Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
3.895 Reacties 3.895
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  17 t/m 21 februari

Tijdstip uitzending:  12:50 en 13:45 uur

Zender:  Discovery Channel

Programma:  Abandoned Engineering

Probleemomschrijving:  Van de afleveringen ontbreken seizoensnummer, afleveringsnummer en afleveringstitel, en staan zodoende bij Specials, en dan de gehele week. Van 1 aflevering staan de gegevens wel goed, maar bij de verkeerde datum. Seizoen 3, aflevering 1 staat bij vrijdag 21 februari, maar moet bij maandag 17 februari om 13:45 uur staan, gebaseerd op de details bij imdb.com.

0 Kudos
jenson
Level 12

"Wordt aangekondigd", vanaf:

13 feb 2025: 18:00 : Curiosity Channel

15 feb 2025:  6:00 : Mediaset Italia

En nog even 'Veronica / Disney XD' op 8 feb 2025:

7 feb, 11:20

16:54 +  0:26 | Marvel Moon Girl and Devil Dinosaur

17:20 +  0:40 | Marvel Spider-Man (Shorts)

18:00 +  1:01 | Marvel's Spider-Man

19:01 +  0:59 | Overtreders

8 feb, 10:45

16:56 +  0:21 | Marvel Moon Girl and Devil Dinosaur

17:17 +  0:07 | Marvel Spider-Man (Shorts)

17:24 +  0:05 | Marvel Spider-Man (Shorts)

17:29 +  0:05 | Marvel Spider-Man (Shorts)

17:34 +  0:04 | Marvel Spider-Man (Shorts)

17:38 +  0:52 | Marvel's Spider-Man

->18:30 +  0:31 | Geen uitzending

19:01 +  0:59 | Overtreders

-> Er was 'GP Magazine' te zien.

En:

22 feb 2025: 18:30 +  1:30 .. Geen uitzending

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Hans LeJeune - Ik snap inderdaad dat het bij jou niet gaat om het terugkijken maar om de informatie, maar bedoelde het meer om aan te geven dat er helaas meerdere problemen zijn op dat kanaal. The Lego Movie is inderdaad ook erg slordig en vervelend, net als de constant verkeerde tijden. We zijn in afwachting van een update en hopen dat het spoedig weer verbeterd.

@MiVo - Voor in ieder geval een deel van de afleveringen verwacht ik dat er nog informatie komt, omdat het nog verder dan een week is. Ik zie bijv. ook dat The Summit inmiddels correct is aangepast. Ik zie echter ook wat je bedoelt met het verschil in afleveringen (S3E1), maar er lijkt (wat we vaker zien op Discovery Channel) sprake van twee uitzendschema's. We gaan deze in de gaten houden.

@jenson - Dank je! Wat betreft Veronica, dit is helaas nog steeds een bekend probleem waarbij de overgang van Disney XD naar Veronica soms gaten of andere problemen oplevert. Hier wordt aan gewerkt en hopelijk is dat snel verleden tijd.

0 Kudos
martwoutnl
Level 15

Waar is mijn Erfenis van SBS6 was komende donderdagavond 2030 niet ingepland, zag ik net. Ik heb hem als serie-opname lopen. Nieuwe serie-opname leverde geen rondje op dus maar een enkele opname ervan ingesteld zodat het wel wordt opgenomen.

0 Kudos
Lucy91
Level 2

Datum uitzending: dinsdag 18 februari

Tijdstip uitzending: 22.00- 22.55 uur

Zender: BBC First

Programma: My Life is Murder

Probleemomschrijving: aflevering 10 van seizoen 3 staat in de opnamelijst alsof het een ander programma is dan de rest van de serie. Ik heb ingesteld dat alle seizoenen worden opgenomen en zag dat aflevering 10 niet in de opnamelijst staat, terwijl aflevering 9 die op dezelfde avond wordt uitgezonden (21.00 - 22.00 uur) er wel staat. Als je in de EPG bij de aflevering om 21.00 uur doorklikt naar alle afleveringen staat nummer 10 er wel, maar deze werd niet automatisch ingesteld om op te nemen. Nu ik dit handmatig heb gedaan staat deze in de opnamelijst niet als aflevering van de rest van de serie, maar als een apart programma. Het enige verschil dat ik zie is dat bij alle afleveringen tot en met seizoen 3 aflevering 9 (en vanaf seizoen 4 aflevering 1) de titel van het programma "My Life is Murder" is, maar dat bij seizoen 3 aflevering 10 het woord "is" wordt geschreven als "Is". Dat is zowel in de opnamelijst als in de EPG bij aflevering 10. Door dat kleine verschil lijkt het systeem te denken dat het 2 verschillende programma's zijn en wordt aflevering 10 dus niet automatisch opgenomen. Gek genoeg snapt ie ergens wel dat het om hetzelfde programma gaat, want als je in de EPG naar de lijst van alle afleveringen gaat staan ze wel bij elkaar.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@martwoutnl - Erg gek! Op dit moment lijkt hij wel "gewoon" onderdeel te zijn van de serie en pakt hij de aflevering mee als ik een serie-opname via bijv. de aflevering erna inplan. Ik durf niet te zeggen of dit tussen onze berichten is aangepast, of dat er bij jou iets mis is gegaan. Top in ieder geval dat je het opmerkte en een losse opname hebt weten in te plannen.

