Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Rikst, bedankt voor u reactie, ik heb dit op de Next (Arris v1)
vandaag zijn de Series met de juiste tijd weergegeven,
Wel kan ik het nog reproduceren (terugkijken): 30-10-'24: Grantchester ipv Father Brown, 07:00-08:00 uur,
08:05-09:05 father Brown ipv Rosemary & Thyme etc.
@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst
In het kader van logisch redeneren en pro actief handelen
eurosport 1 zaterdag 2-11
10:00 - 11:30 world endurance 6 uur van fuji
11:30 - 20:30 world endurance 8 uur van Bahrein
beide programma's zelde titels ongeveer de 1 duurt 1,5 uur en de ander 9 uur
En op welke zender ging het de laatste tijd mis met blokken van 12 uur, correct eurosport 1
En ja het staat ook zo op de gids van eurosport zelf
Maar gegeven de ellende van de laatste tijd en als je kijk naar alle afleveringen van deze serie dan is de duur van 1 uur tot 5 uur
Dus deze 9 uur is de uitzondering
Dus heeft ziggo nu eens met eurosport overlegt of dit wel klopt ?
1 nov 2024
Verschillen in de EPG van maandag 4 november.
TV/Humax 5..0c: FilmBox en Film1 zenders wel EPG, behalve Film1 Action
Next: Wordt aangekondigd
Idem:
TV5Monde, Mediaset Italia
"Wordt aangekondigd" op VRT CANVAS (20:00 en 17:45)
TV/Humax: 3 en 4 nov 24 aangepast
Next: alleen 3 nov 24 aangepast, 4 nov 24 niet.
Vanaf 13 nov "geen informatie"
Bij 13 en nu ook 14 november staat bij alle zenders geen informatie!
TV-Gids op BBC First klopt niet. Zie dat er al meerdere meldingen waren. Net (2-11) tussen 6 en 7 uur 's ochtends was Death in Paradise er op, maar de TV-Gids guide gaf aan Hope Street. Vreemd genoeg ook geen Death in Paradise in de uitzending ervoor/erachter. Wel er voor Midsomer Murders van 1 uur! Kijk via Humax.
De tijden in de EPG voor BBC first kloppen vooral in de nacht en vroege ochtend niet voor zover ik kan nagaan, en dit elke dag, mag dus ook wel eens naar gekeken worden.
Een ander voorbeeld, Max maakt het mogelijk, NPO 2, zondag 3 november, in de EPG staat 17:40, maar Max maakt zelf melding van 17:35, dus 5 minuten eerder, en zo staat het ook bij tvgids.nl en Delta in de gids. Maar bij KPN en NLZiet staat ook 17:40. Dus wie is correct ?
Ik zie dat Nancy Drew alsnog op tijd is aangepast, maar dat de specifieke aflevering op dit moment niet beschikbaar is gekomen voor Replay TV, terwijl dat wel zou moeten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met elkaar te maken heeft, maar herstel hiervan is meestal niet mogelijk. Ik hoop dat de opname ervan alsnog goed is gegaan (@MiVo)
Voor zover ik kan beoordelen zijn de meeste gaten zonder informatie, zoals eerder bij de filmkanalen, nu gevuld voor in ieder geval 7 dagen. Bij Veronica ontbreekt helaas nog steeds informatie voor vanavond. Dit is eerder al doorgezet en bevestiging gekomen dat er wijzigingen zouden worden doorgevoerd, maar helaas is dat dus alsnog ergens spaak gelopen. Op dit moment verwacht ik niet meer dat het nog op tijd aangepast gaat worden, sorry.
BBC First gaan we laten onderzoeken!
@Steefb schreef:Wanneer krijgen we weer zenderinfo op ESPN uhd? Terug kijken of opnemen is nu onmogelijk.
Vandaag, na enkele dagen beterschap, is alle info weer verdwenen.
Er zijn verder gewoon ''live'' uitzendingen, zoals gewoonlijk gelijk aan espn 1.
Geen uitzending ? Ehhh....... ?
En weet je wat het ergste is ..... het klopt niet 😲, want er is beslist wel meuk op ...
... o.a. veel stompzinnige ( of stompzinnig veel ) reclame 😱.
Ps. @Alex : alle benodigde gegevens staan in het plaatje.
@Pasi @Alex @Hendrik Jan @Paul @Vincent @Rikst
En veel erger ziggo weet dat van veronica al sinds maandag
Dus in 5 werkdagen tijd hebben ze dit niet kunnen aanpassen
En nog erger dit is al het 2e weekend achter elkaar dat ze het verklooten
Want vorig weekend is de zender short tv het hele weekend van 26-27 oktober "to be announced" en ook daar hadden ze meerdere werkdagen de gelegenheid om in te grijpen
Dus dit iis gewoon ziggo die zijn klanten de middelvinger geeft
En een compleet falen van de klantenservice, moderatoren en ook de manager van de epg afdeling P.B.
