Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Datum uitzending: 1 + 2 nov 2023
Tijdstip uitzending: 22:26 & 00:08
Zender: NPO 1
Programma: De Avondshow met Arjen Lubach
Probleemomschrijving: herhaling is 10 min, geen 30. Daarna 1 + 25 minuten Politieke Partijen.
@AlexZoals je al aangeeft Ziggo moet beter controleren. Maar waarom zijn er dan aflevering van 4 minuten die 60 minuten moeten zijn ? Waarom zijn er gaten in serie ?
Dit is allemaal geautomatiseerd te detecteren en Ziggo weet dit al jaren en ziet het ook al jaren lang fout gaan.
Dus wat nu ?
@Alex Schreef: Ik vermoed dat er nu bepaalde data mist vanuit de aanvoer
----
Ach ja natuurlijk ligt de fout weer elders, alleen wel gek dat andere providers zoals Odido en KPN daar dan geen last van hebben...
@Alex Schreef: In het algemeen zul je het toch vaak met die laatste zin moeten doen, want waar het ook misgaat en waarmee we het ook vergelijken; we hebben nu (o.a.) op een rij aflevering 1,2,3 en 5. Dat klopt niet, dat ziet iedereen. Een exacte uitleg waar dat misgaat lijkt me minder relevant voor hier
---
Dus de mooie beloftes die jullie in het begin van deze topic deden "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" zijn weer sprookjes geweest? Of is die hele groep mensen voor de show bij elkaar verzamelt? Want nu wordt erom achtergrond informatie gevraagd, en dan geeft Ziggo geen gehoor eraan...
@Alex Schreef: dat had gewoon beter gemoeten en dat is aan ons. En zéker als we het programma al kennen als aandachtspunt.
---
Ja dat roepen jullie nu al jaren dat het beter moet, alleen gebeurd het niet. Sterker nog, zonder de hulp van jullie eigen klanten, zouden de fouten niet eens opgemerkt worden door Ziggo. Want jullie eigen controle systeem is gewoon een aanfluiting weten we inmiddels wel....
Maar al deze ellende noemt Ziggo "we maken vandaag fantastisch"
@Alex > Leuk dat je mijn postings een duimpje geeft, maar ik had 10x liever een antwoord op mijn vragen gehad...
Ach ja natuurlijk ligt de fout weer elders
In hetzelfde bericht geef ik aan dat het hoe dan ook aan ons ligt; als er inderdaad vanuit de aanvoer iets misgaat, had het alsnog bij de controle opgemerkt moeten worden. En zeker bij een situatie als deze.
Dus de mooie beloftes die jullie in het begin van deze topic deden "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doen" zijn weer sprookjes geweest? Of is die hele groep mensen voor de show bij elkaar verzamelt? Want nu wordt erom achtergrond informatie gevraagd, en dan geeft Ziggo geen gehoor eraan...
Niet bij elke situatie valt er (direct) een duidelijke uitleg of informatie te geven, er moet altijd de afweging gemaakt worden wat het meest efficient werkt met het oog op het probleem. In een situatie als deze weten we al dat het een relatie heeft met de opbouw van deze serie en hoogstwaarschijnlijk daar de fout vandaan komt. We zien allemaal dat 1, 2, 3 en 5 achtereenvolgens worden uitgezonden, dan zijn die details overbodig want dat had linksom of rechtsom beter gemoeten. Wederom; zeker in een situatie als deze, die al eerder is voorgekomen.
@Alex Schreef: We zien allemaal dat 1, 2, 3 en 5 achtereenvolgens worden uitgezonden, dan zijn die details overbodig want dat had linksom of rechtsom beter gemoeten.
Ja en het herstellen van deze fout had ook wel beter gemogen, want nu mist afl4 niet meer in de opnamen lijst maar is afl2 naar de kl*te geholpen door het herstel gepruts 😡
Nou lekker bezig hoor Ziggo, hoe was het ook alweer, owja "Wij maken vandaag fantastisch"
Datum uitzending: 31/10/2023
Tijdstip uitzending: 20.41 tot 22.41
Zender: NPO 3
Programma: UEFA Nations League Vrouwen
Aanvullende info: Geen waarschuwingen maar eerste helft opgenomen (1u06min) en stopt dan.
Als indicatie wordt in de gids de wedstrijd als een geheel aangegeven maar opname geeft 50 min aan.
tweede helft kon niet apart opgenomen worden.
