Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Tonio60 Schreef: Probleemomschrijving: Er missen twee afl.
Er missen niet alleen twee afleveringen, sommige afleveringen hebben ook weer verkeerde informatie, de juiste volgorde zou moeten zijn
Op 31 oktober 1 t/m 4
Op 1 november 5 & 6
Op 2 november 7 & 8
@Alex @Lycke > Hoe kan het dat het hier nu toch weer fout gaat? Deze serie is namelijk al eerder uitgezonden (het zou dan toch goed in jullie EPG database moeten staan lijkt mij). En bij de andere providers zoals KPN en Odido staat het ook gewoon goed in de EPG. Ook dit probleem speelt nu al geruime tijd (dat het elders wel goed in de EPG staat, alleen bij Ziggo niet), wanneer komt daar nu eindelijk is een oplossing voor???
En zoals jullie zelf aangaven in 2021 "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter kunnen communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven." dus kom nu niet alleen aan met een flut antwoord, als "Geen idee waarom dit fout is gegaan, we zetten het door voor onderzoek" en vervolgens niks meer laten horen. Ik wil nu ook wel is de achtergrond informatie horen waarom het fout is gegaan.
En ik zou het heel erg op prijs stellen, dat Ziggo nu is zelf is met een antwoord gaat komen en ik er niet weer weken lang om moet gaan vragen.
@DON PAPA schreef:@Tonio60 Schreef: Probleemomschrijving: Er missen twee afl.
Er missen niet alleen twee afleveringen, sommige afleveringen hebben ook weer verkeerde informatie, de juiste volgorde zou moeten zijn.....
Ach ... @DON PAPA niet zo boos 😉 op @Tonio60 !
Om de vele fouten in de Ziggo EPG te kunnen lezen/vinden, moet men ondertussen wel een specialist/professor/doctorandus zijn, want anders is er geen doorkomen aan.
Er zijn ondertussen zoveel soorten fouten ( en combinaties daarvan ) gevonden in Ziggo's EPG, dat ik ( maar wie ben ik ? ) er beslist stapelgek van zou worden, als ik al dié mogelijkheden in de gaten moet houden, als ik door Ziggo's EPG lees.
Zelfs Ziggo zelf, kan er geen kaas meer van maken, gezien de dagelijkse en vaak terugkerende fouten.
@Pasi Schreef: Ach ... @DON PAPA niet zo boos 😉 op @Tonio60 !
Op klanten die fouten uit de EPG opsporen, zal ik nooit boos worden. 😉 Ik wordt alleen heel verdrietig dat zo'n groot bedrijf als Ziggo, zijn klanten nu al jaren nodig heeft om dit soort fouten uit zijn eigen EPG te krijgen. Terwijl als Ziggo gewoon de informatie zou gebruiken wat de zender aanleverd (wat ook de andere providers doen) er niks aan de hand zou zijn in heel veel gevallen (zoals in dit geval). 🙃
@DON PAPA schreef:
....Ik wordt alleen heel verdrietig dat zo'n groot bedrijf als Ziggo, zijn klanten nu al jaren nodig heeft om dit soort fouten uit zijn eigen EPG te krijgen. Terwijl als Ziggo gewoon de informatie zou gebruiken wat de zender aanleverd (wat ook de andere providers doen) er niks aan de hand zou zijn in heel veel gevallen (zoals in dit geval). 🙃
Ik verwacht dat Ziggo's EPG systeem/database te simpel is opgezet, om alle mogelijke 'smaken' ( o.a. m.b.t. afleveringen nummer, subnummer, naam, seizoenen, series, ... ) die zenders wel in hun EPG gebruiken, apart te kunnen opslaan. Daardoor valt er informatie weg en is het daarna blijkbaar onmogelijk b.v. om onderscheid te maken en blijven dezelfde fouten iedere keer maar weer optreden.
Dit zal m.i. NOOIT veranderen ! Omdat de EPG nu voldoet aan Ziggo's minimale eisen en iedere aanpassing om e.o.a. beter te maken, in Ziggo's ogen parels voor de zwijnen is.
Dit was niet S2 afl 10 van NCIS Hawai’i. Aflevering 10 is eerder dit jaar uitgezonden i.c.m. NCIS en NCIS LA, een zgn. crossover. Deze aflevering is nr 11 van seizoen 2, dus stond fout in de EPG
Volgende keer klopt ie weer
vrt canvas 28-10 20:38 - 21:36 Don't Leave Me S1`afl7
vrt canvas 28-10 21:36 - 21:40 Don't Leave Me S1`afl8
1) deze 2 afleveringen zijn vorige week al op canvas uitgezonden
2) afl 8 is 4 minuten ?
