1
Vraag
2
Reacties
casrina

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode CS2004 sinds een week

Sinds kort krijgen we deze foutmelding met het bericht dat deze zender nu niet beschikbaar is. We hebben de adviezen opgevolgd, wat dus niet werkt. De aansluitingen zijn niet veranderd. Wat vreemd is, als we aangeven om het programma van het begin te bekijken, dan werkt de zender wel. We kunnen dan wel vooruit spoelen tot huidige moment. Wat belachelijk is dat het dan wel werkt. Je krijgt het idee dat de zender wel werkt, maar dat we gedwongen zijn om reclames te bekijken.

We zijn sinds een maand weer lid van ziggo, maar dit doet me wel denken aan de problemen die we in het begin hadden toen we voor het eerst overgingen naar ziggo. Het duurde toen verscheidene maanden voordat alles eindelijk zonder problemen werkte. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
casrina
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

We hebben alle draden, verbindingen en stekkers los- eruitgehaald. Dan de apparaten ca 30 minuten uitgezet. Daarna hebben we alles weer aangesloten en een voor een weer aangezet. Voorlopig lijkt alles weer te werken (afkloppen).

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

CS2004 wordt geregeld veroorzaakt door 1 of meerdere kabels of aansluitingen die niet aan de minimale kwaliteit voldoen.

 

Plaat hier wat foto's van je coax aansluitingen, kunnen we misschien wat ontdekken .

casrina
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Waarom ? Ok, best. Op 31-dec kwam er een monteur langs, mid januari kwam een 2e monteur. Deze vond dat de aansluitingen niet goed waren en heeft draden en aansluitingen vervangen. Het heeft goed gewerkt sindsdien tot ca een week geleden. 

20220202_232941.jpg

casrina
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik vreemd vind, is dat met dezelfde kabelaansluitingen wel van het begin een programma kan bekijken, echter niet live-tv. Het  signaal gaat over dezelfde kabel, dezelfde kabel aansluitingen, expert, ik zie geen uitleg hierover of een verklaring ?

Ik las op een ander deel van het forum dat een update van ziggo ook een probleem kon veroorzaken ! We hebben nogmaals de aansluitingen nagekeken, alles een minuut uitgezet, maakt niets uit. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @casrina, dit is een enorm irritante foutcode. We moeten samen uit gaan zoeken wat het probleem veroorzaakt. Zoals @Steefb al aangeeft gaat deze foutmelding vaak hand in hand met problemen in de aansluiting. Je geeft aan dat er monteurs geweest zijn die dit hebben vervangen en nagelopen. Helaas staan je gegevens nog niet in je Ziggo Community profiel. Wil je de postcode en het huisnummer toevoegen? Dan kijk ik welke box je hebt en welke vervolgstappen we kunnen ondernemen. 

 

casrina
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi Lotte,

Bedankt, ik heb de gegevens ingegeven. We zijn pas lid van eind december.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @casrina, bedankt voor het invullen van je gegevens. Dit is inderdaad nog maar kort. Ik zie dat het laatste bezoek van een monteur niet zo lang geleden is, omdat de problemen toch signaal gerelateerd zijn wil ik opnieuw iemand inplannen. De afspraak staat op 11-02-2022  tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak heel simpel verplaatsen via jouw mijn Ziggo account. Er komt een e-mail met de bevestiging naar je toe. Hierin worden kosten benoemd, deze kosten worden alleen in rekening gebracht als de oorzaak van het probleem in eigen apparatuur zit of in de bekabeling. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @casrina . Hoe is het gegaan? 🙂 

casrina
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

We hebben alle draden, verbindingen en stekkers los- eruitgehaald. Dan de apparaten ca 30 minuten uitgezet. Daarna hebben we alles weer aangesloten en een voor een weer aangezet. Voorlopig lijkt alles weer te werken (afkloppen).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic