Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.595 Reacties 3.595
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17
0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

Veronica is inderdaad voor afgelopen maandag achteraf hersteld. De programma's zijn via Replay TV terug te kijken. Helaas is zaterdag niet hersteld en de verwachting is ook dat dat niet meer gaat gebeuren.

Er zijn nog enkele kanalen die niet voor 7 dagen vooruit zijn gevuld, zoals TV5Monde en National Geographic, of gaten bevatten zoals ESPN4. Dit is bekend en wordt aan gewerkt.

De afbeelding van Het Sinterklaasjournaal wordt spoedig aangepast.

De gids van Nicktoons klopt inderdaad niet en wordt aan gewerkt!

@ChielOver - Ik zie inderdaad dat de verkeerde Nutty Professor is 'gematched', dit wordt helaas achteraf niet meer aangepast. Voor zover ik kan zien is Medisch Centrum West nu wel goed. De tweede bevat alleen nog geen afbeelding, maar zal nog volgen.

@MiVo - Ik zie het inderdaad. We gaan voorstellen achter de aflevering van volgende week part 2 te plaatsen. Voor zover ik kan zien gaat het daarna echter ook niet goed. Ik zie geen deel 1 namelijk op 20 november. Of zie ik iets over het hoofd?

MiVo
Level 6

@Alex- Bij mij staat er wel Deel 1 op 20 november

0 Kudos
CPV
Level 7

Hi @Alex 

Herstellen, herstellen en herstellen. Dat is leuk voor een paar keer, maar de oorzaak van het probleem moet worden opgespoord en opgelost. Is Ziggo daar mee bezig? Dat is veel efficiënter, want dan hoef je niets meer te herstellen, al of niet op tijd.

Ik ga het KPN forum toch maar weer eens volgen. Daar was ook wel eens wat mis, maar volgens mij niet zo erg als bij Ziggo. Nog even los van de meningen over Ziggo op Tweakers.

Zo kan ik met voorbereiden op maart 2025, als mijn abbo afloopt.

mdpeters124
Level 16

@CPV @Alex @Hendrik Jan 

oorzaken en oplossen ?? tja ik vraag er al jaren lang naar en ziggo zwijgt

net zoals het onderwerp kwalitatieve controles waarmee je pro-actief de epg kan beherem daar wil ziggo ook niet op ingaan

Het lijkt dat we naar een toekomst van streaming toe gaan en dan hebben we alleen nog een internet abonnement nodig met wat additionele streaming abonnementen. En als je puur naar internet kijkt dan is glasvezel weer interessant.

mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Paul @Vincent @Rikst 

voorbeeld van de eigenwijsheid van ziggo/gracenote

mdpeters124_0-1731065165706.png

en zie https://www.imdb.com/title/tt0112178/episodes/?season=4&ref_=tt_eps_sn_4

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Trek:_Voyager_episodes#Season_4_(1997%E2%80%9398)

dus tot nu toe zie ik alleen bij ziggo 2 afleveringen s4 afl8,  bij de 2 andere lijsten is het afl  8 en 9

met als gevolg dat na de "dubbele" 8, alle aflevering nummers niet meer synchroon lopen

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst \

ziggo heeft mij officieel gewaarschuwt

" strijd zijn met onze huisregels en ons sfeerbeleid."

volgens mij heb ik geen scheldwoord gebruikt en spreek ik ziggo op hun continu falen aan en het feit dat ze een "zwart gat" systeem hanteren

Oftewel 1 richting verkeer

Ziggo geeft nul uitleg over wat er verkeerd gaat en wat ze gaan doen om het op te lossen

En dan is de klant ook nog eens het probleem

mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst 

tv5 monde  vandaag 9-11 vanaf 06:00 word aangekondigd

dit was dinsdag al hier gemeld dus in 3 werkdagen tijd heeft ziggo dit niet weten op te lossen

en ook dinsdag al gemeld espn4  signoff op 10-11 vanaf 06:00

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@MiVo - Commissaris Rex lijkt op dit moment goed te gaan voor komende week! Er staat geen part 2, wel een andere titel en andere ID zodat de opname goed gaat.

@mdpeters124 - Star Trek is een lastige. Ik kan me je idee voorstellen dat het nu out of sync loopt, maar tegelijkertijd gaat alles voor de komende tijd prima en wordt het opgenomen.

Met TV5Monde zijn helaas problemen, we doen ons best deze spoedig weer gevuld te hebben. Ik vrees dat ESPN4 niet op tijd hersteld gaat worden.

0 Kudos
jenson
Level 11

ESPN 4, 10 nov 2024

https://www.espn.nl/watch/speelkalender/_/type/upcoming/channel/ed123176-e6f0-4c8b-bfd3-fcd7884d7955...

Kanaal 425: ESPN UHD

In de loop van vandaag is EPG toegevoegd voor vandaag zaterdag 9 nov, niet voor zondag 10 nov

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Willen jullie a.u.b het achtergrond plaatje aanpassen van Down the road.

Dit is de belgische leuke versie en daar speelt inderdaad "Dieter" in mee. Zet er dan geen plaatje met "Gordon" bij.

Zet dat EPG systeem bij het grof vuil. Of chemisch afval. Dit soort fouten kan echt niet.

20241109_205911.jpg

mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en wanneer krijgen de klanten een uitleg waarom ziggo ondanks meerdere werkdagen tijd niet in staat is om een programmagids te laten corrigeren ?

terwijl de informatie gewoon beschikbaar is op andere sites

mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst 

en weer geen uitzending op veronica

9-11 18:30 - 19:00

hoe vaak is dit nu gebeurt ? en wat heeft ziggo erover uitgelegd ? en wat gaat ziggo doen om dit te voorkomen ?

zie tvgids.nl

17:22 Marvel's Avengers Assemble
18:04 Overtreders
19:01 Overtreders

en ziggo berweert om 18:00 spideran

en wie heeft het fout ? ziggo dus

zie ook zondag 10-11

ziigo claimt 18:00 - 18:58  marvel spiderman

maar het is dus clarkson's farm

0 Kudos
DD-1
Level 1

Datum uitzending: op Ziggo Go App / zaterdag 09-11-2024 

Tijdstip uitzending: 22-15 tot 00:20

Zender: NPO-3

Programma: Tina (documentaire over Tina Turner)

Probleemomschrijving: 

De docu werd niet uitgezonden!!

In de plaats daarvan een NL-film: Goodbye Stranger (info achterhaald via internet op: tvgids.nl).

Aansluitend om 23:35 uur: deel 4/4 van documentaireserie Buried (tot 00:35).

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  Elke zaterdag

Tijdstip uitzending:  16:00 uur

Zender:  192Tv

Programma: De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis

Probleemomschrijving:  In de omschrijving staat "Een overzicht van een historische Top 40-lijst, dit keer die van 6 februari 1965."   De datum van 6 februari staat er elke week, maar natuurlijk is dit elke week anders.  En ik heb zo'n vermoeden dat deze datum er al zo staat sinds februari, dus al 9 maanden lang.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @bloemen64 - dank voor je oplettendheid. Slordig dat hier niet de juiste afbeelding staat. Ik heb er een case voor aangemaakt.
@MiVo - bedankt voor je melding. De omschrijving is inderdaad niet juist en hier heb ik ook een case voor aangemaakt zodat dit wordt aangepakt.

De issues omtrent de ontbrekende titels in de gids bij Veronica zijn bij ons bekend en dit is in onderzoek. Updates zullen we uiteraard hier direct melden.

@DD-1 - dat heeft niet goed in de gids gestaan, excuses. Ik zie dat de documentaire over Tina Turner een week eerder is uitgezonden op NPO3, namelijk op 2-11. Deze documentaire is overigens nog wel beschikbaar voor Replay TV, je kan het dus eventueel nog terugkijken.

0 Kudos
jenson
Level 11

11 nov 2024

"Wordt aangekondigd", "To Be Announced", "Geen uitzending", ...

TV5Monde: vanaf vandaag 11 nov 24

RTL Crime: vanaf 15 nov 24: 6:00

RTL Telekids: vanaf 16 nov 24: 6:00 

Mediaset Italia: vanaf 17 nov 24: 6:00

ESPN 4, "SIGN OFF"

. stond er gisteren 10 nov 24 ten onrechte

. 17 nov 24:  6:00 ..  9:00

. 18 nov 24:  2:00 .. 10:00

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Welmoed @Hendrik Jan 

En heeft ziggo nog iets zinnigs te zeggen  over de zoveelste fouten met veronica het afgelopen weekend ?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@mdpeters124  schreef:

...

En heeft ziggo nog iets zinnigs te zeggen  over de zoveelste fouten met veronica het afgelopen weekend ?

Zoiets als, dat men het zal doorgegeven aan ...

Ps. Aan wie eigenlijk en wat zal die er mee doen 🤔 ?

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Welmoed Schreef: Updates zullen we uiteraard hier direct melden.

Je kan zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel humor binnen Ziggo 🤣🤣🤣