1
Vraag
2
Reacties
Jcmdl

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode 8099 op Extra Mediabox XL, maar geen thuisnetwerk ingesteld

Ik heb een horizon media box XL en een extra mediabox xl die via COAX aan elkaar gekoppeld zijn. Het systeem draait al heel lang heel goed, maar nu ineens krijg ik op de extra box de melding 8099, je mediabox krijgt geen verbinding met je thuisnetwerk. Ik heb alles al geprobeerd. De boxen opnieuw opstarten helpt niet. Ik heb het thuisnetwerk ook echt nog maar een keer uitgezet. En dat werkt ook niet. Hij geeft verder wel aan de de boxen goed gekoppeld zitten. Heeft iemand een idee om de foutmelding weg te krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als een koppeling met een UTP-kabel tussen MediaBox XL en Extra Box goed werkt, maar bij aansluiting van de Extra Box aan je Coax-netwerk niet, dan is er echt iets aan de hand met dat coax-netwerk. Dat kan een aardige uitzoekerij zijn. Soms is het een slecht afgemonteerde connector of wandcontactdoos. Is er een Coax-versterker? Die ook goed controleren. Etc.
Kan zomaar ineens gebeuren, als het probleem al sluimerde.

Je kunt een Ziggo Monteur de zaak laten uitzoeken. Die kan doormeten. Daar zijn wel kosten aan verbonden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/

Je kijkt nu tijdelijk analoog TV. Heeft die TV een DVB-C Tuner aan boord? Zo ja, dan kun je het vrije digitale Kabel-TV pakket erop ontvangen. Dat ziet er meteen beter uit + wat meer zenders.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Ben je gelijk klaar voor het moment dat Analoge TV van de kabel verdwijnt. Daar is Ziggo druk mee bezig.

Gr Han

Bekijk in context

9 Reacties 9
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Staat de hoofdbox wel in energiestand Hoog, zoals wordt aanbevolen bij gebruik van Extra Mediabox XL? Gebeurt ook nog wel eens..
Jcmdl
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja. Net gecheckt. Die staat nog steeds op hoog.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hmm, dan zou ik het ook niet 1-2-3 weten. Wellicht als test een kortere coaxkabel gebruiken en kijken of het geheel dan wel goed werkt.. Anders toch eens de klantenservice op afstand mee laten kijken, o.a. naar het signaal.
Jcmdl
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bdankt AlexHelpt.
Ik ga kijken of de klantenservice nog iets weet.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Jcmdl. Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je nog een update voor ons? We lezen hier ook graag wat het probleem nou was en of het probleem is opgelost.
Jcmdl
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Michael, ik heb geen updates, want ik heb ziggo nog niet kunnen bellen. Ik heb tijdelijk mijn extra box verwijderd en kijk nu analoog via de kabel. Dat werkt, maar is natuurlijk niet zo fijn.
Als iemand nog andere tips heeft dan hoor ik die graag.
Jcmdl
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dr conclusie was dat hij het wel doet met een UTP kabel er direct tussen en niet op de COAX dus de kabel moet defect zijn, maar ik wil nog even verder zoeken, want ik heb het met meerdere kabels geprobeerd en overal dezelfde storing. Ook analoog gaat het kijken gewoon goed.
Wat is er plotseling veranderd waardoor het niet meer goed gaat?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als een koppeling met een UTP-kabel tussen MediaBox XL en Extra Box goed werkt, maar bij aansluiting van de Extra Box aan je Coax-netwerk niet, dan is er echt iets aan de hand met dat coax-netwerk. Dat kan een aardige uitzoekerij zijn. Soms is het een slecht afgemonteerde connector of wandcontactdoos. Is er een Coax-versterker? Die ook goed controleren. Etc.
Kan zomaar ineens gebeuren, als het probleem al sluimerde.

Je kunt een Ziggo Monteur de zaak laten uitzoeken. Die kan doormeten. Daar zijn wel kosten aan verbonden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/

Je kijkt nu tijdelijk analoog TV. Heeft die TV een DVB-C Tuner aan boord? Zo ja, dan kun je het vrije digitale Kabel-TV pakket erop ontvangen. Dat ziet er meteen beter uit + wat meer zenders.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Ben je gelijk klaar voor het moment dat Analoge TV van de kabel verdwijnt. Daar is Ziggo druk mee bezig.

Gr Han
Jcmdl
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel. Ik baal er wel van dat dit niet meer werkt, maar ik ga even uitzoeken of mijn tv geschikt is voor het vrije digitale pakket.
Ik zoek nog even verder.
Groet, Joyce
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic