Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Matroesjka
Level 4

Foutcode 1008 bij afspelen opnames via Iphone

Bij het afspelen van opnames via IPhone 15 komt de foutcode 1008. Ik gebruik GEEN VPN.

Dezelfde opnames kunnen wel zonder problemen via de mediabox Next afgespeeld worden.

VPN wordt binnen mijn netwerk niet gebruikt en staat ook nergens op mijn apparaten ingeschakeld.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
18 Reacties 18
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk antivirus gebruik je?

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Op de iPhone geen

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ook  iCloud Private Relay niet aanstaan?

Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Nee, Privedoorgifte in iCloud staat uit

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welke ISP zie je op whatismyipaddress.com?

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Ziggo BV

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter
  • Ziggo BV
0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Matroesjka gek te horen dat opnames afspelen niet gaat op je iPhone! Hier op een iPhone geen enkel probleem, dus gelukkig geen collectief probleem. 

Dan moeten we zoeken naar iets in de verbinding of toestel of account. 
- Werkt het na een herstart van je iPhone (eventueel nog uitloggen + inloggen in de app) 
- Werkt het wel op 4G/5G op dit toestel? (daarmee sluiten we deze wifi uit) 
- Kun je het testen of het op een andere iPhone wel werkt met jouw account? Of eventueel een andere smartphone/tablet/laptop/PC. (Daarmee sluiten we een accountprobleem uit)

Test het per stap en mocht een van de stappen het oplossen, dan horen we het graag!

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Hoi Jos,

Al je voorgestelde oplossingen heb ik inmiddels uitgeprobeerd op 3 verschillende iPhones hier in huis. Op alle 3 toestellen worden via wifi geweigerd om de opnames af te spelen. Via 5G, wifi uit op iPhones, uiteraard wel kunnen afspelen. Het vreemde is dat via ik via mijn IPad met wifi ingeschakeld wel alle opnames via ziggo go kan afkijken, zonder problemen.

Het probleem bestaat sinds begin van deze maand. Er is verder niets veranderd in mijn wifi netwerk instellingen.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Poeh dit is wel echt een lastige @Matroesjka 

Gezien alle testen die je hebt uitgevoerd loop ik ook een beetje vast. @tobiastheebe Heb jij wellicht nog ideeen? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In Windows/mac OS/Linux is het soms mogelijk om de oorzaak te achterhalen m.b.v. de developer tools in de browser, ik ben benieuwd of het probleem daar te reproduceren is. Op toolbox.googleapps.com zijn instructies te vinden.

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Ik heb via de Google administratie toolbox de diverse onderdelen geprobeerd maar geen oplossing voor het probleem op de iPhone gevonden. Wat ik wel vreemd vind is dat opnames van ouder dan een week het probleem veroorzaken en recente opnames niet.

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @Matroesjka en helemaal helder!

Dan gaan we het verder in onderzoek nemen. Zou je daarvoor onderstaande vragen willen beantwoorden?

1. Vanaf wanneer zijn de problemen exact begonnen?

2. Typenummers van alle drie de Iphones?

3. iOS versies van alle drie de Iphones?

4. Problemen via alleen de app of ook via de browser versie? Graag testen, via deze link, als je dat nog niet gedaan hebt.

5. Vervolg op die vraag, welke browsers je dan allemaal hebt getest?

5.1 Favoriete kleur? 😉

Verandert de foutcode op enig moment in dat proces, geef het aan! Hoor het graag van je!

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Hoi Dennis

De problemen zijn in december 2024 begonnen 

We hebben 2x IPhone 14 en 1x iPhone 15 in gebruik 

Op alle 3 staat IOS 18.2.1

Problemen met zowel de app als ook via de door jouw gestuurde link in browser Safari 

Op mijn Windows laptop heb ik via Edge ook hetzelfde probleem 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Matroesjka,

Ik zie dat je verbinding maakt via een eigen Asus router. Zou je de wifi op het modem eens aan willen zetten, en het via die verbinding nogmaals proberen? Je kunt eventueel ook een computer rechtstreekt aansluiten met een UTP kabel op het modem.

Ik ben erg benieuwd of het dan wel goed gaat.

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Hallo Marco,

Wifi op ziggo modem op aangezet met zelfde SSID als op mijn ASUS router. Bekabeld via laptop afspelen lukt dan wel, via iPhone niet. Krijg dan weer bekende foutmeldingen “Niet beschikbaar 1008”.

Overigens wil ik Wifi via mijn ASUS router in mesh netwerk blijven gebruiken, dus niet via wifi van Sagemcom modem. Daarom ook deze configuratie.

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @Matroesjka,

Om terug te komen op één van je eerdere reacties. Je gaf toen aan, dat het bij eerdere opnamens een probleem is, echter de nieuwe werken prima zonder foutmelding?

Heb je voor mij alle voorbeelden, graag met tijd + datum en programmanaam van de opnamens die de foutmelding geven. Daarbij ook graag de tijd + datum en programmanaam wanneer het nog werkte en wanneer het weer begon te werken? Hoor het graag van je!

0 Kudos
Matroesjka
Level 4
Topicstarter

Hallo Dennis,

Dat is wel erg veel werk wat je nu van mij vraagt. Aangezien al meerdere collega’s moderators ook geen passende oplossing hebben gevonden stel ik voor om het topic te sluiten zonder afdoende oplossing.

0 Kudos