Veenb70

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foutcode CS2004

Sinds de laatste update een paar weken geleden krijgen we steeds de foutcode CS2004 in beeld, "deze zender doet het nu niet" terwijl de zender achter de foutcode gewoon doorspeelt. Als je van zender verandert blijft de foutcode staan en speelt de zender gewoon af. Na telefonisch contact met de hulpdesk werd er gevraagd om de kabel en de splitter te vervangen, deze werden opgestuurd en twee dagen later kreeg ik negen pakketjes binnen, beetje teveel van het goede. Nadat ik natuurlijk de mediabox al menigmaal had gereset, nieuwe kabel aangesloten, probleem bleef zich voordoen, daarna de splitter vervangen, probleem blijft zich voordoen. Wat is er nog mogelijk, ik heb geen versterker aangesloten, lijkt me ook niet logisch want dat is nog nooit een probleem geweest. Het kan toch niet zo zijn dat er door een update problemen zich voordoen die daarvoor nooit aanwezig waren. (Ik heb trouwens nu wel 9  nieuwe kabels en 4 splitters over, ruilen voor een versterker?)

51 Reacties 51
Veenb70
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even voor de duidelijkheid, het werkte en Ziggo heeft mij niet aangegeven dat dit niet mee zou werken over 18jaar.

Het product was dus geschikt en na de updates niet meer, moet ik nu dus na elke verandering aan Ziggo vragen of het nog gaat werken zoals het werkte?

Veenb70
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet dat het niet voor mij was bedoeld, maar ik speelde even in op je opmerking. Ik heb nog niet vaak een call center gesproken die kennis van zaken had.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Bert Klopt, je moet ook onderzoek doen naar product dat je afneemt. Deed TS toch ook.

Om het voorbeeld van de Magnetron te gebruiken....

 

Siemens Magnetron krijgt update vanuit Siemens, nu nog beter en sneller opwarmen.... echter vergeten te zeggen dat je daarvoor wel 400 volt aansluiting nodig hebt. Helaas je update gaat gewoon automatische en heeft daarmee je Magnetron onbruikbaar gemaakt.... Dit moet de leverancier dan toch gewoon oplossen en niet de klant... Dus nee de klant hoeft dan niet opnieuw onderzoek te doen, zou even lekker worden als je bij elke update of aanpassing je gehele boel na moet lopen en moet aanpassen. 

 

TS (@Veenb70 ) heeft jaren een product, die om willen van ??? aangepast wordt door Ziggo, en niet werkt het niet meer goed. Ziggo moet het oplossen. En ja ik zie je hulpvaardigheid op dit forum, maar in dit geval moet Ziggo het voor deze klant gewoon oplossen. Een telefoontje / berichtje naar Ziggo zou hierin voldoende moeten zijn om het opgelost te krijgen. En Nee TS hoeft niet hemel en aarde te bewegen om zijn product weer aan de gang te krijgen.

 

Maar goed dat is mijn opvatting vanuit klant perfectief en niet vanuit Ziggo geredeneerd, die willen natuurlijk de operationele kosten zo laag mogelijk houden. Vandaar ook deze comminity waar m.i. te veel bij de klant wordt gedumpt om op te lossen.

Veenb70
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"vanuit Ziggo geredeneerd, die willen natuurlijk de operationele kosten zo laag mogelijk houden" Als ze dat zouden willen doen, hadden ze beter een versterker opgestuurd van een paar tientjes ipv kabels en splitters ter verkoopwaarde over de 100 euro in negen pakketjes(+verzenden kost ook iets)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@HBO Fan schreef "Dus nee de klant hoeft dan niet opnieuw onderzoek te doen, zou even lekker worden als je bij elke update of aanpassing je gehele boel na moet lopen en moet aanpassen. "

 

De klant hoeft zeker niet opnieuw onderzoek te doen, ik heb nooit opnieuw geschreven.

Het gaat om de eerste oorspronkelijke aansluiting en de mogelijkheden daarvan, ook tig jaar geleden was de aansluiting uitsluitend geschikt voor een beperkt gebruik en niet voor het hele huis vol coax kabel, met een bos aansluitingen, zoals ik eerder schreef, ook toen had je voor meer een versterker nodig, is altijd het advies geweest, bij de vraag wat als ik een huis vol coax leg.

