Kooi72

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Foutcode 2020 op Mediabox XL

Hallo, ik heb sinds kort een probleem met de mediabox.

Tot ongeveer een week geleden was er niets aan de hand, mediabox werkte perfect.

Omdat analoge radio stopte heb ik een Quantis kastje gekocht om over te gaan op digitale radio.

Ik heb daarvoor de coaxkabels los gehad en met een nieuwe goedgekeurde splitter geplaatst.

sinds die tijd regelmatig uitvallen van de Mediabox met code 2020. Als ik de splitter loshaal en kabel mediabox rechtstreeks op de wanddoos zet heb ik een poosje beeld en daarna weer uitval met code 2020.

Ik heb een nieuwe kabel gekocht (Ziggo/kabelkeur) echter ook nu na enige tijd weer die code 2020.

Nu heb ik mijn oude Cisco box teruggeplaatst en geen problemen meer gehad, zit aangesloten via de splitter en werkt perfect.

Bij het plaatsen van de Cisco heb ik die opnieuw naar de zenders laten zoeken en ik had daarbij een signaalsterkte van 85 of 92 en kwaliteit van 100.

Wat kan ik nog meer doen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

Ik heb er nu 1 splitter tussen geplaatst en ik heb de horizonbox weer aangesloten. Er heeft  geen storing 2020 meer plaatsgevonden. Mocht er toch nog een storing komen dan plaats ik nog een splitter. Ik heb er nog wel 1 liggen. Maar toch bedankt voor het aanbod.

Zoals het nu lijkt is het probleem opgelost. Iedereen bedankt voor de adviezen.

Prettig weekend,

Jan

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij foto’s van de aansluitpunten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

mogelijk is de splitter niet geschikt

kun je die vervangen door een poa-01-b een moderator kan jou die kosteloos sturen als je die niet heb liggen

 

het modem doen je in de meterkast aan te sluiten op de aop daar moet die poa-01-b met daarop het modem en de versterker dan op de versterker alleen de tv’s

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de reactie.

Aan de splitter kan het niet liggen omdat de storing ook plaats vindt als de splitter er niet tussen zit. Daarbij heb ik een nieuwe splitter aangeschaft die aan Ziggo eisen voldoet.

In de meterkast zit alles prima, dat is aangesloten door een Ziggo monteur en er is niets aan gewijzigd. 

Mijn postcode en huisnummer staan in mijn profiel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

2020 is een signaalprobleem.

Het kan ook een te hoog signaal zijn.

 

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

Dank voor de reactie. Ik heb de meting uitgevoerd en een foto gemaakt.

Ik heb de splitter er tussen zitten, dus mijn normale opstelling.

Ik krijg meer het gevoel dat er iets mis is met de Horizonbox. Want met de Ciscobox geen problemen gehad.

 

mvg

Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De signaalsterkte in Uitmuntend is waarschijnlijk het probleem, blijkt uit de praktijk en de testen die dit duidelijk hebben gemaakt.

Ergens in Goed geeft de beste kijkervaring.

Kun je die aansluiting eens aansluiten op een lagere versterking op je versterker?

Ben benieuwd of het dan beter gaat.

Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hoe doe ik dat, de Horizon box op een lagere versterking aansluiten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Door de kabel die naar je Mediabox XL gaat op een lagere versterking te zetten op je versterker.

 

111.png

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

5A249E22-26D6-486C-80E0-F2EEBA365CAB.jpeg

 is de kabel met het rode cirkel erom de kabel van de modem ? in dat geval raad ik je aan om de versterker te vervangen door een splitter 

 

want als je die kabels omwissel zodat de mediabox xl op een lagere versterking zit dan heeft het modem weer een te sterk signaal 

Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de informatie. Ik ga er een splitter tussenzetten.

De rood omcirkelde kabel is inderdaad de kabel van de horizonbox.

Ik ga het testen en laat het weten.

prettig weekend.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Kooi72,

Welkom op de Community! 
Ook leuk om te zien dat in dit topic al goede adviezen staan 🙂

Ben je al in de gelegenheid geweest om een splitter er tussen te zetten en het daarmee te testen? Als je wilt kunnen wij ook een splitter nasturen, laat maar weten of dat nodig is 🙂

Kooi72
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

Ik heb er nu 1 splitter tussen geplaatst en ik heb de horizonbox weer aangesloten. Er heeft  geen storing 2020 meer plaatsgevonden. Mocht er toch nog een storing komen dan plaats ik nog een splitter. Ik heb er nog wel 1 liggen. Maar toch bedankt voor het aanbod.

Zoals het nu lijkt is het probleem opgelost. Iedereen bedankt voor de adviezen.

Prettig weekend,

Jan

 

Uitgelicht topic