@Lucy91 - Ik zie het inderdaad - Heel gek dat hij wel in het overzicht komt, maar vervolgens niet wordt meegenomen met de serie en alsnog 'los' staat. We gaan controleren wat hier aan de hand is, dank voor je melding!

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Maar dit is niet van gisteren, of vorige week. Structurele problemen bij steeds dezelfde zenders, al jaren. En nu opnames niet meer handmatig in te stellen zijn, of aan te passen, ook nog eens meer dan ooit belangrijk om een goede EPG te hebben. Deze 'nieuwe' leverancier is slechter dan de oude, volgens mij.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Hans LeJeune  schreef:

...Deze 'nieuwe' leverancier is slechter dan de oude, volgens mij.

Niet alleen volgens u !!

Maar ondanks dat Ziggo steeds naar die zogenaamde nieuwe leverancier wijst, is Ziggo natuurlijk eindverantwoordelijk. Want wie Ziggo daar ook als 'derde' bedrijf voor inhuurt, Ziggo is en blijft verantwoordelijk, aansprakelijk en aanspreekpunt voor de klant.

Eigenlijk is het bespottelijk dat Ziggo zich al jaren achter een extern bedrijf verschuilt, zonder dat er enig verbetering in de EPG te bemerken is en daar nog steeds dezelfde fouten in zitten !

0 Kudos
MiVo
Level 6

Toch nog even extra aandacht vragen voor Curiosity Channel. Door anderen al eerder gemeld, maar nog steeds staat de fout erin. Vanaf vanavond 18:00 uur Wordt Aangekondigd, en dat is na schrijven van dit over minder dan 8 uur. Dit is wel spoed dan.

0 Kudos
jenson
Level 12

13 feb 2025.

De EPG van 201: Curiosity Channel is een beetje aangepast.

Er zijn nog wel enkele gaten:

. 13 feb 2025: 18:00 .. 19:37

. 13 feb 2025: 20:49 .. 22:54

. 14 feb 2025:  00:00 .. 01:37

En vanaf 16 feb 2025: 3:00: "Wordt aangekondigd"

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@Hans LeJeune - Je hebt het ongetwijfeld over een algemeen beeld, maar wil toch aanhalen dat de de besproken huidige problemen omtrent Comedy Central niet komen van onze leverancier. Dat betekent niet dat wij daar geen verantwoordelijkheid in hebben, zoals gezegd wordt daar op dit moment aan gewerkt, maar het staat los van een bepaalde leverancier of vergelijking daarvan.

@MiVo, @jenson  Dank! Ik zie inderdaad dat er opvallend genoeg morgen nu wel data is, maar vanavond en vanaf zondag niet. Ik verwacht spoedig verbetering!

0 Kudos
MiVo
Level 6

Even niet goed gekeken blijkbaar, zie nu ook inderdaad dat er een aantal programma's er wel staan, maar goed. Wordt aangekondigd hoort er wat  mij betreft er niet in te staan.

Datum uitzending:  21 en 24 januari

Tijdstip uitzending:  18:00 uur

Zender:  ONS

Programma:  Little House on the Prairie

Probleemomschrijving:  Aflevering 13 en 14 hebben allebei dezelfde titel, dit klopt ook. Maar was wat netter geweest als er ook Deel 1 en Deel 2 bij had gestaan.

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Comedy Central is maar een voorbeeld.

Noem ik een andere zender. TV5 Europe heeft nu (13 februari 21:00 uur) volgens de EPG de film "Triple Alliance", met daarbij de gegevens van "The Other Woman", uit 2014.

TV5 Europe zendt alleen Franstalige programma's en films uit! De film is "L'Autre Femme", uit 1964. De site tvgids.nl heeft het wel goed.

Dit is ook een structureel probleem. De juiste info bij de juiste film... 

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

Wat ik bespottelijk vond en vind is dat ziggo niet zelfstandig in staat is om "word aangekondigd" of "geen uitzending"  te detecteren en op te lossen.

En dan is er een epg manager die beweerd dat er "kwalkiteit" controles zijn en lopen maar deze meest basale problemen kan ziggo al niet aan

Denk aan npo2 en veronica in het verleden

Dus ziggo vertelt niet de waarheid en is incapabel en daarom ben ik vertrokken.

Pasi
Level 19

@mdpeters124  schreef:

...

En dan is er een epg manager die beweerd dat er "kwalkiteit" controles zijn en lopen maar deze meest basale problemen kan ziggo al niet aan

...

Dus ziggo vertelt niet de waarheid en is incapabel.

De enige controle die Ziggo m.b.t. de EPG doet, zal waarschijnlijk iets zijn zo van "...staat er iets in de EPG ? ...", dan dat er daadwerkelijk naar de inhoud wordt gekeken. Want gezien de dagelijkse blunders, kan die controle niet veel meer zijn !

Dat die controle een wassen neus is blijkt wel uit het feit, dat dezelfde ( soorten ) fouten steeds maar weer terugkeren. Waaruit ook nog eens blijkt, dat het controle systeem niets leert en zo het geheel een 'perpetuum mobile' blijkt te zijn, die blijkbaar 'eeuwig' in haar eigen fouten blijft rond draaien.

Dat Ziggo dan ook steeds maar weer blijft verwijzen naar de EPG leverancier, is natuurlijk meer om het probleem af te doen, dan om daadwerkelijk naar een oplossing te zoeken. Ziggo probeert zo haar blaam te zuiveren, terwijl zowel Ziggo als het betreffende bedrijf weten dat er niets veranderd, want waarschijnlijk kost dát meer dan Ziggo voor de EPG kwijt wil.

En ondanks dat Ziggo zegt/schrijft/meldt dat het haar best doet om een fatsoenlijke foutloze EPG te leveren, is het gewoon een goedkope ( de goedkoopste ! ) 'oplossing' die Ziggo bewust gebruikt, om zo haar klanten met het bekende kluitje het riet in te jagen.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

Ziggo heeft gewoon helemaal niks te vertellen over wat de EPG leverancier doet, ze kunnen een verzoekje insturen en hopen dat er iets mee gedaan wordt, en verder houd het op. Deze EPG leverancier is er voor alle dochter ondernemingen van LG, en houd totaal geen rekening met wat de Nederlandse zenders aan informatie geven. Daarom heeft Ziggo vaak een hele andere uitzend volgorde als alle andere EPG's hier in NL. En zolang dat niet veranderd, zullen hier blunder na blunder gemeld worden, want de EPG staat er elke dag weer vol mee...

En het enige wat de moderators hier kunnen doen is zeggen "Ik verwacht spoedig verbetering!" terwijl ze na al die jaren dondersgoed weten, dat er op deze manier nooit enige verbetering zal komen....

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

en volgens mij heet die dochter gracenote

https://gracenote.com/

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Dit keer een fout bij Ziggo en KPN. Opvallend. Eens kijken of beide er voor komende donderdag achterkomen dat er "ergens" weer een overtyp fout gemaakt is. De titel lijkt er in de verte wel op maar is toch fout. Zal wel iemand overtypen met textvoorspelling ingeschakeld. Iemand die echt kan lezen zal te duur zijn.

Sternenhimmel

Screenshot_20250214_235534_Chrome.jpg

En 

Screenshot_20250215_001414_Ziggo GO.jpg

Moet Sternenkinder

Screenshot_20250215_000920_Chrome.jpg

Zijn.

Opvallend is dat mij papieren VOO gids het wel goed heeft.

Heb de aflevering zelf eenmalig toegevoegd nu. De "duitsers" zijn begonnen met deze serie te herhalen. Daarom ingesteld alleen S18 en hoger opnemen. Deze had geen rood bolletje. Dat klopt, is volgens Ziggo S10.

Ik wacht af.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @bloemen64 

zie ook star trek voyager op paramount network

zowel op 9-feb (18:05) en ook op 16-feb (05:00)  2x achter elkaar dezelfde aflevering  s7 afl24

op 16-feb (06:30) 2x achter elkaar s1 afl1

in ziggogo.tv ook dezelfde titel dus ik gok dat serie opname de 2e overslaat maar ik ben geen ziggo klant meer dus dat kan ik niet checken

mdpeters124_0-1739611406416.png

mdpeters124_2-1739611443853.png

mdpeters124_3-1739611462687.png

mdpeters124_4-1739611482620.png

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Vanavond (zondagavond 16/02)  was "L'Autre Femme" ook te zien op TV5, de gegevens klopten deze keer... 😊

0 Kudos