Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Voor de meelezers die ook tegen deze foutmeldingen aanlopen, wil ik jullie graag verwijzen naar mijn bericht in dit topic voor meer informatie over de foutcode NL ERR SP 0.1.6.
Zoals je in dit topic al kunt zien, is de UMU-01 verdeler één van de boosdoeners en is dus in dat bericht meegenomen.
nieuwe splitter gemonteerd en de tip van @Gianna opgevolgd, tv kabel die naar boven loopt verplaats naar een data poort op de onderkant en geen foutmelding meer. mediabox xl werkt
Ik heb weinig kennis van dit soort technische zaken. Wat is een AOP?
Ik heb de mediabox ook aangesloten met de meegeleverde coax-kabel, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde fout-code (deze kabel is eigenlijk te kort, maar door alles te verschuiven lukte het precies om de aansluiting met deze kabel te realiseren: helaas geen oplossing voor het probleem).
Hoe weet ik of ik recht heb op een installatiemonteur?
Een AOP is Abonne Overname Punt oftewel de Aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt via de Meterkast of in de Woning. Als daar een verouderd installatie punt zit kan dit tot deze problemen leiden.
Je kan ook via deze pagina Foutcode CS1004kijken of er eventueel een storing zich bevind op uw adres.
Afgelopen dinsdag de Mediabox XL ontvangen, gisteren ingelogd op MijnZiggo i.v.m. blijvende foutcodes CS1004 + ERR SP 0.1.6. stond de oude Humax nog actief, gebeld om de Mediabox XL te activeren, s’avonds stopte de Humax ermee. Vanmorgen nieuwe poging om de Mediabox XL te installeren. Helaas de foutcodes zijn er nog steeds.
Ter info: internet is actief.
Na bovenstaande antwoorden, verwacht ik dat de AOP bij mij ook verouderd is?
bedankt voor de foto’s en ik ga beide even voorleggen aan een Ziggo Moderator die dan 1 op 1 jullie feedback kunnen geven.
Als jullie beide onderstaand willen doen heel graag.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Wat irritant dat jullie direct tegen deze melding aanlopen. Ik zie dat er in beide gevallen een UMU-01 is aangesloten, deze werkt helaas niet altijd even goed in combinatie met de Mediabox XL. Zie ook deze pagina.
Je kunt zoals je daar ziet, rechtsom klikken en de splitter eraf halen. Ik ga jullie beide een nieuwe splitter sturen die je vervolgens in plaats van de UMU-01 kunt aansluiten.
Deze AOP heb ik inmiddels toestuurd gekregen met kabel rood/groen tussen AOP en modem. Alles opnieuw opgestart en vooral….lang gewacht vanaf 50% scanning melding!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mediabox XL direct aangesloten op de splitter op de AOP en blijft foutcode CS1004 met err 1 0 6 op de mediabox geven.
Ook de UMU-01 splitter. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?
Wij krijgen ook de foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6. We hadden eerst een Humax, deze was fout en hebben inmiddels de Mediabox XL binnen. Alleen deze geeft dus de foutmelding.
Als ik naar onze AOP kijk, lijkt hij erg op bovenstaande foto’s, alleen heet hij: UMU-1006 en daarbij hebben wij ook een versterker: Tratec FRA-752/N.
Nou lees ik dat dit opgelost kan worden door een splitter? Waarbij er een kabel van de AOP naar het modem moet, ik hoop dat dit de originele coaxkabel kan zijn, aangezien onze coaxkabel van de AOP (slaapkamer) naar het modem (woonkamer) loopt, door de muur heen en weg gewerkt. Die is niet zomaar te vervangen.
Wij zitten inmiddels al sinds 20 november zonder tv, omdat Ziggo zo ontzettend veel fouten heeft gemaakt. Ze hebben 3 keer het verkeerde opgestuurd en vergeten de Mediabox XL te activeren waardoor hij niet op gestuurd werd. Nu eindelijk het goede binnen, en dan werkt het niet 😞 Ik word een beetje moe van deze service..
Ik hoop echt dat jullie ons kunnen helpen, bellen naar de klantenservice begin ik niet meer aan want die snappen er net zo weinig van als ik zelf.
Hier precies hetzelfde probleem. Heb alles al weer los gekoppeld en weer terug naar m’n ci module. Mediabox staat nu niks te doen in onze slaapkamer...
Dus als ik het goed begrijp moet ik ook een nieuwe splitter?
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...