olavvdwulp

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6

Woensdag jl. onze nieuwe mediabox geprobeerd te installeren, maar krijg bovenstaande foutcode.

Nu bezig met een nieuwe poging, maar krijg helaas weer dezelfde foutmelding.

Het zou erg fijn zijn als dit probleem snel opgelost kan worden, want we zitten nu al sinds woensdag zonder tv.

 

met vriendelijke groet,

 

olav

59 Reacties 59
eb27

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent Ziggo ik zou de oude samsung box met smartcard graag blijven gebruiken voor een andere tv. Blijft dat gewoon werken of moet ik daar nog iets voor doen ?

enne bedankt voor de hulp natuurlijk ! ?

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@eb27 

Dank voor je snelle reactie! Ah dat wist ik inderdaad niet. Ik heb de oude splitter eraf gehaald en de nieuwe aangesloten. Mediabox van de stroom gehaald en weer opnieuw aan gezet, maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding..

 

Er zit wel maar 1 Coaxkabel in, zie bij iedereen 2 kabels erin zitten, zou dat het probleem kunnen zijn?

Ook is er nu een kabel over, die in de oude splitter zat. Deze past niet in de nieuwe splitter. Deze kabel zit in de Router voor de wifi aan de ene kant en aan de andere kant in de oude splitter. Weet ook niet of die kabel nog nodig is. 
 

 

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@eb27 Wat mij ook opvalt is dat jij een andere splitter hebt dan ik? Beide een andere naam?

 

 

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@eb27 @Vincent Ziggo 

Ik weet inmiddels waar de overige kabel voor is, want internet werkt niet meer. Deze kabel zat op de oude splitter en past niet op de nieuwe.. 

Dus net maar weer de oude splitter terug gezet. 

 

Ik ga toch maar even bellen met Ziggo hierover want ik begrijp er echt niks meer van ?. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ngaiodenhertog,

Heb je inmiddels al contact gehad? In deze situatie is het normaal gesproken: AOP > Tweeweg-splitter > Eén kabel naar je versterker en een kabel naar je modem.

Je hebt inderdaad wel een andere coaxkabel-uitgang nodig tussen je modem en deze splitter.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Voor de meelezers die ook tegen deze foutmeldingen aanlopen, wil ik jullie graag verwijzen naar mijn bericht in dit topic voor meer informatie over de foutcode NL ERR SP 0.1.6.

Zoals je in dit topic al kunt zien, is de UMU-01 verdeler één van de boosdoeners en is dus in dat bericht meegenomen.

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @ngaiodenhertog,

Heb je inmiddels al contact gehad? In deze situatie is het normaal gesproken: AOP > Tweeweg-splitter > Eén kabel naar je versterker en een kabel naar je modem.

Je hebt inderdaad wel een andere coaxkabel-uitgang nodig tussen je modem en deze splitter.

@Alex Ziggo 

Hi, inmiddels hebben we gebeld en we hebben donderdag 17-12 een afspraak met een monteur. 
Maar we zouden het het liefst natuurlijk voor die tijd nog zelf oplossen (als dit mogelijk is).

Waar we inmiddels achter zijn is dat in de UMU-1006 ook een kabel zat die verbonden is met onze Wifi-router. Als deze kabel eruit gaat, werkt de Wifi niet meer. 
In de nieuwe splitter: TPS-02K zit geen aansluiting voor deze kabel naar de Wifi-router (zie foto). Dus mochten we de TPS-02K met de nieuwe Coaxkabels op de juiste manier aansluiten, werkt onze Wifi niet meer. 

Daarom hebben we nog niet geprobeerd om met de 2 nieuwe Coaxkabels de TPS-02K te aan te sluiten met de versterker en de Mediabox XL. We zouden dan namelijk de kabels door de muur heen moeten trekken (erg veel gedoe). En dit zouden wij dan doen om dan vervolgens heel misschien wel tv te hebben, maar geen Wifi meer..

Bestaat er ook een splitter waarbij er ook een aansluiting is voor de kabel naar de Wifi-router of kan deze kabel ergens anders in (hebben we al naar gekeken maar konden niks vinden). 


