Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Datum uitzending: 14 december
Tijdstip uitzending: 21:00 uur
Zender: Discovery Science
Programma: The Alaska Triangle
Probleemomschrijving: Aflevering nummer ontbreekt. Eerder dit jaar ontbrak het ook en ook gemeld en werd niks mee gedaan. Ik heb er niet veel vertrouwen in, toch maar een melding maken hier.
en dus nu al 2 dagen word aangekondigd (sinds 1-12) op omroep gelderland en voor alle toerkomstige dagen
Maaar zou ziggo een excuus hebben ? nee, zie https://www.gld.nl/tv
en oh ja 30-11 hadden ze kapot gemaakt met grote blokken, 1 zelfs van 13 uur en dus geen replay
en dat flikten ze dus ook op 30-11 bij de zender zing
@MiVo Schreef: En waarom zou IMDB dan fout zijn ? Waar is dat dan op gebaseerd ?
Weer zo'n voorbeeld, alle andere EPG's gebruiken de Nederlandse informatie van de zender, en Ziggo uit een internationale database...
Ziggo:
KPN:
😉
Het gaat mij niet om de titel, maar om de volgorde van hoe afleveringen van series worden uitgezonden, dat dit niet altijd klopt met imdb. Dat het blijkbaar nodig is dat in Europa van imdb wordt afgeweken.
Ja dat roepen wij ook al jaren tegen Ziggo, maar Liberty Global (waar Ziggo, en ook bijvoordeeld de Britse kabelgroep Vergin Media onder valt), hebben waarschijnlijk voor al die dochterbedrijven maar één EPG leverancier, die alleen maar werkt met de internationale database. En heeft Ziggo daar totaal geen invloed op en moeten ze het doen met wat ze krijgen. Het enige wat ze soms kunnen doen (mits ze het vroeg genoeg indienen) is iets laten corrigeren. Ik voorspelde in 2019 al dat deze topic nog jaren door zou gaan, en kreeg toen een heel mooi verhaal van @Mark (die inmiddels al een functie elders heeft) dat we bijna de spreekwoordelijke berg over waren, en dat zelfs de managers mee zouden lezen in deze topic, en dat elke fout onderzocht zou worden tot duidelijk was waar het fout was gegaan. Nou als je dan 4 jaar later soms gewoon dezelfde fouten weer voorbij ziet komen, dan weet je wel wie er toendertijd heeft 🤥
Het is ook maar net hoe een abonnee een fout opvat, wat de één vreselijk vindt, kan een ander minder erg vinden. Zoals in mijn geval, dat de series Macgyver en Gordon Ramsay de afleveringen in andere volgorde staan, vind ik persoonlijk minder erg dan de Wordt aangekondigd meldingen die voor vandaag nog steeds bij Omroep Gelderland staan. Volgens mij vorige week al gemeld hier, maar nog steeds niet opgelost of gecorrigeerd.
Maar goed, voor mij nog een half jaar en dan ben ik ook weer weg bij Ziggo.
@MiVo Schreef: Het is ook maar net hoe een abonnee een fout opvat, wat de één vreselijk vindt, kan een ander minder erg vinden. Zoals in mijn geval, dat de series Macgyver en Gordon Ramsay de afleveringen in andere volgorde staan, vind ik persoonlijk minder erg
Deels mee eens, als het opzich staande afleveringen zijn, heb ik er zelf ook niet zo'n probleem mee. Maar het is ook wel voor gekomen met series op Discovery dat er een verhaallijn in een serie zat, waar dan niks meer van klopt, en dan is het wel heel vervelend.
Voor mij is het heel simpel, als Ziggo een service zoals EPG aanbied dan zorg je dat die goed werkt.
Krijg je dat als bedrijf niet voor elkaar dan zou je het of niet aan moeten bieden, of met een echt hele grote dikke duidelijke disclaimer.
Het is veel erger, aan de epg is ook het opname systeem gekoppeld waarvoor de klanten extra betalen.
En ziggo laat die klanten die voor opnames betalen bewust in de steek.
En zeker de laatste 4 maanden is het een puinhoop
En ziggo vind het niet nodig om maar iets uit te leggen.
