olavvdwulp

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6

Woensdag jl. onze nieuwe mediabox geprobeerd te installeren, maar krijg bovenstaande foutcode.

Nu bezig met een nieuwe poging, maar krijg helaas weer dezelfde foutmelding.

Het zou erg fijn zijn als dit probleem snel opgelost kan worden, want we zitten nu al sinds woensdag zonder tv.

 

met vriendelijke groet,

 

olav

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Voor de meelezers die ook tegen deze foutmeldingen aanlopen, wil ik jullie graag verwijzen naar mijn bericht in dit topic voor meer informatie over de foutcode NL ERR SP 0.1.6.

Zoals je in dit topic al kunt zien, is de UMU-01 verdeler één van de boosdoeners en is dus in dat bericht meegenomen.

Bekijk in context

fredgroes

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

nieuwe splitter gemonteerd en de tip van @Gianna opgevolgd, tv kabel die naar boven loopt verplaats naar een data poort op de onderkant en geen foutmelding meer. mediabox xl werkt

Bekijk in context

59 Reacties 59
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De code duidt op een bekabelingsprobleem. Hoe ziet uw AOP eruit en hoe zijn uw apparaten erop aangesloten? Heeft u recht op een installatiemonteur?

olavvdwulp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Jan,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb weinig kennis van dit soort technische zaken. Wat is een AOP?

Ik heb de mediabox ook aangesloten met de meegeleverde coax-kabel, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde fout-code (deze kabel is eigenlijk te kort, maar door alles te verschuiven lukte het precies om de aansluiting met deze kabel te realiseren: helaas geen oplossing voor het probleem).

Hoe weet ik of ik recht heb op een installatiemonteur?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Olav

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Een AOP is Abonne Overname Punt oftewel de Aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt via de Meterkast of in de Woning. Als daar een verouderd installatie punt zit kan dit tot deze problemen leiden.

 

Je kan ook via deze pagina Foutcode CS1004 kijken of er eventueel een storing zich bevind op uw adres.

olavvdwulp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Dave,

 

Bedankt voor je reactie.

Mogelijk dat onze AOP is verouderd, is in ieder geval minimaal 8 jaar oud want zonkant wonen wij in onze woning.

Overigens doet onze tv op de slaapkamer het wel nog steeds goed, dus er is in ieder geval signaal en ik neem aan dan ook geen storing.

Hoe kan ik achterhalen dat onze AOP is verouderd?

Wellicht toch maar contact opnemen met Ziggo en een monteur laten komen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Olav

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als u foto maakt dan kunnen ik al zien of eze aan vervanging toe is en een moderator inseinen of die afspraak kan inplannen voor u. 

Tamara80

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Afgelopen dinsdag de Mediabox XL ontvangen, gisteren ingelogd op MijnZiggo i.v.m. blijvende foutcodes CS1004 + ERR SP 0.1.6. stond de oude Humax nog actief, gebeld om de Mediabox XL te activeren, s’avonds stopte de Humax ermee. Vanmorgen nieuwe poging om de Mediabox XL te installeren. Helaas de foutcodes zijn er nog steeds.

Ter info: internet is actief.

Na bovenstaande antwoorden, verwacht ik dat de AOP bij mij ook verouderd is?

Wat te doen?

 

 

olavvdwulp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een vergelijkbare AOP als Tamara.

 

Groeten Olav

olavvdwulp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@olavvdwulp  en @Tamara80 

 

bedankt voor de foto’s en ik ga beide even voorleggen aan een Ziggo Moderator die dan 1 op 1 jullie feedback kunnen geven.

 

Als jullie beide onderstaand willen doen heel graag.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

 

@Jan F. hij is vermeld aan de moderators

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @olavvdwulp & @Tamara80,

Wat irritant dat jullie direct tegen deze melding aanlopen. Ik zie dat er in beide gevallen een UMU-01 is aangesloten, deze werkt helaas niet altijd even goed in combinatie met de Mediabox XL. Zie ook deze pagina

Je kunt zoals je daar ziet, rechtsom klikken en de splitter eraf halen. Ik ga jullie beide een nieuwe splitter sturen die je vervolgens in plaats van de UMU-01 kunt aansluiten.

olavvdwulp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex,

 

Bedankt voor je reactie.

Hopelijk dat de nieuwe splitter gaat werken.

Ik laat het je weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Olav

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Deze AOP heb ik inmiddels toestuurd gekregen met kabel rood/groen tussen AOP en modem. Alles opnieuw opgestart en vooral….lang gewacht vanaf 50% scanning melding!

Nu werkt mxl en tv goed?

FJMM

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mediabox XL direct aangesloten op de splitter op de AOP en blijft foutcode CS1004 met err 1 0 6 op de mediabox geven.

 

Ook de UMU-01 splitter. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Ruudgies

Level 5
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Klantenservice chat (niet gaan bellen!!!)

met klantnr erbij. Na twee dagen AOP-1b met rood/groen kabel in huis?

Succes!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @FJMM, ook jou heb ik de juiste splitter gestuurd.

Voor iedereen nog even een opmerking: Er zit ook een kabel bij. Deze is voor op je modem, want de huidige gaat er niet oppassen 

Tamara80

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank jullie wel @Alex Ziggo en @Dave- 

Ik hou de brievenbus in de gaten.

 

Zal ook laten weten als het goed geïnstalleerd is.

Groet, Tamara

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Graag gedaan @Tamara80 ? laat even weten als het ontvangen is.

ngaiodenhertog

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Ziggo,

Wij krijgen ook de foutcode CS1004 + ERR SP 0.1.6. 
We hadden eerst een Humax, deze was fout en hebben inmiddels de Mediabox XL binnen. 
Alleen deze geeft dus de foutmelding. 

Als ik naar onze AOP kijk, lijkt hij erg op bovenstaande foto’s, alleen heet hij: UMU-1006 en daarbij hebben wij ook een versterker: Tratec FRA-752/N.

Nou lees ik dat dit opgelost kan worden door een splitter? Waarbij er een kabel van de AOP naar het modem moet, ik hoop dat dit de originele coaxkabel kan zijn, aangezien onze coaxkabel van de AOP (slaapkamer) naar het modem (woonkamer) loopt, door de muur heen en weg gewerkt. Die is niet zomaar te vervangen. 


Wij zitten inmiddels al sinds 20 november zonder tv, omdat Ziggo zo ontzettend veel fouten heeft gemaakt. Ze hebben 3 keer het verkeerde opgestuurd en vergeten de Mediabox XL te activeren waardoor hij niet op gestuurd werd. Nu eindelijk het goede binnen, en dan werkt het niet 😞 Ik word een beetje moe van deze service..

 

Ik hoop echt dat jullie ons kunnen helpen, bellen naar de klantenservice begin ik niet meer aan want die snappen er net zo weinig van als ik zelf.

Groeten


 

BenHeemskerk

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Heb alles al weer los gekoppeld en weer terug naar m’n ci module. 
Mediabox staat nu niks te doen in onze slaapkamer... 

Dus als ik het goed begrijp moet ik ook een nieuwe splitter? 

Uitgelicht topic