Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
3.872 Reacties 3.872
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  3 en 4 februari

Tijdstip uitzending:  18:00 en 19:00 uur

Zender:  ONS

Programma:  Little House on the Prairie en Dynasty

Probleemomschrijving:  De film Little House on the Prairie wordt door ONS in 2 delen uitgezonden, op 3 februari deel 1 om 18:00 uur  en op 4 februari deel 2, ook om 18:00 uur. Maar zo staat dit niet in de EPG, waardoor Dynasty om 19:00 uur voor beide dagen ontbreekt in de EPG.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Als aanvulling op mijn vorige post over Little House on the Prairie en Dynasty, ik zie net dat het ook fout staat bij KPN en NLZiet. Was ONS te laat met het aanleveren van de juiste info ? 

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

zie ziggo

mdpeters124_0-1738146510455.png

zie kpn

mdpeters124_1-1738146566202.png

word aangekondigd weer

dus geen controles en het kan ook niet aan de zender liggen

0 Kudos
jenson
Level 12

29 jan 2025

"Wordt aangekondigd":

Nicktoons: vanaf 1 feb 2025:  6:00

Curiosity Channel: vanaf 3 feb 2025: 18:00

AT5: vanaf 3 feb 2025: 18:00 

Ontbrekende dagen:

TV538: 1 feb 2025 en 3 t/m 8 feb 2025.

Dit kan Ziggo ook zelf constateren met de zoekfunctie:

wordt.aangekondigd.29jan2025.png

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@joepke-m - Ik weet op dit moment nog niet wat er precies aan de hand is met betrekking tot je opname-overzicht. Zelf kan ik dit probleem niet reproduceren, maar een collega inmiddels wel. Is het bij jou wel bijgewerkt na een aantal dagen? Dus dat bepaalde programma's alsnog later zijn ingeladen? Of is Ik Vertrek nog steeds de onderste?

@MiVo - Dank! Wat betreft Veronica: Dit heeft een technische oorzaak, die er ook eerder al voor zorgde dat Veronica tweemaal op een zaterdagavond over de kop ging (o.a. primetime-film niet zichtbaar). Het lijkt mis te gaan bij de overgang van Disney XD naar Veronica. De impact is gelukkig nu lager, maar uiteraard moet dit definitief opgelost worden, daar wordt aan gewerkt!

Wat betreft ONS - Ik vermoed inderdaad dat ze het in eerste instantie op deze manier dan hebben doorgegeven. Het lijkt nu wel goed te staan, dus ik verwacht dat we een update hebben ontvangen van ze, hoewel nog niet helemaal duidelijk is dat het om een zelfde film in 2 delen gaat (maar wel beide op te nemen zijn).

Dank @mdpeters124 en @jenson !

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Ik stuur je een video van mijn gehele lijst via PM. Het zijn zeer veel ingeplande opnames waarvan geen info meer wordt weergegeven. Is lastig om op een foto te laten zien, vandaar de video. Als ik dezelfde lijst bekijk op de Apple TV dan zie ik wel alle info

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  7 en 10 februari

Tijdstip uitzending:  19:00

Programma:  Dynasty

Probleemomschrijving:  Het lijkt erop dat de EPG bij Ziggo niet kan omgaan met het feit als een aflevering, film of concert in delen wordt uitgezonden. In het geval van Dynasty is de aflevering The Hearing in 2 delen, maar zo staat het niet in de EPG bij Ziggo.  Op vrijdag 7 februari komt aflevering 4, en niet aflevering 5 zoals er nu staat. Dus het moet zijn aflevering 4: The Hearing Deel 1, en maandag 10 februari Aflevering 5: The Hearing Deel 2.

Verderop in dit seizoen komt zelfs een aflevering in 3 delen, maar dat is pas de laatste week van februari, ben nu al benieuwd hoe dit erin komt te staan bij Ziggo.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  4, 6 en 8 februari

Tijdstip uitzending:  Repectievelijk 17:01, 04:00 en 19:06

Programma:  Der Bergdoktor

Probleemomschrijving:  Van aflevering 4: Der Wolf worden ook de herhalingen op 6 en 8 februari opgenomen, althans, zo staat dit bij mij in de lijst van geplande opnames.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@joepke-m - Dank voor je PB en het complete overzicht! Ik laat je weten als ik hier meer over weet.

@MiVo - Juist bij een situatie waarbij part 1 en part 2 daadwerkelijk twee losse afleveringen had ik verwacht (/gehoopt) dat het goed zou gaan. We gaan er achteraan! 

Wat betreft die Bergdoktor, vooralsnog zie ik op dit moment hier geen problemen, is er iets in de tussentijd aangepast of heb jij nog steeds een ander overzicht?

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex De info in de lijst met ingeplande opnames is terug! Ben wel benieuwd hoe dit is ontstaan en of er iets door de engineers is gedaan om het terug te brengen 

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Er is nog wel iets opvallends te zien. Als ik naar beneden scroll zie ik eerst programma’s die binnenkort worden opgenomen (omdat ze in de EPG staan).

