Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
3.822 Reacties 3.822
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Ik weet op dit moment niet waar het verschil in titels (Engels vs. Nederlands) vandaan komt. 

En ga je dit wel doorzetten voor onderzoek?

@Alex Schreef: Wellicht wordt het voor de aflevering in kwestie nog automatisch aangepast naarmate de datum dichterbij is

Dan zou aflevering 20 eerder aangepast worden dan aflevering 22, en zoals je in mijn screenshots kan zien is dat niet het geval, of de voorkeur moet een Engelse titel zijn.

@Alex Schreef: Er vinden ook diverse en uiteenlopende controles en veranderingen plaats

Even heel eerlijk, als ik de EPG bekijk, dan heb ik hier echt hele grote twijfels bij, tenzij de controle door een 😎 gedaan wordt 😉

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: het probleem is natuurlijk dat je maar het aanbod van één van de twee kanalen krijgt te zien / te vinden is. 

Maar waarom krijg ik dan bij een andere serie van FBI wel twee tegels te zien na een zoek opdracht, waarvan de ene naar de afleveringen op Veronica verwijzen en de andere naar de afleveringen op Sat.1

1000029351.jpg

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Scherp, dat is een interessante. Ik weet het helaas nog niet zeker, maar kan me op dit moment twee scenario's voorstellen: Ofwel ze hebben beide een andere ID op de achtergrond meegekregen en worden dus apart van elkaar gezien. Of er is onderscheid omdat de afleveringen op Sat 1. niet beschikbaar zijn voor Replay TV, daar gaat het zoeken anders mee om namelijk.

DON PAPA
Level 17

Wat mij trouwens ook nog opviel, op de tegel van FBI geeft hij wel aan 4 seizoenen, wat klopt 2 op Veronica en 2 op paramount network. De zoekopdracht weet dus blijkbaar wel dat er ook nog 2 seizoenen op een andere zender zijn, hij laat ze alleen niet zien als je er op klikt.

1000029405.jpg

0 Kudos
jenson
Level 12

13 jan 2025

"Wordt aangekondigd":

Mediaset Italia: vanaf 19 jan 2025:  6:00              

En op 19 jan 2025:

Ziggo TV

Eurosport 1

Eurosport 2

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@Alex 

De fout in de EPG is aangepast.

Screenshot_20250113_164913_Ziggo GO.jpg

Bedankt voor het doorgeven.

Tonio60
Level 7

@Alex 

Datum uitzending: 18-01-025

Tijdstip uitzending: 20:57

Zender: TV5 Monde

Programma: Ligue 1

Probleemomschrijving: Naam van het programma is ineens Ligue 1 McDonald's: Avant-matchs geworden.

Wedstrijd duurt maar één minuut.

0 Kudos
jenson
Level 12

17 jan 2025.

"Geen uitzending":

Toch weer Veronica / Disney XD : 18 jan 2025: 18:00 +  1:01

Kanaal 505: Euronews 

Dagen zonder EPG: "geen programma gegevens beschikbaar"

28 december 2024

11 januari 2025

24 januari 2025 weer?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@Tonio60 - Daar is inderdaad iets niet gegaan lijkt het. Avant-matchs is normaal gesproken de voorbeschouwing, maar volgens mij is de 4 min. durende uitzending voor de wedstrijd de Vendée Globe,  afgaande op Programmes: this week / TV5MONDE Europe - Ik heb het intern doorgezet, ik hoop dat het nog op tijd wordt aangepast.

@jenson - Dank je! Veronica ziet er op dit moment (weer) goed uit. Euronews lijkt inderdaad wederom een lege dag te hebben, gaan we controleren!

0 Kudos
Pietjej
Level 1

Hallo Mark,

TV5Monde opnames van Un Si Grand Soleil (elke werkdag om 16:00u) hebben een verkeerd nummer sinds een paar dagen. Toen is er iets anders dan een aflevering van de serie uitgezonden door Frankrijk (een toespraak van de premier/president oid) en is er een aflevering 289 geskipt. Sindsdien loopt de nummering verkeerd.

Ook wordt er sindsdien de herhaling van de aflevering van de middag ervoor pas in de ochtend erna 11:00u opgenomen als eerste. En mist er een aflevering. Die van gisteren (vrijdag 17 januari 16u). Die is verkeerd. Van de gemiste aflevering kun je het begin zien aan het einde van programma ervoor (1 Ligue Mc Donald) en het einde aan het begin van het programma daarna (Questions pour un Champion). Daartussen staat nu een andere aflevering in de gids en in de opnames.

