1
Vraag
2
Reacties
Edwin14

Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foutcode 8062 (pauzeren bij On Demand)

Hallo,

Regelmatig krijg ik foutcode 8062 bij het pauzeren bij een programma via On Demand (bij live TV krijg ik deze foutmelding niet). Volgens de helpdesk moet ik nieuwe bekabeling aansluiten, nadat ik eerst getest hebt om de mediabox rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten en terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (probleem blijft). Ik geloof niet dat dat de oplossing is en zij geven aan dat ik het beste een monteur kan plannen.  Wat kan dit probleem ervaren? Persoonlijk denk ik dat dit een instelling is (die ik nergens kan terugvinden), want het gaat exact na 30 minuten mis. Bij on demand gaat korter dan 30 minuten pauzeren wel goed, maar langer dan 30 minuten pauzeren niet (dan foutcode 8062). Ik zie ditzelfde probleem ook bij 2 andere Ziggo gebruikers. Herkent iemand dit?

Mediabox = SMT-G7401/XEN

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

​Goedemiddag @Edwin14  en welkom op de Community,

Het spijt mij dat je op deze vraag niet een antwoord ontvangen hebt! Je constateert foutcode 8062 op het moment dat je 30 minuten of langer de On Demand film of serie gepauzeerd hebt. Voor zover mij bij bekend is, wordt een sessie op een gegeven moment wel gestopt om te voorkomen dat er teveel connecties actief blijven richting de achterliggende systemen. Dit resulteert dan ook in foutcode 8032/8062 op On Demand op het moment dat je na 30 minuten of langer de betreffende film/serie weer wilt hervatten.

Als dit eerder gebeurd, bijvoorbeeld binnen 10 a 15 minuten kan er ook sprake zijn van een probleem met het retoursignaal. Controleer hiervoor eerst de aansluitingen binnenshuis. om er zeker van te zijn dat dit niet voor problemen zorgt. Met dit online stappenplan kun je de binnenhuisinstallatie nalopen.

Laat het mij maar weten als je nog vragen hebt. 

Groeten,

Paul
 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie dat je dit 5 maanden geleden ook gemeld hebt en er geen oplossing gekomen is.
Ik zie het daarna in een ander topic dan je vorige ook niet verder gemeld worden op dit forum.

Mogelijk kan een Ziggo moderator eens in de achtergrond vragen of dit vaker voorkomt, want dit is lastig als je even ruim wilt pauzeren.

Heb je verder nog andere problemen of rare dingen die zich voordoen met de Mediabox XL?

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In dit andere topic liepen 3 vragen door elkaar heen en is uiteindelijk de oplossing op dit probleem niet gekomen (of een bevestiging dat het nou eenmaal zo werkt). In dat topic is ook geen vervolgreactie van een moderator meer gekomen. Daarom dit (hopelijk) korte topic met deze ene vraag. Gelukkig is dit het enige probleem en hopelijk volgt er meer duidelijkheid.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

​Goedemiddag @Edwin14  en welkom op de Community,

Het spijt mij dat je op deze vraag niet een antwoord ontvangen hebt! Je constateert foutcode 8062 op het moment dat je 30 minuten of langer de On Demand film of serie gepauzeerd hebt. Voor zover mij bij bekend is, wordt een sessie op een gegeven moment wel gestopt om te voorkomen dat er teveel connecties actief blijven richting de achterliggende systemen. Dit resulteert dan ook in foutcode 8032/8062 op On Demand op het moment dat je na 30 minuten of langer de betreffende film/serie weer wilt hervatten.

Als dit eerder gebeurd, bijvoorbeeld binnen 10 a 15 minuten kan er ook sprake zijn van een probleem met het retoursignaal. Controleer hiervoor eerst de aansluitingen binnenshuis. om er zeker van te zijn dat dit niet voor problemen zorgt. Met dit online stappenplan kun je de binnenhuisinstallatie nalopen.

Laat het mij maar weten als je nog vragen hebt. 

Groeten,

Paul
 

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Paul Ziggo is dit probleem opgelost bij de nieuwe mediabox?

En wat wel zou helpen is als dit probleem (maximaal 30 minuten On Demand pauzeren) ergens beschreven staat, zodat het niet een ultieme zoektocht wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Edwin14 Als je met de nieuwe mediabox de Next bedoeld, daar lijkt dit probleem niet te bestaan, althans, ik heb het in 2 jaar nog niet gelezen op dit forum, maar ik weet ook niet of er al mensen geweest zijn die bij on-demand meer dan 30 minuten hebben gepauzeerd.

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Je zou zeggen dat iemand met de Next daar in iets meer dan 30 minuten achter zou kunnen komen? ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het gebeurt mij wel eens dat ik on-demand meer dan 30 minuten op pauze heb staan. En hij is in geen van deze gevallen vastgelopen of dergelijke. Bij mij komt het dus in elk geval niet voor met de Mediabox Next ^^. 

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan lijkt dat een goede oplossing. In hoeverre kan ik de mediabox xl ruilen voor een next? En hoe zit het met een 2e tv boven waar ik nu een 2e ontvanger heb staan?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Voor de Mediabox Next is TV Max nodig, dus dan moeten we je pakket aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld voor Internet Complete + TV Max kiezen, zie ook deze pagina. Je gaat dan in prijs omhoog, maar krijgt ook onder andere +-40 extra zenders erbij. Voor je extra ontvanger, ontvang je dan ook een nieuwe 

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo dat kan ik niet begrijpen. Er werkt iets niet goed en daardoor moet ik mijn pakket upgraden? Ik wil gewoon een werkende oplossing en als dat niet kan met de huidige MB XL, dan lijkt het mij logisch om een vervangende Next te ontvangen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik snap je gedachtegang, @Edwin14, maar zoals collega Paul aangaf zijn de 30 minuten actief ingesteld als grens. Dit werkt dus zoals het bedoeld.

 Door een verschil in achterliggende systemen en werking, zijn deze 30 minuten bij de Next niet van toepassing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic