gids en de discussie daaromtrent zijn gesplitst in de volgende, voor een beter overzicht:

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke opname is dit?

Mogelijk zijn er meer die met die opname problemen hebben.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Betreft een opname van "de slimste mens", NPO2, 23-12

Ik proef een beetje uit je reactie dat de opname zelf de boosdoener zou kunnen zijn. Iets dergelijks zag ik overigens ook al op een pagina van Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Daar heb ik ook al wat problemen mee gelezen en zelf ook gezien, verkeerd serienummer ineens die de serie opname stopte en nog wat vreemde dingen.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Je bedoelt de eerder genoemde opname.....?

Typisch, maar uit een stuk tekst op een Ziggo pagina maak ik op dat dit tot de mogelijkheden behoort. Er wordt daarin ook gevraagd om te vermelden om welke opname het gaat, zodat ze het achteraf kunnen analyseren.

Jammer genoeg had ik 'm al weggegooid.....

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Lionman

 

Ik zie dat @Bert en jij het er al even over gehad hebben. Als ik je goed begrijp dan speelde het bij een enkele opname of is het in de afgelopen dagen al vaker voorgekomen? 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Nee. Het heeft zich (tot nu toe) gelukkig beperkt tot die enkele opname.....

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Lionman Bedankt voor de terugkoppeling! Dan ga ik er vanuit dat het probleem zich niet meer voordoet. 

 

Geniet van je dag! 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Bedankt en hetzelfde!

Maar zeg nooit "nooit"..... Al is dat uiteraard wel de wens.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Ik kom toch weer vreemde dingen tegen. Geen foutcode dit keer, maar incidenteel hikken/stops in het beeld. Ook soms wegvallende stukken beeld ("kleurenpallet").

En, hoe toevallig, wéér bij een opname van de Slimste Mens. Opname is van maandag 28/12.

Nothing is perfect.......

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Lionman hé bah, wat akelig. Kan je eens herleiden, mocht je tijd hebben, of dit het geval is bij meer opnamen, desnoods van verschillende zenders?

Dankje! 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Dit zijn de enige 2 gevallen. Beide "De Slimste Mens". Al het andere is prima gegaan!

Het betrof een "opname". Bij de 2e keer ben ik halverwege de opname overgeschakeld naar "terugkijken". Dat gaf hetzelfde: incidenteel een hik of gedeeltelijk wegvallend beeld.

Zoals gezegd: er is al aardig wat opgenomen en teruggekeken, maar dit zijn tot nu toe de enige twee gevallen. Eén keer foutcode, één keer beeldproblemen......

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Lionman goed om te weten, bedankt. We moeten het even in de gaten houden. 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Mooi.

Overigens blijkt hieruit vlg. mij dat het verschil tussen "opname" en "terugkijken" puur administratief is. Het eerste is langer "houdbaar", het tweede een week......

Logisch als je erover nadenkt. Als er in het een foutjes zitten, zitten ze ook in die ander.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Lionman Niet helemaal, er worden meer opnames gemaakt en automatisch bekeken op kwaliteit en de beste blijft na 4 dagen achter, dus later kunnen de haperingen niet meer zichtbaar zijn.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Da's duidelijk! Dank voor je info.

 

Toch schijnt e.e.a. wel eens meer voor te komen. Ik kan 'm zo gauw niet meer terugvinden, maar er is zelfs een Ziggo pagina waar je dit soort zaken kan melden. Er stond ook (meen ik?) een vraag bij om de betrokken opname niet te verwijderen, zodat Ziggo er zo nodig nog een analyse op kon loslaten. 

Ik vond dit laatste wat vreemd, want daar kan men toch ook zonder mijn opname een analyse op loslaten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De topics over de opnames en de gids en de discussie daaromtrent zijn gesplitst in de volgende, voor een beter overzicht:

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Misschien moet er nog eentje worden toegevoegd:

<De kwaliteit van de opname (of het programma/uitzending) laat te wensen over.>

"Mislukt" is toch weer iets anders.....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic