RamonM

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6

Ik heb alle punten doorlopen.

Zelfs met een coaxkabel op de hoofdaansluiting krijg ik de melding en blijft het offline lampje branden. 

Met de humax heb ik geen problemen.

Ik lees dat er wellicht aan de kant van Ziggo nog iets geactiveerd moet worden.

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 mogelijkheden:

1 de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt is niet retour geschikt.

2 de mediabox XL moet nog geactiveerd worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @RamonM Welkom hier op de Ziggo Community!

Tof om te lezen dat je voor een Mediabox XL bent gegaan. Wel super zuur dat hij vervolgens niet door de installatie lijkt te komen. 

De 2 punten die @Bert opnoemt zijn correct. De activatie lijkt echter goed verlopen te zijn. De box staat actief in onze systemen. Het loopt dan ook mis op punt 2. Wil je de door @Bert gevraagde foto's eens sturen? 

We zien jouw foto's graag tegemoet.

RamonM
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hai @Bert en @Jiri,

Ik heb de Mediabox xl vannacht op de hoofd aansluiting laten zitten en vanochtend was hij geactiveerd. 

Dat gaat dus goed. 

Als ik de splitter er weer tussen zit, is hij weer offline. Het lijkt dus aan de splitter te liggen. Ik heb die wel nodig om de modem aan te sluiten. Hebben jullie een juiste splitter voor me?

Overigens werkt de humax nu helaas niet meer. Het lijkt er op dat de smartcard gedisabled is. Hierdoor heb ik helaas geen tv meer. Kunnen jullie die nog even heractiveren?

Groet,

Ramon

20210910_074227.jpg

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat is inderdaad zo klaar als een klontje, @RamonM

Ik wil je wel een vervangende splitter sturen, maar daar passen deze kabels dan niet op. Kun je een foto sturen van jouw eerste aansluitpunt en van hoe de kabels vervolgens naar jouw mediabox en modem verlopen? 
Dan zorg ik voor het juiste materiaal.
 

RamonM
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hai @Jiri ,

Mijn originele 1e aansluitpunt is weggewerkt in de muur, met een verlengkabel van ongeveer 3 meter naar de meterkast.

Dat is te zien op de 1e foto. De groene kabel is wat van buiten komt. Daar zit dan de witte kabel met groene streep op aangesloten naar de meterkast. 

Op foto 2 is de andere kant van die kabel te zien met de rode streep.

Die gaat in de spitter waar de ene kabel naar de aansluiting in de huiskamer (foto 3) voor de Mediabox XL gaat en de andere naar de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RamonM Hier zal een mogelijk een monteur aan te pas moeten komen om één en ander aan de huidige standaard te laten voldoen met stevige een verlenging naar de meterkast.

Er zal dan in de meterkast een galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt moeten komen wat vandaar uit verder split.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RamonM Hier moet inderdaad een monteur voor langskomen! Ik heb de monteur ingepland voor aankomende vrijdag 17-09-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via jouw mijn Ziggo account. Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

Uitgelicht topic