Ziggo: 168. Angelo
Op tv: 195. Steph & Alex
Aan omroep Gelderland wordt op dit moment gewerkt, we hopen dat deze spoedig weer is voorzien van programma-informatie.
@MiVo - Er is al enige tijd sprake van een probleem waarbij talen door elkaar worden gebruikt, vooral de omschrijving is vaak in het Engels. Hoewel het opvallend is dat hier opeens de titel juist weer naar het Nederlands is vertaald, verwacht ik dat dit daar een gevolg van is, het gaat om een technisch probleem aan onze kant. Zie ook [dit topic].
Wat betreft The Alaska Triangle: Ik zie inderdaad ook dat het om dezelfde aflevering gaat als vorige keer. Daar was destijds helaas veel verwarring over, en uiteindelijk is besloten geen aanpassing meer te doen omdat de inhoudelijke informatie wel klopt en het correct werd (en wordt) meegenomen in een seizoensopname. Ook hier lijkt er sprake te zijn van een verschillend uitzendschema, maar dan zou het uiteraard nog steeds een bepaalde aflevering moeten zijn (in dit geval E1). We gaan het opnieuw laten controleren.
en nog steeds geen uitleg hoe het mogelijk is dat er blokken van meer dan 12 uur in de programmagids worden aangemaakt
Dat er dagen vol "word aaangekondigd" in de programma gids staan en dat jullie dat van te voren wisten en zelfs waar de programmering staat en er werd niets mee gedaan.
Datum uitzending: 2-12-2024
Tijdstip uitzending: 22:55u.
Zender: Paramount network
Programma: Scorpion S3 aflevering 13
Probleemomschrijving: In de EPG staat S3 aflevering 12, volgens Paramount is het aflevering 13.
Datum uitzending: 3-12-2024
Tijdstip uitzending: 23:25u.
Zender: Paramount network
Programma: Scorpion S3 aflevering 16
Probleemomschrijving: In de EPG staat S3 aflevering 15, volgens Paramount is het aflevering 16.
afl12 van scorpio was al op vrijdag uitgezonden
die van 3-12 is nog veel erger daar staat nu 2x achter elkaar dezelfde aflevering s3 afl 15
dus wederom geen kwaliteit controles bij ziggo op
1) gaten in serie (afl 13 en afl 16 ontbreken nu)
2) 2x achter elkaar dezelfde aflevering
Helaas ziggo geeft niet om kwaliteit
Volgens mij is ziggo heel apart bezig met de serie scorpion
De situatie was:
vrijdag s3 aafl12
maan s3 afl 12
s3 afl 13
dins s3 afl 15
s3 afl 15
En nu hebben ze dit er van gemaakt
maa s3 afl 12
s3 afl 13
dins s3 afl 14
s3 afl15
volgens paraamount zelf https://www.paramountnetwork.nl/tv-gids
maa s3 afl 13
s3 afl 14
dins s3 afl 15
s3 afl16
zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Scorpion_episodes#Season_3_(2016%E2%80%9317)
of https://www.imdb.com/title/tt3514324/episodes/?season=3&ref_=tt_eps_sn_3
of https://nl.wikipedia.org/wiki/Scorpion_(seizoen_4)
omschrijvingen kloppen maar de aflevering nummers niet bij ziggo
Ik moet raden maar ik gok dat ziggo aan afl1 en afl2 hun eigen afwijkende nummering afl1 deel 1 en afl1 deel 2 heeft gegeven
@mdpeters124 @Patrick99 De afleveringnummering wijkt inderdaad af ten opzichte van andere data. We hebben het doorgezet naar de leverancier. Dank voor het melden!
word aangekondigd weer
mediaset italia vanaf 8-12 06:00
tv 538 vanaf 9-12 06:00
omroep gelderland vanaf 6-12 06:00 NB ervoor nog 1 blok "geen programma gegevens"
zender zing vanaf 2-12 (Gisteren dus) 02:00
trt muzik vanaf 7-12 06:00
op ziggogo.tv in de browser (firefox en ms edge)
28 - 11 19:30 - 24:00 "geen programma gegevens beschikbaar" op bijna alle zenders
op media next gebeurt dit niet
en nog meer word aangekondigd
ziggo tv zender vanaf 9-12 06:00
curiousty channel vanaf 9-12 22:36
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.