Bij de programma’s die niet in de EPG  staan (die zeg maar staan te wachten op nieuwe afleveringen) staan op alfabetische volgorde, ondanks de instelling “oplopend op datum”. Tot zover niets bijzonders.

Wat wel opvalt is, is het feit dat deze lijst 7x opnieuw bij de A begint, hoe verder je naar beneden scrollt zie je eerst A t/m Z en daarna weer een serie die begint met een A, dan door naar Z en opnieuw naar A. En dat dus 7 x achter elkaar. Ik heb nog geen analyse gemaakt of er dubbelingen inzitten.

Is er een relatie met de onterechte opnames van oude seizoenen, waar ik en anderen mee te maken hebben?

0 Kudos
SRF
Level 13

@Alexnaar aanleidng van dit onderwerp aanleiding van mij over Alfabetische volgorde en zoeken naar Lego Masters. 

Ik ben aan zoeken naar Lego Masters, die we vroeger hadden opgenomen. Ik heb niet kunnen vinden. Na vanavond komt hij Gids naar voren om op te nemen. Ik ga kijken hoe daar staat. 

Over Alfabetische Volgorde heb ik in Gepland op A - Z ingesteld. Het begon goed tot aan dat er Opname's zijn gepland. Daarna vervolgd het Overzicht weer opnieuw, zomaar een Nummer ertussen, zie bijlage. Mogelijk kan dat uithelegd worden hoe dit voorkomt. 

0 Kudos
SRF
Level 13

@Alex De gids geeft nu aan dat Kego Master Out of Box opneembaar is. 

Ik heb in opname gezet, echter zijn dat 2 datums. De rest is nog niet in Planning. 

Mogelijk kan je daar wat mee. 

0 Kudos
MiVo
Level 6

Voor wat betreft Der Wolf aflevering van Der Bergdoktor, ik heb de geplande opname verwijderd en er weer opnieuw ingezet, en nu staat het wel goed. Die bug is blijkbaar nog steeds niet opgelost.

Voor wat betreft Little House on the Prairie bij ONS om 18:00 uur wil ik nog wel kwijt dat ik het persoonlijk wat netter had gevonden als er bij maandag 3 februari Deel 1 had gestaan en bij dinsdag 4 februari Deel 2.  Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de opname inplan voor maandag ik niet de optie krijg van serie opname, maar dat ik die wel krijg op dinsdag 4 februari, terwijl dit gewoon tweede deel van de film is, en nog niet de serie. De serie start woensdag 5 februari.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@joepke-m , Bij mij gaat het twee keer opnieuw, en ook daar heb ik nog geen logische oorzaak voor kunnen vinden. 7x is helemaal extreem, ik verwacht eigenlijk geen dubbele. Wat mogelijk nog een deel kan verklaren, en waarmee ik verwacht dat we het voorbeeld van @SRF kunnen verklaren: Bij jou staat De Vrienden van Amstel Live 2024 plotseling ertussen. In tegenstelling tot de rest, ook met rood open bolletje. Volgens mij is dit programma destijds aangepast in de EPG en het lijkt er dus op dat hij de foutieve ook is blijven onthouden, ondanks dat daar nooit meer een opname van komt. Ik zie hetzelfde bij een ander concert op oudjaarsdag, die ook later is aangepast.

@MiVo - Het staat er dan ook helaas niet goed in vrees ik. Want op dit moment zijn juist de uitzendingen van dinsdag 4 en woensdag 5 februari aan elkaar gekoppeld, terwijl je juist aangeeft dat het maandag en dinsdag moet zijn. We gaan er achteraan.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Als je wil kan ik nog een keer een filmpje maken, zodat misschien een onderzoek kan uitwijzen waarom er 7x “geknipt“ wordt in de A-Z volgorde 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Zeker, dat is altijd welkom. Ik heb op dit moment nog de "hoop" dat het misschien slechts een tijdelijk gevolg is van het eerdere gekke overzicht wat je zag (helaas ook geen informatie daarover) en dit straks weer goed staat, maar het werpt in ieder geval vragen op.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Voor de duidelijkheid, die van dinsdag is gekoppeld aan de herhaling volgende ochtend om 11:00 uur, dus niet de aflevering die in de avond om 18:00 uur komt.

0 Kudos
Dokie
Level 11

Bij de regionale zender RTVNH worden Regio Ned en NH Nieuws samengevoegd als 1 programma terwijl het twee programma's zijn. Bijvoorbeeld vandaag, zaterdag 1 februari, staat RegioNed van 16:53 tot 17:11, maar NH Nieuws begint om 17:00 uur. Dit is consequent op alle dagen. Ik heb het ook gemeld bij RTVNH zelf omdat het misschien bij hun verkeerd vandaan komt. Op tvgids.nl staat het ook verkeerd. Op de site van RTVNH staat wel NH Nieuws apart aangegeven.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Situatie is ongewijzigd, nog steeds begint de lijst meerdere keren opnieuw vanaf A. Ik heb je wederom een filmpje gestuurd via PM

0 Kudos