 

Dit is nooit aangepast en signaal fluctueert nu eenmaal na werkzaamheden, is het hoog en het werkt, dan heb je geluk, is het lager binnen de normen heb je pech en is een versterker noodzakelijk.

Is nooit anders geweest.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Bert Prima, draai het zoals je wilt. Het is regelrechte onzin dat je dit vooraf kon weten omdat het nergens zo expliciet staat. Er wordt wel gesproken over coax van max 10 meter en dat spliters wat met sterke doet, masr er staat nergens wat de max configuratie dan is. Dus 2x 10 meter op 1 spliter zou moeten kunnen, ieder naar een kamer max lengte per kabel is 10 meter nl... Verrwacht een dergelijk antwoord van Ziggo en niet van klant helpt klant mensen op het forum trouwens.

 

Maar goed jij jouw mening, ik de mijne, heb daar geen probleem mee. Aan TS wat hij met adviezen doet... 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@HBO Fan Ik draai niet, ik ben consequent.

 

"Het is regelrechte onzin dat je dit vooraf kon weten omdat het nergens zo expliciet staat."

 

Daarom is er in Nederland onderzoeksplicht.

In Nederland hoef je niet te melden dat je je kat niet mag drogen in de magnetron.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Bert Onderzoeksplicht is alleen van toepassing bij initiële aanschaf, 18 jaar geleden dus (als ik me niet vergis) ... Toen was een dergelijke installatie geen probleem, want analoog was de standaard, en was 20 meter de max, splitters geen issue.

 

Maar goed, jij jouw mening... ik de mijne. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Toen was een dergelijke installatie geen probleem, want analoog was de standaard, en was 20 meter de max, splitters geen issue."

Coax en splitters en een multitab hebben een weerstand, de signaalsterkte is op zich niet veranderd, alleen de inhoud en of je nu analoog of digitaal in een coax signaal stopt, maakt niet uit, de demping blijft hetzelfde.

Toen was een dergelijke installatie ook een probleem, anders waren er niet zoveel versterkers nodig geweest in die tijd en tot nu toe bij mensen die alleen analoog keken in hun huis.

G.I. Jane

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik zie jou berichtje staan en wil ook even reageren. Die splitters die je hebt, welke frequentie staat daarop? Want bij mij heeft de installatie ook 15 jaar goed gewerkt nadat ik alle materialen vervangen had. Echter er is nu een nieuwe splitter die tot 1218mHz gaat en bij mij ging de oude tot 1000mHz. De frequentie is verhoogt/verbreed om meer bandbreedte te krijgen voor alle multimedia diensten.

Indien je dan nog veel splitters hebt en ook nog tot 1000mHz dan zou het niet meer voldoende kunnen zijn. Ook je coax wcd in de woonkamer (na je 10m kabel uit 2003) kan verouderd zijn. Die moet ook tot 1218mHz gaan, bv de EDC1000E.

Indien het signaal wat binnenkomt van Ziggo voldoende is op je AOP bv 70dB dan kan het zijn dat door de vele splitters, multitap, bekabeling en de coax wcd het signaal daaronder komt waardoor het signaal te laag is om een fatsoenlijk retoursignaal voor de diensten terug te sturen. Dit betreft oa voor de tvgids, terug kijken etc... Ik had nadat ik alle componenten had vervangen, het signaal goed was daarna geen problemen meer. Totdat in ene na maanden het weer mis ging. Van alles geprobeerd, zelfs zonder de ene splitter en coax wcd en een aparte kabel rechtstreeks vanaf het AOP een goed signaal op de Mediabox en nog werkte die niet naar behoren. Later bleek toen de monteur kwam dat de Mediabox defect was. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@G.I. Jane je reageert op een topic van meer dan een half jaar geleden en stelt een vraag.

Ik mag toch hopen dat dit probleem inmiddels is opgelost.🙂

G.I. Jane

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mijn probleem wel, de Mediabox was defect. Maar de topic starter heeft nergens aangegeven dat het is opgelost. Ik stel alleen een vraag of het oudere splitters en wcd's zijn. 

Uitgelicht topic