3) dus nog steeds geen kwalitatieve controles op speelduur
volgens tvgids.nl is het 2x blackwater achter elkaar, en ziggo beweert dat s1 met afl 2 begint en dat er vanavond maar 1 aflevering is
Dus eerste klas gepruts weer
Vanavond komt "de bende van Oss". Eerst 1 minuut daarna de echte aflevering.
Als dit op de normale manier afgehandeld wordt dan blijft er 1 minuut opname over. De andere uitzending wordt als herhaling gezien.
Ik krijg niet de kans om alleen de tweede op te nemen.
Ben benieuwd wat er morgen opgenomen is.
Misschien morgen maar huren op VHS in de videotheek.
Ik weet niet of mensen een serie-opname van Dokter Ruben op NPO 2 hebben. Volgens de EPG zou vanavond om 2018 afl 2 komen. Om die reden staat er geen opname-teken bij aangezien het vanavond afl 3 moet zijn. Afl 2 is vorige week uitgezonden. Ik heb maar een handmatige opname ingesteld.
@martwoutnl Schreef: Volgens de EPG zou vanavond om 2018 afl 2 komen. Om die reden staat er geen opname-teken bij aangezien het vanavond afl 3 moet zijn. Afl 2 is vorige week uitgezonden. Ik heb maar een handmatige opname ingesteld.
En ook bij dit voorbeeld is het weer alleen Ziggo zijn EPG waar het fout gaat, bij Odido en KPN staat wel de juiste informatie in de EPG
Dit zou Ziggo zich toch veel meer moeten aantrekken, dat ze elke keer de slechte leerling van de klas zijn, en constant de hulp van de klanten nodig hebben om deze fouten op te sporen in de EPG...
@DON PAPA zou het niet kunnen dat alle andere aanbieders het fout hebben?
Dit is zo structureel dat het haast zo moet zijn.😌
Ik hoef niet naar de videotheek. De "bende van Oss" staat er helemaal op. Niet alleen de ene minuut. Wel vreemd. De software zal toch wel iets doen met te korte opnames. Negeren of zo iets.
NPO 3
28 okt 2023
22:39 0:01 De Bende van Oss
22:40 1:55 De Bende van Oss
Deze programma's hadden dezelfde crid: ~~2F~~2Fgn.tv~~2F12758726~~2FMV010324360000
@Ziggo Vroeger kon een aflevering met dezelfde titel niet worden opgenomen. Nu wel. Is dit nu bij alle programma's zo? En waarom staat er niet (zoals bij andere series) 'gewoon' deel 1, deel 2 bij. Door de data is het nu prima overzichtelijk, maar later (bij herhalingen) niet.
@ChielOver bij aflevering 1 en waarschijnlijk 2 opnames stonden wel deel 1 en deel 2. Maar dat was op de media next, op de website ziggogo.tv stond geen deel 1 en deel 2. Dat heb ik toen gemeld en daarna stond bij afl 3 en 4 geen deel 1 en deel 2 meer. Helaas werd het dus niet beter maar slechter.
Ik ben dus benieuwd of jij op de media next nog wel deel 1 en deel 2 ziet bij afl 1 en 2
@mdpeters124 Zowel op pc als Mediabox niet.
Hi all,
Zoals ik nu kan beoordelen zijn zowel De Bende van Oss als Dokter Ruben op tijd hersteld. Ook de opname van in ieder geval eerstgenoemde is gelukt en het is beide ook terug te kijken. Mochten jullie toch nog problemen ervaren, hoor ik het graag!
Datum uitzending: 28-10-2023
Tijdstip uitzending: 20:40
Zender: canvas
Programma: Black Water
@Marco72s, @mdpeters124 - Dit is inderdaad niet goed gegaan en we zijn aan het onderzoeken waar dat misging. Dank voor jullie meldingen.
Datum uitzending: Di 31-10 en Do 2-11
Tijdstip uitzending: 03:20 en 00:00
Zender: FOX
Programma: The Net S01
Probleemomschrijving: Er missen twee afl.
