Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Datum uitzending: zondag 13-10-2024
Tijdstip uitzending: 04.00 uur
Zender: Ziggosport 3
Programma: Supercars championship
Probleemomschrijving: Volgens de TV-gids van ziggosport duurt deze uitzending van 04.00 uur tot 09.00. In de EPG staat deze van 04.00 uur tot 05.00 uur. Vanaf 05.00 uur staat iets anders en vervolgens om 07.00 uur weer supercars championship. Mijn ervaring leert dat de tussenliggende programma's ook gewoon de suparcars championship race behelst, maar instellen om op te nemen wordt zo wat ingewikkeld
@mdpeters124 Dank voor je berichten. We begrijpen dat het vervelend is als de programma-informatie niet klopt. We willen je laten weten dat we iedere melding, dus ook deze, serieus nemen en doorgeven aan de juiste partijen om op te lossen. Dit hebben we ook gedaan met jouw eerdere melding en jou laatste twee signaleringen (Ticket ##231188 + #231188-2)
Datum uitzending: zondag 13-10-2024
Tijdstip uitzending: 04.00 uur
Zender: Ziggosport 3
Programma: Supercars championship
Probleemomschrijving: Volgens de TV-gids van ziggosport duurt deze uitzending van 04.00 uur tot 09.00. In de EPG staat deze van 04.00 uur tot 05.00 uur. Vanaf 05.00 uur staat iets anders en vervolgens om 07.00 uur weer supercars championship. Mijn ervaring leert dat de tussenliggende programma's ook gewoon de suparcars championship race behelst, maar instellen om op te nemen wordt zo wat ingewikkeld
@Paul1966 Hartelijk dank voor het melden! Ik heb deze signalering doorgegeven (Ticket #234040 ) aan onze EPG leverancier zodat ze met de zender (Ziggo Sport 3) controleren of de informatie klopt.
Dus als jullie het serieus nemen leg dan eens uit dat jullie eigen controles deze problemen niet signaleren.
@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan @Vincent
En in het kader van "serieus nemen"
eurosport 1 13-10 13:30 - 01:30 uci world tour
zie https://www.eurosport.nl/watch/schedule.shtml programma duurt dus maar 1,5 uur en geen 12 uur
En leg eens uit waarom er een blok van 12 uur staat als jullie opname systeem geen stream van 12 uur aan kan !
dus ziggo weer hopeloos gezakt
@Paul Dat de meldingen serieus worden genomen zou kunnen, maar de problematiek zeker niet, anders hadden deze zaken niet jarenlang kunnen blijven bestaan.
Ziggo heeft de mond vol van hoe goed ze het wel niet doen. Maar een simpele EPG correct vullen lukt niet. Een goed werkend opnamesysteem bouwen lukt niet, Fatsoenlijk werken controles implementeren lukt niet (maar we zeggen lekker wel dat ze bestaan). En jarenlang voortslepende etterende problemen oplossen lukt al helemaal niet.
@Paul Schreef: We willen je laten weten dat we iedere melding, dus ook deze, serieus nemen en doorgeven aan de juiste partijen om op te lossen.
Je bedoelt om te laten corrigeren, want als je iets oplost, dan komen die fouten niet meer terug in de toekomst. En deze topic laat overduidelijk zien dat Ziggo helemaal nog niks heeft opgelost, Ziggo is alleen constant de aangedragen fouten van de klant aan het corrigeren, en verder doen ze er helemaal niks mee (want anders zou er allang een oplossing geweest zijn voor deze jaren lange ellende).
En natuurlijk zal je nooit een 100% foutloze EPG kunnen krijgen, de zender kan namelijk ook wel eens fouten informatie aanleveren. Maar dat je na al die jaren nog steeds als enige provider fouten in je EPG hebt staan (terwijl alle andere EPG's wel de goeie informatie hebben staan) is natuurlijk een schande en een hele grote middel vinger naar je klanten toe, want al die fouten zouden helemaal niet nodig hoeven zijn, als Ziggo gewoon de correct aangeleverde informatie van de zender zou gebruiken (net als de andere EPG's doen).
Datum uitzending: zaterdag 19 oktober
Tijdstip uitzending: 20.55 - 21.55 uur
Zender: Net5
Programma: So Help Me Todd
Probleemomschrijving: in de gids staat dat aflevering 6 van seizoen 1 wordt uitgezonden; dit moet aflevering 6 van seizoen 2 zijn. De aflevering van gisteren en die van over 2 weken staan er wel goed in (aflevering 5 en 7 van seizoen 2, respectievelijk).
@Lucy91 @Alex @Lycke @Paul @Vincent @Hendrik Jan
Ten aanzien van so help me todd is dat die S1 afl 6 wel opgenomen word ondanks dat ik die eerder al opgenomen en bekeken heb.