Foto: de rode pijl is de kabel die naar de Wifi-router loopt. 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ngaiodenhertog,

Die bestaat zeker. Ik heb je direct een rood/groene coaxkabel opgestuurd. Rood past in je modem, groen in deze splitter. Ik hoop dat deze er nog voor de monteursafspraak is, houd ons op de hoogte!

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @ngaiodenhertog,

Die bestaat zeker. Ik heb je direct een rood/groene coaxkabel opgestuurd. Rood past in je modem, groen in deze splitter. Ik hoop dat deze er nog voor de monteursafspraak is, houd ons op de hoogte!

Hi Alex, 

Ah okee, nou moet ik even kijken of ik je goed begrijp. De kabel die jij ons hebt opgestuurd moet dus in de TPS-02K splitter met de groene kant en de rode kant moet in het modem. Maar wat bedoel je met modem; de Mediabox XL, de versterker (Tratec) of de Wifi-router? 

En dan moet er dus nog 1 coaxkabel van de TPS-02K naar de Mediabox XL toe, en dan zou dit moeten werken? Eerder werd namelijk gezegd dat er 1 Coaxkabel van de TPS-02K naar de Mediabox XL moest en 1 van de TPS-02K naar onze versterker (Tratec), en dat het dan pas allemaal zou werken? 

Maar dit zou dus ook goed gaan met maar 1 coaxkabel en de nieuwe die is opgestuurd?

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo Vergeten je te taggen, zie hierboven

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Een ideale situatie is één kabel vanaf de TPS-splitter naar je modem (de witte Connectbox) en één kabel naar je Tratec-versterker met alle resterende apparaten (waaronder je Mediabox XL dus).

Zoals ik op de foto's kan beoordelen kun je nu nog steeds de versterker aansluiten, maar mis je een kabel voor naar je modem toch? 

Adri1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Alex,

 

Klopt het dat de bijgevoegde splitter vervangen moet worden voor gebruik met de Mediabox XL?

 

Dank voor het antwoord.20210301_173234.jpg20210301_173538.jpg

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Adri1! Die splitter is erg oud en zou ik zeker vervangen. Via onze klantenservice vraag je eenvoudig kosteloos een nieuwe splitter aan. Ik kan ook een vervangende splitter voor je bestellen. Update in dat geval je profiel met je postcode en huisnummer zodat ik je gegevens heb en de bestelling kan plaatsen.

Adri1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Erik,

 

Dank voor het snelle antwoord en ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd.

 

Fijn zo'n service.

 

Met vriendelijke groet,

Adri

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel @Adri1! De splitter komt je kant op. Mooie dag verder 🙂

fredgroes

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

weet iemand of de versterker van tratec geschikt is voor gebruik met de mediabox xl? Ik kan zelf nog niet testen omdat mijn umo-01 niet geschikt is. daar komt al een nieuwe splitter voor, hopelijk ook ge;ijk met de juiste kabel voor mijn modem om aan te sluiten 🤞

 

plaatje van tratec versterker

IMG-20210501-185205.jpg

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @fredgoes, 

Bij de Mediabox XL is het van belang dat deze een retourgeschikt signaal ontvangt. En ik heb voor je gezocht en zie dat de 3 data poorten op de versterker retour geschikt zijn. De Mediabox XL zou hierop technisch gezien werkzaam moeten wezen. 🙂 

fredgroes

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

kan ik dan zomaar de coax kabel van de tv aansluiting op de data aansluiting zetten en toch tv signaal behouden? tv aansluiting boven en data aan de onderkant

fredgroes

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

nieuwe splitter gemonteerd en de tip van @Gianna opgevolgd, tv kabel die naar boven loopt verplaats naar een data poort op de onderkant en geen foutmelding meer. mediabox xl werkt

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal super dat je eruit bent gekomen en dat het nu werkt met de nieuwe splitter en op een andere poort! Dankjewel voor je terugkoppeling hier. 

 

Ik wens je heel veel kijkplezier! 

Uitgelicht topic