Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Tonio60 schreef:
Op deze manier heeft het melden van fouten en mislukte programma's geen zinP.S. Ik laat het tot en met dinsdag nog staan en daarna is het weg.
Met alle respect... we zijn al jaren bezig met melden... het is altijd wat hier en daar gladstrijken, maar er is nog nooit een structurele oplossing voorbijgekomen. De keren dat ik wat meld, is niks vergeleken met jaren terug.
3 maart 2025.
"Wordt aangekondigd":
RTL Crime: vanaf 6 maart: 6:00
Mediaset Italia: vanaf 9 maart: 10:00
Ontbrekende dagen:
TV5Monde: 9, 11, 14 maart
Comedy Central: 10 maart
@Jos_V Ai, dat is inderdaad lelijk. Sorry dat de aflevering niet is opgenomen. Mislukte opnames mag je in het vervolg delen via dit topic.
@bloemen64 Afgelopen vrijdag 28 februari wordt er gesproken over aflevering 5. De aflevering op 7 maart aanstaande ook, inderdaad. Ik breng het onder de aandacht bij de leverancier.
@A333 Dank voor het melden. Dit is inmiddels aangepast naar seizoen 2, aflevering 4, zie ik zojuist in de gids.
@wmh @GJE Tot mijn grote spijt kan ik nog steeds bevestigen dat hier issues mee zijn. Dit raakt zowel Replay als de TV Gids op Star. Het is in onderzoek. Op dit moment heb ik inhoudelijk geen updates. Hebben jullie vastgesteld of de gids achterloopt t.o.v. de werkelijkheid en of dat toevallig ook een uur is?
@CreativeS @Ikke2000 De achterstand van een uur in de EPG t.o.v. de werkelijkheid is bij ons bekend en er wordt samen met NGC naar een oplossing gekeken. Zoals ik van @Steefb begreep, speelt dit ook al bij KPN klanten. Hopelijk is er snel meer duidelijk.
@L-030. Dat is opmerkelijk. Zoals je hierboven leest, is er ook een probleem met NGC. Mogelijk treft het uur achterstand ook deze zender. Ervoer je dit alleen bij dit programma of speelt dit bij alle programma's op deze zender waarbij het een uur achterloopt?
@MiVo Inmiddels zie ik deze 'melding' niet meer in de EPG gids. Dat lijkt dus te zijn aangepast.
@Tonio60 Bij sportevenementen zien we vaker dat het misgaat. Erg zuur dat je na het melden in januari nog geen verbetering ervaart, maar de situatie zelfs verslechterd lijkt te zijn. We brengen het opnieuw onder de aandacht. Ik deel je bevindingen.
@jenson dank voor het delen. We gaan ermee aan de slag.
Datum uitzending moest trouwens 2 maart zijn ipv 2 feb.
Hoi Alex, ik kan bevestigen dat de tijden op STAR sinds donderdag niet meer kloppen. Hier nemen we 's middags Selling Houses Australia op, maar we kregen het programma erna. The Real House Wifes of Beverly Hills of zo. Extra vervelend dat terugkijken niet werkt, want anders zouden we gewoon het programma ervoor, Shark Tank, kunnen terugkijken. 😞 Zou mooi zijn als dat nog binnen een paar dagen gefixt kan worden, zodat we alsnog kunnen terugkijken. Vrijdag zelfde verhaal, herhalingen zondagochtend zijn ook niet goed gegaan. Heb voor vandaag en morgen maar het programma ervoor ook als opname ingepland.
@bloemen64 Afgelopen vrijdag 28 februari wordt er gesproken over aflevering 5. De aflevering op 7 maart aanstaande ook, inderdaad. Ik breng het onder de aandacht bij de leverancier.
Komende afl is 7. Niet 6. Er lijken al meer fouten geweest te zijn.
KPN maakt ook een rare sprong.
Is al vaker fout de laatste tijd. Zelfde fouten als Ziggo. Misschien ook naar dezelfde betrouwbare aanbieder gegaan?
Videoland heeft het goed. Die kijken alleen terug. Is ook stuk makkelijker.
Hier inderdaad ook. Star Channel loopt 1uur verkeerd t.o.v. de gids
Sinds vandaag en gisteren ontbreekt de programma-informatie:
Datum uitzending: 3 en 4 maart
Tijdstip uitzending: 8.30 en 9.30 uur
Zender: NPO 1
Programma: niet zichtbaar
Probleemomschrijving: programma-informatie ontbreekt
Vandaag zijn 3 nieuwe zenders begonnen bij Ziggo, Moonbug, Telegraaf TV en Top 40 TV. Van alle drie de zenders staat Geen Informatie in de EPG, geen idee of dit te maken heeft dat het nog nieuw is. Dat wordt dan wel lastig als je eventueel een opname zou willen maken.
Gisterenmiddag lijkt de opname op STAR weer goed te zijn gegaan. Ook die van het programma ervoor, wat ik voor de zekerheid ook had laten opnemen.
Maar nog steeds geen terugkijken... 😞
Allereerst dank voor alle meldingen!