Al een paar weken bij programma's opnemen krijg je nog een heel stuk van het vorige programma en zie je het einde van wat je wilde opnemen niet. Nu sinds een aantal dagen staat er in de tv gids op tv een totaal ander programma dan werkelijk wordt uitgezonden, ik heb vanmiddag Chicago PD zitten kijken terwijl de serie officieel niet is uitgezonden, vanavond staat er bij Veronica geen uitzending! Er is wel degelijk uitzending.
Er klopt helemaal niets meer van!
Ik wil graag de formule 1 race terug kunnen kijken van zondag 3 nov om 23.15 op ned 1
Bij indrukken van de opnameknop op de programmapagina zoals ik gewend was leverde mij de aanwijzing op om mijn abonnement aan te passen met clouddiensten.
Dit frustreert mij zeer als Ziggo zijn diensten wijzigt dienen zij dit kenbaar te maken aan klanten.
@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst
en weer een voorbeeld van de ziggo onkunde
paramoount network 3 november elke zondag meerdere star trek voyager afleveringen achter elkaar
en wat ziggo nu beweert is
16:05 star trek voyager s3 afl 25
17:00 star trek next generation s3 afl 26 beste van 2 werelden deel 1
18:00 star trek voyager s4 afl 1 scorpion
dus star trek voyager mist de laatste aflevering
en van de star trek next generation word plotseling 1 aflevering uitgezonden
dus 2 alarm bellen hadden er uit de controles moeten komen
en dit is wat er op https://www.paramountnetwork.nl/tv-gids staat
16:05 Star Trek: Voyager Ergste Scenario S3 A25
17:00 Star Trek: Voyager Schorpioen, deel 1 S3 A26
18:00 Star Trek: Voyager Schorpioen, deel 2 S4 A1
Datum: 4 november
Tijdstip uitzending: vanaf 18:30 tot 23:05 uur
Zender: Veronica
Programma: Geen uitzending
Goed gelezen: vlg. de EPG zou Veronica in het genoemde tijdsbestek niets uitzenden.
Lijkt me knap onwaarschijnlijk en betreft vermoedelijk een fout.
Ben benieuwd hoelang dit blijft staan.......
Ik zag trouwens later dat ergens rond genoemde tijdstippen er ook vandaag (2 november) er ook geen uitzending zou zijn.
En die is er wel degelijk!
Dus graag alle dagen even nalopen, want wellicht zitten er nog meer fouten in en een programma opnemen wordt b.v. wel erg lastig.
@mdpeters124 schreef:..ook de manager van de epg afdeling P.B.
Wie bedoelt u ?
Het zou mij niets verbazen dat die gehele 'afdeling' maar uit 1 persoon bestaat, die de rol heeft om de EPG te controleren, maar daarvoor dus geen extra tijd krijgt. Hij/zij zal dus tussen de daagse werkzaamheden tijd moeten vinden om de EPG te controleren, want duidelijk niet gaat.
Maar dat alles interesseert Ziggo geheel niets, want Ziggo heeft een EPG en kan ook beweren dat die gecontroleerd wordt. Dat de EPG al jaren grote fouten bevat en dat die controle niets oplevert en niets verhelpt, dat hoeft Ziggo niet te vermelden.
Natuurlijk kan Ziggo de EPG wel goed krijgen, want de betreffende zenders zullen wel een goede/actuele EPG hebben. Maar dit is m.i. gewoon money-driven, want als men zo min mogelijk geld daaraan wil uitgeven, dan krijgt men het goedkoopste product, waar ( natuurlijk ) ook de minste tijd aan besteed is. Het bedrijf wat die EPG 'dienst' levert moet er ook nog wat aan verdienen, dus zal e.e.a. met zeer simpele middelen in elkaar gezet zijn en wordt de controle achterwege gelaten, dat mogen de Ziggo klanten doen.
@Pasihet bedrijf dat de epg/streams doet is gracenote, 1 van de dochterbedrijven onder liberty global
**Moderator: Gracenote is geen dochteronderneming van Liberty Global**
Wat een problemen, zo kun je toch niets betrouwbaar opnemen.
Los van de verkeerde programmeringen is er ook nog het "alleen nieuwe afleveringen" probleem, een label bij een uitzending dat regelmatig niet meegegeven wordt en dus niet gaat opnemen.
Ik heb sinds maart "opnemen", nadat de Humax met pensioen ging. Nu ben ik wel benieuwd hoe ik straks schaatsen moet opnemen. De middag bestaat uit allemaal brokjes schaatsen, andere sporten, reclame, journaal enz. enz. Hoe ga ik hiermee het schaatsen opnemen, en ook afkijken?
Ik heb eens bekeken wat mijn TV allemaal kan. Fantastisch, USB stick erin en hij kan hetzelfde als de Humax: 2 zenders opnemen en een 3e kijken.
Nu kan ik weer gewoon NPO1 opnemen van 13:00 tot 18:00, beginnen met afkijken wanneer ik wil en doorspoelen wat niet interessant is.
@mdpeters124 schreef:...het bedrijf dat de epg/streams doet is gracenote, 1 van de dochterbedrijven onder liberty global
2 x 2 handen op 1 buik dus ! Dat schiet niet op dus !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.