Dit is niet de eerste keer dat de opname indicatie niet overeenkomt met de daadwerkelijke opname tijd, is waarschijnlijk een probleem met NPO programma's die niet onderbroken mogen worden voor reclame blokken.
Hi @H.W.S. Dank voor je melding! Dit is inderdaad niet de eerste keer helaas. Het is opvallend dat de duur van de programma nu wel goed lijkt te staan als ik hem op zoek bij Replay, maar vervolgens alsnog alleen de eerste helft pakt. Via Replay TV is wel de hele wedstrijd te zien, maar dat is meer een geluk bij een ongeluk door de lange uitloop bij Replay.
De opname gaan we niet kunnen herstellen vrees ik. Mocht je deze week dus nog de wedstrijd terug willen zien, raad ik aan deze opname te verwijderen en via Replay te kijken. We gaan er alles aan doen om dit niet meer voor te laten komen.
@Alex Schreef: We gaan er alles aan doen om dit niet meer voor te laten komen.
Alex ook dat zeggen jullie al jaren, zelfs je oud collega Mark beloofde er al alles aan te gaan doen om dit niet meer te laten gebeuren. Dus wees gewoon realistisch en zeg gewoon eerlijk dat dit probleem waarschijnlijk nooit echt gaat verdwijnen met het huidige opnamen systeem. Voordat we over een jaar weer aan Ziggo moeten vragen waarom Ziggo steeds sprookjes verteld 😉
Meld dan ook meteen wat jullie gaan doen aan programma's met onmogelijke lengtes (veels te lang of te kort) en gaten in series. De meest simpele controles die je bij data verwerking en bij eind controle kunt doen.
Waar jullie ook al jaren vanaf weten en al meerdere keren toezeggingen over gedaan zijn.
Net 5 The heart guy dinsdag 14 november 20:30 staat een 2 en moet een 3 zijn. Is de derde aflevering.
2 x aflevering 2 inderdaad, ook op Ziggo Go zichtbaar. Niet juist…
Net5
2 november 2023
~ 10.00
2 nov 1:16 4:36 The Heart Guy <-
2 nov 5:52 1:41 Loop: Hart van Nederland
~ 18:00
2 nov 1:16 0:53 The Heart Guy
2 nov 2:09 3:43 Loop: Hart van Nederland
~ 10.00
3 nov 1:46 0:40 Law & Order: Special Victims Unit
3 nov 2:26 3:34 Loop: Hart van Nederland
~ 18:00
3 nov 1:46 4:03 Law & Order: Special Victims Unit <-
3 nov 5:49 1:40 Loop: Hart van Nederland
Het nieuwe seizoen van Wheeler Dealers gaat niet goed inzake nieuwe seizoen.
In de EPG van Ziggo staat het volgende voor komende donderdag 2030 op Discovery:
Echter volgens DiscoveryPlus moet het zijn:Aflevering 2 werd afgelopen donderdagavond zelfs als seizoen 2 gezien. Zo kan je dus nooit instellen dat je alleen seizoen 27 en verder wil zien en je dus alle herhalingen moet opnemen om niets te missen.
vrt canvas 4-11 eden untamed planet
ziggo beweert 17:05 - 17:55
en zie https://www.vrt.be/vrtmax/tv-gids/vrt-canvas/2023-11-04/ het begint dus om 16:42
dus weer falen van jullie systeem
Datum uitzending: 4 nov 2023
Tijdstip uitzending: 23:43 2:02 <--
Zender: NPO 2 extra
Programma: The Underground Astronaut
Probleemomschrijving: Samengevoegd met 'Maps to the Stars' tot 1 uitzending van 2:02
Aan het begin in beeld:
23:38 The Underground Astronaut
23:55 Maps To The Stars
01:43 Theater 2020
8 nov 23 4:30 1:50 Maps to the Stars : Het gezin Weiss is een typisch Hollywoodgezin.
9 nov 23 7:25 0:15 The Underground Astronaut
Dit is een korte documentaire.
.. Evolutiebioloog Toby Kiers is van kinds af aan gefascineerd door de schimmelnetwerken die bepalen hoe planten en bomen op aarde voedingsstoffen bovengronds opnemen.
Vorige week woensdag al doorgegeven door @Dokie en donderdag door mij bevestigd, maar nog steeds niet gecorrigeerd… waar doen we het voor???
Geen afleveringnaam
Idem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.