@Tonio60 Hier klopt inderdaad niet veel van en hebben we doorgezet, het is inmiddels hersteld en zal hopelijk snel zichtbaar worden. Eerder zagen we ook dat dit een 'moeilijke' is en handmatig verwerkt moest worden. Des te vervelender dat het nu wederom mis ging.
Dit was niet S2 afl 10 van NCIS Hawai’i. Aflevering 10 is eerder dit jaar uitgezonden i.c.m. NCIS en NCIS LA, een zgn. crossover. Deze aflevering is nr 11 van seizoen 2, dus stond fout in de EPG
Yes, deze is bekend inderdaad, maar helaas pas na de uitzending en daarom is er niet meer aan de opname gesleuteld. De crossover verklaart dan nog de 'missende' aflevering in de opbouw. Top dat het volgende week wel weer klopt.
Vroeger kon een aflevering met dezelfde titel niet worden opgenomen. Nu wel. Is dit nu bij alle programma's zo?
Dat kan als het op de achtergrond een unieke (/andere) ID heeft. Uiteraard geniet het altijd de voorkeur dat er 'part x' achterkomt in deze gevallen. Ik weet nog niet zeker of het hier een bug betreft of niet, gaan we checken!
@Alex Schreef: Hier klopt inderdaad niet veel van en hebben we doorgezet, het is inmiddels hersteld en zal hopelijk snel zichtbaar worden. Eerder zagen we ook dat dit een 'moeilijke' is en handmatig verwerkt moest worden. Des te vervelender dat het nu wederom mis ging.
Een heel mooi verhaal weer, maar totaal geen uitleg, waarom het weer mis is gegaan. Er werd juist om een uitleg gevraagd. Dat het eerder fout ging (toen het vorig jaar voor het eerst werd uitgezonden) weten wij ook wel, want dat hebben we toen ook zelf gemeld aan Ziggo. Maar waarom gaat het dan nu weer mis, terwijl het toen goed in jullie database is gezet? En waarom gaat het alleen steeds bij Ziggo mis, en niet bij de andere providers? Daar willen we nu wel is een antwoord op hebben, want het antwoord "het is in onderzoek kunnen we nu wel dromen"
@Alex Schreef: Yes, deze is bekend inderdaad, maar helaas pas na de uitzending en daarom is er niet meer aan de opname gesleuteld.
Even voor de goede orde, de eerste melding werd op maandag ochtend, voor de uitzending gedaan. Alleen kwam de reactie op deze melding pas twee dagen later (woensdag) vanuit Ziggo. Misschien wordt het toch tijd dat er wat eerder gereageerd word op de meldingen ???
Een heel mooi verhaal weer, maar totaal geen uitleg, waarom het weer mis is gegaan. Er werd juist om een uitleg gevraagd. Dat het eerder fout ging (toen het vorig jaar voor het eerst werd uitgezonden) weten wij ook wel, want dat hebben we toen ook zelf gemeld aan Ziggo. Maar waarom gaat het dan nu weer mis, terwijl het toen goed in jullie database is gezet? En waarom gaat het alleen steeds bij Ziggo mis, en niet bij de andere providers? Daar willen we nu wel is een antwoord op hebben, want het antwoord "het is in onderzoek kunnen we nu wel dromen"
The Net is een lastige, omdat het drie losse mini-series zijn die tegelijkertijd weer met elkaar verbonden zijn. Ik vermoed dat er nu bepaalde data mist vanuit de aanvoer, want ik zie dat het bijvoorbeeld hier als heel ander seizoen wordt aangeduid. In het algemeen zul je het toch vaak met die laatste zin moeten doen, want waar het ook misgaat en waarmee we het ook vergelijken; we hebben nu (o.a.) op een rij aflevering 1,2,3 en 5. Dat klopt niet, dat ziet iedereen. Een exacte uitleg waar dat misgaat lijkt me minder relevant voor hier, dat had gewoon beter gemoeten en dat is aan ons. En zéker als we het programma al kennen als aandachtspunt.
Even voor de goede orde, de eerste melding werd op maandag ochtend, voor de uitzending gedaan. Alleen kwam de reactie op deze melding pas twee dagen later (woensdag) vanuit Ziggo. Misschien wordt het toch tijd dat er wat eerder gereageerd word op de meldingen ???
De melding was van maandagavond, tijdens de uitzending. We doen ons best hier altijd tijdig te zijn, maar sneller/eerder is niet altijd haalbaar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.