Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.732 Reacties 2.732
Tonio60

Level 6
  • 131Posts
  • 1Oplossingen
  • 45Likes

Datum uitzending: 12-06-2021

Tijdstip uitzending: 20.40-22.15

Zender: Canvas

Programma: Dark Heart

 

Probleemomschrijving: Dark Heart is een serie van zes afl. Vanavond afl. 01-02 (anderhalf uur), daarna (19-06) afl. 03-04 (ook anderhalf uur) en dan afl. 05-06 (elk drie kwartier).

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Bij het huidige en vorige seizoen van Het Blok Nieuw Zeeland is het één grote chaos:

1. Door de naam wel/niet met hoofdletters te spellen staat het als los programma in de lijst:

Blok1.JPG

blok 2.JPG

 

2.   Afleveringen worden herhaald in middag. Deze worden als 'nieuw' opgenomen. Ook staan afleveringen bij Specials en soms bij het juiste seizoen. Dit was bij het vorige seizoen ook al.

ChielOver_0-1623505204243.png



3. Opnamefout. Gelukkig nog kunnen rippen op de Kijk.nl website.

ChielOver_1-1623505234229.png

 

De missende aflevering nummer 19 staat bij de 'specials'. 

ChielOver_2-1623505258586.png


Enorm verwarrend en overzichtelijk. 

 

 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd  in de epg

meiden van holland vanaf 19 juni

secret circle vanaf 19 juni

 

en alle zenders die ik gisteren al melde

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Dokie @Alex 

zie https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-mentalist

Fox heeft het aangepast en nu ziggo nog

 

NB ik neem voor de zekerheid de herhaling van maandag op

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Nu wat raars op ZiggoGo op Android, recentste versie.

 

Datum uitzending: Vr 11 juni

Tijdstip uitzending: 22:15 - 00:15

Zender: NPO 3

Programma: Detective HIP

 

Probleemomschrijving: 

Op Android/Samsung S20+ geeft ZiggoGo het min of meer dubbel weer. Zie screenshots.

De eerste weergave is van 22:15 tot 00:10, de tweede weergave, die nauwelijks zichtbaar is, is van 22:15 tot 00:15. Vijf minuten langer dus.

De eerste weergave is niet op te nemen, de tweede weergave wel, maar daar moet je dan eerst wel achter zien te komen.

 

Op de Next speelt dit probleem niet en is de titel fout overgenomen. Op Android is het 'Detective HIP' en correct, op de Next is de titel te kort én foutief overgenomen als 'HPI'. Zie laatste plaatje.

 

Nu op zondag geeft ZiggoGo nog steeds geen verbeterde informatie.

 

Eerste weergaveEerste weergave

Tweede weergaveTweede weergave

Eerste weergave geopendEerste weergave geopend

Eerste weergave, opname niet mogelijk!Eerste weergave, opname niet mogelijk!

 

Tweede weergave geopend, opname succesvol ingeplandTweede weergave geopend, opname succesvol ingepland

 

Op Next wel juiste tijden, maar foutieve titelOp Next wel juiste tijden, maar foutieve titel

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@mdpeters124  bedankt voor je informatie. Ik had ondertussen ook ingesteld dat maandag ook wordt opgenomen. Nu hopen dat als ze het nog wijzigen, dat niet een probleem oplevert. Nou heb ik op dit moment Amazon prime en kan ik daar kijken, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een oplossing. 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

eurosport 1 vanaf 20 juni

eurosport 2 vanaf 20 juni

mediaset italia vanaf 20 juni

 

en de zenders die al eerde had gemeld

 

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Tonio60  schreef:

Programma: Dark Heart

Probleemomschrijving: Dark Heart is een serie van zes afl. Vanavond afl. 01-02 (anderhalf uur), daarna (19-06) afl. 03-04 (ook anderhalf uur) en dan afl. 05-06 (elk drie kwartier).


@Tonio60 Niet alleen dat, maar ze zijn ook niet als serie aan elkaar gelinkt (je kunt alleen enkele opnames inplannen) en de seizoens/afleveringsnummers ontbreken en de afleveringstitels ontbreken. Aangemeld ter controle/aanpassing!

 

 


@AoxoMoxoA  schreef:

Programma: Detective HIP

Probleemomschrijving: 

Op Android/Samsung S20+ geeft ZiggoGo het min of meer dubbel weer. Zie screenshots.


@AoxoMoxoA Dit lijkt een bug in de Android app, want ik kan het op geen enkel ander platform reproduceren.

