Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
3.988 Reacties 3.988
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  Elke dinsdag

Tijdstip uitzending:  17:00

Zender:  ONS

Programma:  Der Bergdoktor

Probleemomschrijving:  Het lijkt elke week fout te gaan. De omschrijving van de aflevering van vandaag is van een aflevering die al 2 weken geleden is uitgezonden, of wellicht al 3 weken geleden. Bovendien heeft de aflevering van vandaag dezelfde id als vorige week, zodat die van vandaag niet opgenomen kan worden. Die van volgende week heeft geen seizoensnummer en aflevering nummer, en staat ook niet bij de geplande opnames. Pas van 1 april staat bij de geplande opnames van serie opname. Maar om eerlijk ter zijn denk ik dat deze fout door ONS zelf veroorzaakt is, omdat het bij hun op de site in te TV gids ook fout staat. Maar vervelend is het wel als je het opneemt.

Edit 15:58:  Ik zie net dat ze hun site een make over hebben gegeven, en ze de tv gids niet meer online hebben staan, of ik moet niet goed gekeken hebben. 

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Met Elsbeth gaat t niet goed. Afl 10=11, hopelijk gaat de opname nu niet de mist in, want afl 10 is al geweest 

IMG_5862.png

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  Elke dag

Tijdstip uitzending:  Hele dag

Zender:  Viaplay TV

Programma:  Geen idee

Probleemomschrijving:  Programmering ontbreekt, staat alleen maar Ziggo. En in de EPG staat nog het Ziggo logo, in plaats van Viaplay Tv logo.

0 Kudos
Tonio60
Level 7

@Alex Elsbeth is nu wel afl. 11, maar kwam niet in de serie. Opnieuw serie opname moeten instellen.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Ja, en mijn opname van afl 10 (vorige week) was weg! Nog net op tijd kunnen terugkijken … wat is het toch een heerlijk systeem…

0 Kudos
youriy
Level 17

@L-030  schreef:

Datum uitzending: 2 maart
Zender: 24 kitchen
Probleemomschrijving: de programmering bij 24 kitchen lijkt een uur achter te lopen met het daadwerkelijke moment van uitzenden. Op dit moment is Jamie's great Italian escape Al gestart (rond 14:10), terwijl volgens de programmering dit programma pas om 15:10 uur begint.

Nu loopt de programmering een half uur achter.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Nog steeds staat dezelfde tekst als vorige week bij de aflevering van Elsbeth.

ChielOver_0-1742372025029.png

Dashcam Disasters valt niet in de seriereeks. Apart op moeten nemen. 
Nog steeds moet ik al m´n opnames checken om te zien of Ziggo geen fouten maakt....

ChielOver_1-1742372071826.png

Hier had ie bij moeten staan, aflevering 7:

ChielOver_2-1742372104225.png

Zowel de eerste uitzending als de herhaling worden opgenomen:

ChielOver_3-1742372137621.png

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

aangaande elsbeth is het waarschijnlijk de zender die een fout heeft gemaakt

zie serie volgorde op imdb

mdpeters124_0-1742387421143.png

vorige week is S2.E11 ∙ Tiny Town  als afl 10 uitgezonden

en tvgids.nl beweert dat vanavond S2.E10 ∙ Finance Bros word uitgezonden

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Viaplay TV (kanaal 13) bevat inderdaad op dit moment inderdaad geen informatie, helaas duurde het langer dan gehoopt; we verwachten dit spoedig gevuld te hebben!

Ik moet de details rondom Elsbeth op dit moment schuldig blijven; er is geen handmatige aanpassing aangevraagd, dus ik verwacht dat de wijzigingen van vanavond van de bron is gekomen. Op dit moment lijkt alles er weer logisch uit te zien: Vorige week was E10 - Finance Bros, vanavond is E11 - Tiny Town. Jullie ervaringen zijn wel extra zuur: Ik begrijp dat ofwel de aflevering niet automatisch werd meegenomen in de serie-opname, of de opname van vorige week zelfs is verdwenen.

@ChielOver - Der Bergdoktor blijft een probleemgeval inderdaad. Ik weet niet zeker hoe het gisteren uitzag, maar op dit moment zie ik bij zowel afl. 8 als 9 de titel van aflevering 9, Intermezzo Veronese. In ieder geval wel met een unieke ID. Volgende week bevat alleen nog de titel (Unter Tag), maar verder nog geen informatie. Die gaan we laten controleren.

De aflevering van Dashcam Disasters vanavond heeft inderdaad geen seizoen- en afleveringsnummer. Helaas zelfs met gevolg dat 'ie ook niet wordt gekoppeld aan de serie. Ik weet helaas niet of het op tijd gaat zijn, maar er wordt naar gekeken.