Bedankt!

0 Kudos
jenson
Level 12

20 jan 2025.

"Wordt aangekondigd":

RTL Telekids: vanaf 21 jan 2025:  6:00  

Mediaset Italia: vanaf 26 jan 2025:  6:00   

VRT CANVAS: 23 jan 2025: 23:00 +  1:35 

"geen programma gegevens beschikbaar":

RTV Utrecht: 23 jan 2025

Euronews: 24 jan 2025

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  20 + 27 januari

Tijdstip uitzending:  21:00 uur

Zender:  Comedy Central

Programma:  The Graham Norton Show

Probleemomschrijving:  De omschrijving met de gasten is steeds een week te vroeg. De omschrijving met gasten van gisteren hoort bij aanstaande maandag 27 januari. En de omschrijving met de genoemde gasten van 27 januari hoort bij maandag 3 februari.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Walker, Texas Ranger is een lastige. KPN lijkt in ieder geval te hebben doorgeteld in seizoen 1. De volgorde is bij ons nu inderdaad chaotisch, maar gezien de inhoudelijke informatie wel overeenkomt en alle afleveringen (kunnen) worden opgenomen, vrees ik dat er meer kapot gaat als er nu nog een aanpassing plaatsvindt.

Nou ik zou hier toch maar is wat beter onderzoek naar gaan doen.... 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Pietjej , dank voor je melding! Dit is een hersenkraker 😅. Begrijp ik uit je bericht dat ook de aflevering-omschrijvingen nu niet kloppen? Lopen die een dag voor of achter? Het is me namelijk nog niet goed gelukt om dit te rijmen met de gids hier, ook omdat die andere afleveringnummers gebruiken. We kunnen helaas achteraf de gegevens niet meer herstellen (en dus ook niet de gemiste aflevering herstellen). Als ik vooruit kijk, zie ik dat vanaf volgende week dinsdag de 16:00-uitzending weer als hoofduitzending wordt gezien en die gaat opnemen. Daarbij heb ik alleen wel nog twijfels aan de afleveringen van 28 en 29 januari: Deze lijken dezelfde inhoudsomschrijving te hebben, maar opvallend genoeg net wat anders geschreven.

@jenson Dank je! Gaan we laten controleren.

@MiVo - Ik zie het inderdaad, gaan we laten aanpassen!

@DON PAPA - Ik zie het inderdaad, maar het lijkt ook hier inhoudelijk nog wel te kloppen: Op basis van informatie uit andere gidsen, worden de twee special episodes 22 & 23 (of 26 en 27 indien doorgeteld), "The Reunion: Parts 1 & 2" niet uitgezonden. Hoewel het dus niet mooi lijkt, worden er geen afleveringen gemist/overgeslagen.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Ik zie het inderdaad, maar het lijkt ook hier inhoudelijk nog wel te kloppen

Als dat de uitslag is van het goed onderzoeken dan vind ik het helemaal prima Alex, ik ga er verder geen tijd meer insteken om Ziggo te laten zien wat voor hinder jullie klanten gaan ondervinden als ze deze serie hebben opgenomen om later te gaan kijken.

Op naar de volgende blunder maar weer...

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Ik zie vreemde dingen in de lijst met geplande opnames (lijstweergave na kiezen voor de “Meer”-tegel). Na het laatste geplande programma zie ik een hele berg “geplande opnames” met “geen informatie “ Wat heeft dit te betekenen?

IMG_5771.jpeg

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @joepke-m - Ik zie soortgelijke meldingen van woensdag terug, maar op dit moment kan ik het probleem niet meer reproduceren. Mogelijk was er een tijdelijke probleem, zie je dit nog steeds?

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex Ja, een half uur geleden nog wel

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  25 januari

Tijdstip uitzending:  18:02

Zender:  Veronica

Programma: Veronica GP Magazine

Probleemomschrijving:  Dit programma ontbreekt in de EPG, in plaats daarvan staat er vanaf 18:30 uur Geen Uitzending.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Alex  En vanavond nog steeds… Wordt dit ook weer een probleem waar we maanden op een oplossing moeten wachten en dan nog steeds niet komt? Net als met de onterechte opnames van oude afleveringen? Want ja, ook daar hebben we nooit meer iets vernomen, terwijl het nog steeds speelt