De titel "HPI" is correct toch? HPI Haut Potentiel Intellectuel (TV Series 2021– ) - IMDb

NPO spreekt eigenlijk ook overal van HPI in hun eigen aankondiging behalve in de titel, daar is het ineens HIP: Detective HIP: Franse kolderieke detectiveserie op NPO 3 en NPO Plus - NPO 3 Film & Serie

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@Mark  schreef:

[...KNIP...]

 

@AoxoMoxoA Dit lijkt een bug in de Android app, want ik kan het op geen enkel ander platform reproduceren.

De titel "HPI" is correct toch? HPI Haut Potentiel Intellectuel (TV Series 2021– ) - IMDb

NPO spreekt eigenlijk ook overal van HPI in hun eigen aankondiging behalve in de titel, daar is het ineens HIP: Detective HIP: Franse kolderieke detectiveserie op NPO 3 en NPO Plus - NPO 3 Film & Serie


@Mark 

 

Je hebt het beter uitgezocht dan ik.

De bug op Android zal dan wel te maken met het niet goed verwerken van wijzigingen/correcties die na de eerste aanleveringen plaatsgevonden hebben. 

Overigens ben ik paar weken terug ook al iets soortgelijks tegengekomen, waar het me op Android niet lukte om iets op te nemen en op de Next wel. Details weet ik alleen niet meer.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

xite vanaf 21 juni

belgie één vanaf  21 juni, canvas is wel gevuld

zie https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/ gevuld t/m 27juni

@Mark @Alex  gaan jullie dit falen nog uitleggen, ligt niet aan de aanleverende partij !

 

eurosport 1  vanaf 20 juni

 

passion xxx  21 juni geen uitzending

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Datum uitzending: zondag 20 juni

Tijdstip uitzending: 19:30

Zender: Comedy Central

Programma: Brooklyn nine-nine

 

Probleemomschrijving: Volgens Veronica-gids begint dan seizoen 7 aflevering 1 van deze serie. Staat niet in epg.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Dokie 

@Dokie 

veel erger nog in ziggogo.tv staat

zondagt 20 juni 18:55-20:30 Last Man Standing

Een comedie serie die 30 minuten max duurt

Dus weer een voorbeeld van geen kwalitatieve controles

NB zie dezelfde fout bij tvgids.nl

 

@Mark  @Alex 

Maar ziggo dit hadden jullie al op moment van aanleveren/verwerken moeten constateren en daarna contact opnemen met comedy central

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Dokie  schreef:

Datum uitzending: zondag 20 juni

Tijdstip uitzending: 19:30

Zender: Comedy Central

Programma: Brooklyn nine-nine

 

Probleemomschrijving: Volgens Veronica-gids begint dan seizoen 7 aflevering 1 van deze serie. Staat niet in epg.


Daar mist inderdaad info, dat kan niet anders. Bij dezen aangemeld bij onze gidsinformatie-leverancier.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Aflevering-nummer staat 2x vermeld 

Screenshot_20210615-202310_Ziggo GO.jpg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@DON PAPA  schreef:

Aflevering-nummer staat 2x vermeld 

Screenshot_20210615-202310_Ziggo GO.jpg


@DON PAPA Deze hebben we eerder vandaag aangemeld en is inmiddels opgelost zie ik 🙂

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark @Alex 

Volgens mij moeten jullie je kwalitatieve controles gaan checken !

 

Zaterdag 19 juni comedy centrall 18;00 - 19:00  "Word aangekondigd"

Hoe kan dat ?

 

Zelf maar vast gekeken en ja het staat zo bij comedy central zelf. Maar is dat ook de bedoeling ? Hebben jullie overlegd met comedy central ?

 

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@mdpeters124 Een opsomming van jouw "Wordt aangekondigd"/"Geen uitzending" in de epg meldingen.

Op dag x komt onze leverancier zelf in actie om meer info op te halen bij de zender voor dag x+6 (en verder). Dat is dan meestal op dag x+1 hersteld, met uitzondering van een aantal probleemzenders (o.a. XITE, Passie XXX, AT5, de 3 Turkse zenders, en meer).

Omdat we hier nog niet gerust op zijn escaleren wij deze zelf ook nog, onderstaand onze acties en reacties van onze leverancier (ik heb niet alles erin gezet, dan wordt het wel heel veel tekst).