Wat betreft After the Hunt: Ik zie het inderdaad, mogelijk omdat er geen seizoen- en afleveringsinformatie aan is gekoppeld. Ik weet nog niet zeker of het gecorrigeerd gaat worden. Hoewel het inderdaad niet ideaal is, is de impact ervan te overzien (i.t.t. bijvoorbeeld een opname die juist ontbreekt of kapot gaat)

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alexzie mijn reactie hierboven

vorige week is tiny town uitgezonden en ik verwacht dat vanavond finance bros word uitgezonden

Peterg2
Level 8

@jenson schreef:

"In het Ziggo Zenderoverzicht ontbreken diverse zenders, o.a. NPO 2, Viaplay TV, Ketnet, BBC One, BBC Two"

Voor de duidelijkheid: dat is deze.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

0 Kudos
jenson
Level 12

20 maart 2025.

'Viaplay TV'  heeft nu 3 dagen EPG.

Nog niet +6 dagen.

21 mrt 2025:  4:25 +  1:01   Formule 1 | GP van China: Training 1

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

4 zenders toegevoegd:

002 NPO 2

013 Viaplay TV

019 SBS9

999 Ziggo TV

Er ontbreken nog diverse zenders zoals Ketnet, BBC One ...

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het onder de aandacht brengen van het zenderoverzicht, we gaan erachteraan!

0 Kudos
youriy
Level 17

24 kitchen blijft problemen houden, gisteren een programma van 7 uur.

24 kitchen.jpg

0 Kudos
ChielOver
Level 9

@Alex  

Het gaat me er om dat Elsbeth niet automatisch wordt opgenomen. Het staat niet in de opnamelijst. Ik moet het zelf controleren. En aanklikken. Als je de aflevering van vorige week hebt gezien (die Tiny Town heet) dan kun je deze niet opnemen. En het is al best vroeg (niet door mij) hier gemeld.

Hetzelfde bij Dashcam. Ik moet zelf checken of het wel opneemt.  Terwijl het al 30 weken iedere woensdag op tv is. Zou de gids toch enig patroon in moeten herkennen 😉

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@youriy - Dank voor je melding, erg gek en vervelend dat deze hele dag niet klopte. De uitzending daarvoor was zelfs 12u, en daarmee ook niet afspeelbaar voor Replay TV. Vooralsnog lijkt de gids vanaf vandaag wel weer te kloppen; Althans, het komt in ieder geval overeen met hun eigen gids. Ook het programma op het moment van schrijven komt overeen. We gaan het in de gaten houden.

Snap ik helemaal, @ChielOver - Dat je alles handmatig moet gaan controleren of aanpassen is natuurlijk helemaal niet wat juist het gemak van een serieopname hoort te zijn. Hoe vroeg de melding hier was geweest maakt helaas niet uit; er was hoe dan ook een aanpassing binnengekomen, maar blijkbaar is er iets aangepast waardoor de aflevering na de aanpassing niet automatisch meeging. Dat is inderdaad kwalijk.

Dokie
Level 11

@Alex @ChielOver 

Ik weet niet waarom het bij ChielOver mis is gegaan maar ik heb geen problemen gehad met Elsbeth. Dus is er iets aan de hand dat niet consequent is. Wat zou verschil kunnen maken? Vervelende is dat hierdoor ook controle lastig is.  Het probleem is blijkbaar niet voor iedereen(zichtbaar).

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Datum uitzending: 22 maart

Tijdstip uitzending: 21:05 - 23:00

Zender: ONS

Programma: film, Kid Galahad

Probleemomschrijving:  Zodra een film een remake is, of een zelfde titel heeft, is jullie leverancier van de gidsgegevens de weg kwijt. Hier zo maar een voorbeeld, is al jaren, en vaak... tvgids.nl had het wel goed...  De gegevens zijn van de 'Kid Galahad' uit 1937, de film die getoond wordt is de 'Kid Galahad' uit Screenshot 2025-03-22 213234.pngScreenshot 2025-03-22 213315.png1962 (en erg slecht).

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Wat een zooitje maak ik er van, sorry. Bestanden toevoegen werkte niet, dan maar 'foto's' gekozen...

0 Kudos
SRF
Level 14

Het is begrijpelijk dat je fouten maak. 

Het is natuurlijk slecht dat er regelmatig informatie moet delen wat onderbouwd moet worden. 

Het zou mooi zijn eindelijk eens resultaat mag verwachten dat alles opgelost zou zijn. 

Het blijkt dat ziggo nog steeds geen sluitend systeem heeft gevonden om het goed te laten werken. 

0 Kudos