En dat herinnert me eraan dat ziggo nu al 5 of 6 maanden in "onderzoek" heeft dat er onterecht dagelijks tientallen oude afleveringen worden opgenomen terwijl dat niet zo moeten. En ziggo heeft nog steeds geen resultaten gemeld (alleen alex die vaag iets over object id meld zonder eindresutlaten)
En in dat kader word bij mij nu ook weer de serie Nancy Drew opgenomen
Maar zo "serieus" gaaat ziggo dus met zijn onderzoeken en klanten om
@mdpeters124 Hm dat is gek. Ik heb seizoen 1 ook eerder opgenomen en gekeken (en dus verwijderd) en moest nu daarom juist handmatig instellen dat aflevering 6 wordt opgenomen
Het is me alleen meerdere keren gebeurd dat ik iets vergelijkbaars deed en dat de gids dan na de uitzending met terugwerkende kracht werd aangepast waardoor ik de opname kwijt was. Ik neem het seizoen in z'n geheel op voordat ik ga kijken, dus wanneer zoiets gebeurt is de aflevering via replay terugkijken geen optie meer. Ik hoop dan ook dat het dit keer voor de uitzending wordt aangepast.
En @Alex heb je opgelet dus bij mij word so help me todd s1afl6 wel opgenomen en bij een andere klant niet,
Ik zou dat maar eens meenemen bij je "onderzoek" naar onterechte opnames
@Alex @Lycke @Paul @Vincent @Hendrik Jan
en ziggo sport blijft fout gaan
shanghai masters een blok van vandaag van 2,5 uur lang is gelijk aan blokken van 1,5 uur lang die morgen geprogrammeerd staan
en je kunt dus weer niet opnemen
En in het kader vaan "serious" nemen dit is niet een probleem van de laatste weken maar jaren.
Dus ziggo zoek je volwassene broek en ga eens je huiswerk doen ipv continu te zakken
Goedendag,
De opnames van Dr death op star channel op de dinsdagavond kloppen niet helemaal. A.s dinsdag 15 oktober staat aflevering 5 goed in de gids daarna moet aflevering 6 The Fog komen maar daar staat dan aflevering 8. Voor de week erna dinsdag 22 oktober staat alleen aflevering 7 in de gids en niet aflevering 8. Hopelijk kan dit aangepast worden voor dinsdag zodat aflevering 6 gewoon opgenomen wordt.
Ook wordt So help me Todd aflevering 6 op zaterdag 19 oktober niet opgenomen maar wel de week erna aflevering 7.
Alvast bedankt.
Probleem 19 oktober met so help me Tod, is dat hier verkeerde seizoen staat. Moet seizoen 2 zijn.
Klopt, So help me Todd gaat fout als de klant niets onderneemt. Ben benieuwd hoe serieus deze genomen wordt
@joepke-m @Alex @Paul @Hendrik Jan
en bij mij ziet het er dus zo uit
het seizen staat duidelijk fout maar mijjn serie opname neemt hem wel op.
En dat is dus van belang voor dat onderzoek (als het al bestaat) wat al 5 a 6 maanden loopt naar onterechte opnames
14 oktober 2024.
"Wordt aangekondigd"
Zender: VRT CANVAS
14 okt 21:20 0:55
15 okt 18:25 0:55
Elders:
"Red Shadow Over the White House"
Met de presidentsverkiezingen van 2024 in zicht, blijkt Rusland via spionnen en beïnvloedingsagenten grote invloed te hebben op de Amerikaanse rechtervleugel. .....
Als het niet in Nederland mag worden uitgezonden, vermeld dat daar ook.
Datum uitzending: 14-10-2024
Tijdstip uitzending: 21.20-22.15 uur
Zender: VRT Canvas
Programma: Wordt aangekondigd
Probleemomschrijving: Er staat 'Wordt aangekondigd' en daarom kan ik het programma niet opnemen. Daarom graag vermelden dat het om 'Red Shadow over the White House' gaat.
Bij voorbaat dank als dit voor vanavond 21.20 uur nog kan worden opgelost.
14 oktober 2024.
Vandaag en morgen, zonder omschrijving, zonder plaatje.
VRT CANVAS:
Rusland blijkt grote invloeden te hebben op de Amerikaanse rechtervleugel. Hoe infiltreerde het land in de VS?
@A333 Ik zie dat de programma-info voor Dr. Death voor morgen inmiddels hersteld is. Ik wil graag morgen even afwachten voor de gids van 22 oktober.
Voor So Helpt Me Pod hebben we melding gemaakt bij de leverancier.
@hlrutten We hebben de melding doorgezet, ik zie dat de titel van het programma inmiddels zichtbaar is in de gids. @jenson Ik zie het inderdaad, dit zien we vaker bij documentaires of eenmalige uitzendingen.
En waarom reageer je niet op het onmogelijke blok van 12 uur op eurosport 1 ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.