Dag allen,
Dit topic is al lange tijd geleden gestart en nog steeds actief zie ik. Denk dat het wel tijd is om wat concrete informatie te geven over wat te doen bij deze vervelende foutmelding.
Wat betekent de foutcode 6010?De foutcode 6010 geeft aan dat het modemgedeelte in de Horizon Mediabox nog geen verbinding heeft gemaakt met het videogedeelte. Er zijn een aantal dingen die je dan kunt controleren:
De energieverbruikinstellingen Ga naar menu > opties > voorkeursinstellingen > energieverbruik in stand-by.
Als deze op ECO staat, betekent dit dat als de box op stand-by staat het modemgedeelte wordt uitgeschakeld. Wanneer je de box weer aan zet, heeft de box (met het modem) even tijd nodig om op te starten. Foutcode 6010 kan dan verschijnen. In de midden stand start de box sneller op.
BinnenhuisbekabelingLoop na of alles goed is aangesloten en of de kabels en splitters van goede kwaliteit zijn. In dit topic van lid caesar lees je alles over het belang van goede bekabeling: https://community.ziggo.nl/televisiekijken-17/last-slechte-tv-ontvangst-lees-eerst-deze-uitleg-2163 en op onze website vind je nog meer tips voor een goed thuisnetwerk: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/binnenhuisbekabeling/.
Nog steeds 6010, energie-instellingen op middel of hoog en bekabeling in orde? Start dan je
eigen topic!