MiaNiut

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Foutcode CS1011

Hoi allen,

 

Ik heb een foutcode op mijn Ziggo Mediabox next. Ik heb helemaal geen TV, maar wel internet. Onze Connect box doet het prima.

Sinds een aantal dagen heb ik een foutcode op mijn mediabox: CS1011.

Ik heb eea online opgezocht en hem 3 uur aan laten staan (maar TV dan op Netflix via Chromecast), maar nog steeds niets. Ik heb hem al meermaals aan en uit gezet, niks helpt. Volgens Ziggo moet ik dan contact opnemen. 

Zie hier!


NB: ik heb nooit programma's kunnen opnemen/terug kunnen kijken. Wieweet heeft dat met wat te maken?

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het lijkt erop dat je box geen internet verbinding heeft.

Heb je hem met een netwerkkabel aangesloten ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Als je op de Home Knop drukt en dan naar tandwiel op rechts en vervolgens naar tabblad Netwerk en verander daar je netwerk. Deze kan je op Wifi zetten, haal dan wel de UTP kabel eruit anders werkt je wifi niet, als je UTP kabel er hebt zou het ook moeten werken. Ga anders naar Info Netwerk dan zie je of je internet op de Next verbonden is.

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb zojuist een netwerkkabel aangesloten. Hiervoor was hij geconnect met de WiFi. Helaas doet dit niets, ook niet na lang wachten en uit en aan zetten.

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie. Met de Ziggo afstandsbediening kan ik met geen mogelijkheid in een menu komen, ik kan alleen de box aan en uit zetten. Op de Home knop drukken haalt helaas niets uit en blijft er staan ''Account retrieval error CS1011. We are unable to retrieve your account details. Please go to ziggo.nl/CS1011. '' Geen enkele andere knop haalt wat uit, alleen de rode uitknop. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Dan ga ik dit voorleggen aan een moderator want dan is er iets met de activatie aan de hand.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dave, bedankt voor je moeite. Ik wacht graag het bericht van de moderator af. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @MiaNiut en welkom op de Community,

Balen dat het niet wil lukken met het installeren van de Mediabox Next! Ik lees dat je al enige tijd foutcode "CS1011" te zien krijgt op de mediabox. Zo te zien is de Mediabox Next al wel administratief geactiveerd en zou dit dus het probleem niet meer mogen zijn. Hoe is de Next op dit moment aangesloten? Kun je anders een foto delen waarop de coaxkabel tussen de Mediabox Next en het aansluitpunt te zien valt? Indien mogelijk, kun je de Mediabox Next eens rechtstreeks op het aansluitpunt zelf aansluiten? Verwijder dan eventuele splitters (UMU-1/SQ601 ) tussen de aansluiting en de Mediabox. Kijk daarna of de Mediabox Next nu verder komt met de installatie. 

Ik heb ook even opnieuw signaal gestuurd naar de Mediabox Next, als alles goed is aangesloten, dan zou de Mediabox het binnen nu en 1 uur moeten doen. Mocht het nog niet werken, laat het dan weten onder dit topic. Dan pakken wij de draad weer met je op. 

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie, Paul. Wij hebben de splitter eraf gehaald maar houden dezelfde melding. 

 

Wij waren niet bezig met een installatie. Wij hebben deze Mediabox Next al 6 maanden zonder problemen, het enige probleem was dat we niet konden opnemen/ terugkijken. Wij waren TV aan het kijken, iets wat we niet meer zo vaak doen, en opeens kregen we deze melding, ik gok nu zo'n 1.5 week. 

 

Helaas heeft het signaal niet mogen baten. Wij zien niets anders, ook niet na coax veranderen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MiaNiut Jammer dat de tips niet geholpen hebben! Kun je anders een foto delen van de aansluiting tussen de Mediabox Next en het aansluitpunt? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

unnamed (1).jpg

Bedoel je zo? Zo komt Ziggo als eerste mijn huis binnen, ik woon in een appartementencomplex.

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hieronder een foto gedeeld. Of heb je een foto nodig van iets anders? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MiaNiut Dank voor het delen van de foto! Het aansluitpunt wat ik terugzie lijkt verouderd te zijn. Een verouderd aansluitpunt zorgt ervoor dat de bepaalde frequenties niet goed binnenkomen waardoor de Ziggo Mediabox Next zich niet kan aanmelden op het netwerk. Ik plan graag een afspraak met een monteur in om het aansluitpunt te vervangen. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur ingepland op maandag 22 maart 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed onze richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zodoende houden wij het veilig voor jou, de monteur en alle andere klanten. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @MiaNiut,

Inmiddels is de monteur bij je langs geweest. We zijn heel erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt en of wij je misschien nog ergens mee kunnen helpen. Laat je het ons weten?
Alvast een fijn weekend gewenst!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Hallo @MiaNiut,

We hebben helaas nog geen reactie van je ontvangen. Werkt alles naar wens sinds het monteusbezoek? Als we jou nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het graag. 

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul, sorry dat ik nu pas reageer. Helaas een paar hectische weken geweest. Door COVID hebben wij de monteur afgezegd. Wij weten dat onze receiver aan vervanging toe is maar ik denk niet dat dat het enige probleem is, omdat internet perfect werkt. Wij hebben in september 2 weken zonder internet gezeten door de switch naar de connectbox(toen werd het eerst ook op de receiver gegooid) en willen dit niet nog een keer meemaken, en daar zijn wij huiverig voor. Ik heb een tijdje via de iPad kunnen kijken en dat kunnen streamen naar onze TV via chromecast. Echter krijg ik nu ook telkens een foutmelding op de iPad en op de desktop dat er geen service beschikbaar is. Ik word na aanmelden binnen een seconde direct weer uitgelogd. Ik denk toch echt dat ergens een vinkje fout staat oid? 

MiaNiut
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zie hierboven 🙂 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MiaNiut Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Uiteraard is het mogelijk om de ontvanger te vervangen, alleen verwacht ik niet dat het probleem daarmee is opgelost. Op de foto die je eerder doorgestuurd hebt is te zien dat het aansluitpunt ook verouderd is. Hierdoor laat het aansluitpunt niet alle frequenties door, waardoor de Ziggo Mediabox Next in de installatie op foutcode CS1011 blijft hangen. Het apparaat kan dan namelijk geen verbinding maken via de juiste frequentie en geeft daardoor deze foutcode. Het lijkt mij dus toch verstandig om een nieuwe afspraak met een monteur te regelen zodra dit voor jou weer mogelijk is. 

Wat betreft de foutmelding op de Ziggo Go app op de iPad; wil je het Mijn Ziggo wachtwoord eens wijzigen en daarna inloggen met het nieuwe wachtwoord?

Uitgelicht topic