@bloemen64 - Ik vermoed inderdaad dat het eerder ergens mis is gegaan bij The Headliner. Het programma is op 24 januari gestart en eindigt op 21 maart (9 afl.), waarmee de eerstvolgende aflevering 7 is; die van afgelopen vrijdag klopte niet en had 6 moeten zijn.
@Wim C. - Goedemorgen Nederland is inderdaad bekend en er wordt gewerkt om dit (hopelijk spoedig) te herstellen.
@MiVo - 2 van de 3 hebben inmiddels informatie, we verwachten dat de derde ook spoedig volgt.
Wat betreft zowel de gids als het terugkijken op Star TV is er helaas nog geen update te melden.
Tv5 monde wordt aangekondigd
9 maart 10 uur tot 10 maart 6:30
Dinsdag 11 maart 10 uur tot 12 maart 6:30
Vrijdag 14 maart 10 uur tot 15 maart 6 uur
7 maart 2025.
TV5Monde: 9 maart, 10:25 + 0:52
Ziggo GO: Geen programma gegevens beschikbaar
CI+, Humax: Tour Du Rwanda
MyZen: 9 maart, Geen programma gegevens beschikbaar
RTL 8: 10 mrt 2025: 6:30 + 8:00 : "Wordt aangekondigd"
Curiosity Channel: "Wordt aangekondigd" vanaf 11 mrt 2025: 13:33
Kanaal 13 is nu Viaplay TV geworden, maar in de EPG staat er nog steeds Ziggo TV. En de gids lijkt te tonen dat van beiden gidsen het door elkaar gemixt is. Of klopt het wel ? Ziet er voor mij rommelig uit.
Ik kijk op Website, daar staat zender nummer 13 zelfs helemaal niet meer vermeldt.
In Gids Ziggo staat Ziggo Tv Kanaal 13.
Als er iets wijzigd zou Ziggo het binnen kortste keren alles goed moeten zetten. Dan laten ze blijken dat ze met Wijzigingen bezig zijn.
Kanaal 13: Viaplay TV
Het logo is nog van Ziggo TV.
EPG 16 mrt 2025
12:11 + 0:29 | Fast Zone
12:40 + 1:45 | Hoofdklasse Hockey Vrouwen | Pinoké - Oranje-Rood
14:25 + 2:05 | Premier League | Fulham - Tottenham Hotspur
16:30 + 3:30 | EFL Cup | Liverpool - Newcastle United
20:00 + 1:15 | Vrooooom - Australie Vrijdag Formula 1 Paddock Walk 2025
21:15 + 2:45 | Formule 1 | GP van Australië: Race
00:00 + 0:30 | Fast Zone
00:30 + 6:30 | Overnight Menu
Vanaf 18 maart is het nog de oude EPG van Ziggo TV.
In het Ziggo Zenderoverzicht ontbreken diverse zenders, o.a. NPO 2, Viaplay TV, Ketnet, BBC One, BBC Two
I.v.m. overlijden Rob de Nijs is de programmering vanavond op NPO 1 en 2 aangepast. NPO 1 2135 tot 2205 TV Show en 2210 NPO 2 Niet voor het laatst tot 2320. Keuringsdienst van Waarde Cheesecake gaat naar 7-4 begrijp ik van hun FB-pagina. Ziggo Go is nog niet aangepast zie ik. Dan maar even voor de zekerheid deze melding.
Er wordt inderdaad nog gewerkt aan de gids van kanaal 13, mogelijk staat er nu nog informatie door elkaar heen. Dank voor de meldingen!
@martwoutnl - Dank voor de heads-up! Bij dergelijke situaties ontvangen we meestal een spoedaanpassing van de bron, ik verwacht dat dat hier ook gaat gebeuren en het spoedig is gewijzigd.
Datum uitzending: woensdag 19 maart
Tijdstip uitzending: 21:25 tot 22:20 uur
Zender: Net5
Programma: Elsbeth
Probleemomschrijving: in de gids staat seizoen 2 aflevering 10; dit zou aflevering 11 moeten zijn. Aflevering 10 is vorige week al uitgezonden en volgende week is aflevering 12. Dit stond vanochtend nog goed in de gids, maar nu staat ineens een herhaling van aflevering 10 erin. Aangezien ik die al opgenomen heb kan ik de aflevering van overmorgen nu niet opnemen. Misschien dat ze bij Net5 ineens hebben gekozen alles een week uit te stellen en hebben ze volgende week (en kijk.nl) nog niet aangepast, maar normaal gesproken kondigen ze dat aan het eind van de vorige aflevering aan en dat was nu niet zo.
@Alex schreef:@martwoutnl- Dank voor de heads-up! Bij dergelijke situaties ontvangen we meestal een spoedaanpassing van de bron, ik verwacht dat dat hier ook gaat gebeuren en het spoedig is gewijzigd.
@AlexIn de loop van de avond zag ik dat hij was gewijzigd (op tijd voor de eerste van de 2 uitzendingen).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.