 

09-6 (+6=15)
xite vanaf 14 juni > geescaleerd op 10-6 > "XITE only sends schedules weekly so there will be occasions where we are filling the future timeslots with TBA per our standards. This will happening from time to time."
E! hd vanaf 15 juni > geescaleerd op 9-6 > zie E! vanaf 16 juni
At5 vanaf 14 juni > al opgelost voor escalatie

 

10-6 (+6=16)
shorts tv vanaf 16 juni > al opgelost voor escalatie
E! vanaf 16 juni > geescaleerd op 9-6 > "The TBAs on E! were fixed, the channel is now mapped and verified until 6/30. My apologies for any inconvenience this may have caused, the schedule files had failed to import correctly."
myzen hd vanaf 16 juni > al opgelost voor escalatie
cnbc europe vamaf 16 juni > al opgelost voor escalatie
meiden van holland vanaf 16 juni > al opgelost voor escalatie
secret circle vanaf 16 juni > al opgelost voor escalatie

 

12-6 (+6=18)
npo nieuws vanaf 18 juni > al opgelost voor escalatie
tv gelderland vanaf 18 juni > geescaleerd op 15-6 > "This one is actually resolved since this morning, the new data arrived then. Please let me know if it looks ok on your side!"

de 3 turkse zenders > geescaleerd op 15-6 > "I'll have our schedulers double check but I believe, as with a lot of channels, we only get a schedule for the next couple of days and then we populate the following dates with TBA. Once the new schedule comes through from the source we update the next window of time"

 

13-6 (+6=19)
meiden van holland vanaf 19 juni > al opgelost voor escalatie
secret circle vanaf 19 juni > al opgelost voor escalatie

 

14-6 (+6=20)
eurosport 1 vanaf 20 juni > geescaleerd 15-6 > "The data for this day is now in schedule. The reason why there was no programming was because the quality of the Eurosport data is not always very clear and we could not identify which event it was. This has been corrected and we will take measures to avoid this in future."

eurosport 2 vanaf 20 juni > al opgelost voor escalatie
mediaset italia vanaf 20 juni > al opgelost voor escalatie

 

15-6 (+6=21)
xite vanaf 21 juni > zie ook xite vanaf 14 juni > Ziggo is in gesprek met Xite over de gang van zaken
belgie één vanaf 21 juni > geescaleerd op 15-6 > "This issue is actually already resolved on our side, so should be visible after your next update. This source supplies only a week of data around this time each week, resulting in the short period where you could see less data than expected. The data for 21st - 27th arrived this morning and was completed within a few hours. Please let me know if everything looks ok!"
passion xxx 21 juni > geescaleerd op 15-6 (met meer voorbeelden vanaf 19-6) > 15-6 "We will check these now for you." (Nog niet opgelost)

 

 


@mdpeters124  schreef:

Zaterdag 19 juni comedy centrall 18;00 - 19:00  "Word aangekondigd"

Deze (en ook op 18 juni Comedy Central 22:55 - 23:55) zijn op 14 juni opgemerkt en geescaleerd. Onze gids-informatie leverancier heeft het in onderzoek.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark  bedankt voor je reactie

 

Maar de leukste/apartste heb je niet meegenomen

belgie één vanaf 21 juni, canvas is wel gevuld
zie https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/ gevuld t/m 27juni


NPO2 vanaf 13 juni
NB NPO1 en NPO3 zijn wel gevuld

 

En comedy central is in onderzoek ? Het staat ook als "TBA" bij https://www.comedycentral.nl/ dus ze moeten alleen met hun overleggen wat het nu moet worden/zijn

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mdpeters124 Dankjewel voor je feedback! Ik zie inderdaad dat de TV Gids informatie op Belgie Een (Een HD) in onze gids gevuld is tot en met 25 juni 2021. Op de website van Een HD (VRT) zie ik dat de gids zichtbaar is tot en met 2 juli 2021. Ik heb dit doorgegeven zodat de leverancier de gegevens in de gids kan bijwerken. De gids informatie op NPO2 is inmiddels zo te zien bijgewerkt. Daarnaast loopt voor de zender Comedy Central een onderzoek en wordt er gekeken naar een oplossing met de betrokken partijen.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Paul @Mark 

@Paul@Mark 

gaat mij er vooral om waardoor het toen mis ging !

Hoe kan het dat 1 van de 2 of 3 zenders van een omroep (npo/vrt) ontbreekt terwijl die duidellijk beschikbaar zijn. Dus het kan niet aan de aanleverende omroep liggen.

 

En ziggo gaat hier continu niet op  in en ook Paul en Mark gaan hier niet op in. Dus of ziggo veroorzaakt het ergens of laat zijn 3e partij er mee wegkomen. Allebei vind ik fout.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic