@Veenb70 "Bedankt voor de reactie, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen hoe het komt dat ik na een update van Ziggo problemen krijg die ik daarvoor niet heb gehad."
Voor de update is er ook veel veranderd in de wijk- en straatkasten, dan kan het signaal iets minder geworden zijn, maar nog ruim binnen de normen, maar net niet binnen de grenzen waardoor het bij je bleef werken.
Met de nieuwe update worden er ook nieuwe frequenties gebruikt die het nu mogelijk net niet halen zonder versterker.
Juiste conclusie: Je hebt geluk gehad al die tijd dat je het zonder een eigen versterker hebt kunnen kijken.
Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor mijn eigen en jou eigen en iedereen zijn eigen intern uitgebreide coax netwerk van meer dan 10-50 meter coax en al helemaal niet met meerdere splitters en een multitab.
Andere provider?
Advies: houd in gedachten dat daar ook technische beperkingen zijn en dat andere providers mediaboxen gebruiken die aangesloten moeten zijn op UTP netwerkkabels en niet werken via een coaxkabel.
Mogelijk moet je dan je coax kabels gaan vervangen voor UTP netwerkkabels en de nodige switches (UTP splitters).