Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.329 Reacties 3.329
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes

Klopt. Een opname "moet" je starten vanuit je opnames en niet vanuit de EPG. Als je het vanuit de EPG doet, start je ReplayTV. 

MiVo

Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Datum uitzending: 7 juni

Tijdstip uitzending: 21:10

Zender:  National Geographic

Programma:  UFO's: Investigation the unknown

Probleemomschrijving:  Verkeerde aflevering nummer en titel. Moet aflevering 2 zijn, en niet aflevering 5 zoals er nu staat.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes

Dit komt inderdaad niet overeen met de TV gids van National Geographic zelf. Bedankt voor de melding, ik ga het doorzetten! 

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Lycke @Hendrik Jan  En hoe zit het nu met het feit dat vooruit spoelen helemaal niet meer werkt op sbs en net5 zenders bij replay ?

Steefb

Level 20
  • 16851Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes

@mdpeters124  schreef:

@Lycke @Hendrik Jan  En hoe zit het nu met het feit dat vooruit spoelen helemaal niet meer werkt op sbs en net5 zenders bij replay ?

Dat heeft niets met de gids op zich te maken, en zijn al tig andere topics over.

En door ziggo wordt al gereageerd in je eigen topic.

Re: Vooruitspoelen zender kan niet meer - Ziggo Community

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Lycke @Hendrik Jan 

Aangaande opstarten vanuit de epg klopt het voor de ziggogo.tv wat je zegt. Maar tegelijktertijd krijg je daar opties voor wijzig opname.

Op de media next daarintegen start je nooit de replay op als je een opname hebt maar altijd de opname (via de epg benaderd)

Dus dat is in iedergeval inconsistent gedrag van de 2 systemen

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Steefben waar start je replay  op ? epg dus

En ziggogo.tv werkt dus anders van media next wat functionaliteit dus

en dat andere topic is niet van mij.

Steefb

Level 20
  • 16851Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes

Stopt ESPN, of weten ze niks meer te verzinnen nu het eredivisieseizoen voorbij is?

Steefb_0-1685640915032.pngSteefb_1-1685641039925.png

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Ik vermoed wel dat het een verband heeft met dat laatste, maar op deze korte termijn is het natuurlijk wel slordig. Er wordt aan gewerkt!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

@Tonio60 - Miss Fisher and the Crypt of Tears wordt niet meer aangepast en blijft er in staan zoals nu het geval is. Op deze manier hebben we het doorgekregen en met een eventuele nieuwe aanpassing zouden opnames in de knoei komen, het werkt nu ook als je ze beide wil opnemen.

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Alex@Hendrik Jan  Behalve voor mensen die S1 nog niet hadden opgenomen van Miss Fischer. Want nu denkt het systeem dat de eerste 2 aflevering van S1 worden opgenomen. En mensen die S1 wel hadden opgenomen moeten zien dat ze voor deze film opnieuw  een serie opname moeten inplannen. Dus in praktijk werkt de serie opname niet zoals de klanten verwachten en willen.

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Lycke @Alex @Paul @Hendrik Jan Hoe zit het nu met vooruitspoelen wat niet meer werkt bij replay op SBS en NET5 ?

@DON PAPAis dit bij KPN ook zo ? voor het geval dat ziggo gaat beweren dat het aan de zenders/omroep ligt.

DON PAPA

Level 17
  • 4071Posts
  • 64Oplossingen
  • 3428Likes

@mdpeters124 Ja dat is bij KPN ook zo, daarom ben ik wel heel blij met NLZiet, daar kun je met ReplayTV nog wel gewoon doorspoelen. Ik kan zo ie zo iedereen NLZiet aanraden, bij je series worden bij de meeste netjes de reclames er uitgeknipt, dat scheelt weer doorspoelen, en de beeldkwaliteit & EPG zijn top. Ik ben dan ook helemaal klaar met de slechte TV & EPG diensten hier, ik ga alleen nog maar Internet af nemen, en de rest regel ik wel elders, dat scheelt een hoop ergenis, zeker met de huidige werkwijze van Ziggo: Beter kunnen we het niet maken, wel slechter 😉

Arnold1310

Level 14
  • 1013Posts
  • 51Oplossingen
  • 262Likes

@DON PAPANu jij het over NL Ziet hebt, wij zitten hier ook over na te denken. Wat wij ons afvragen... kun je ook als je tijdens een live programma later start met kijken vanaf het begin toch de reclame doorspoelen?

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Lycke @Paul @Alex  @Hendrik Jan 

en ziggo is weer gezakt voor het onderdeel kwalitatieve controles.

Comedy central maandag 5 juni 21:00 Aboot Elementary

Een nieuwe serie die start met afl 1 gevolg door afl4

En die afl 4 word de week erna ook weer uitgezonden (en niets anders)

Dus gat in serie.

Ga maar met comedy central bellen zou ik voorstellen want als jullie op die derde partij gaan wachten dan gaat het zeker niet lukken

DON PAPA

Level 17
  • 4071Posts
  • 64Oplossingen
  • 3428Likes

@Arnold1310 > Ja bij de meeste programma's is dat gewoon  mogelijk, net bijvoorbeeld even getest bij "het jachtseizoen" op SBS6 wat bezig is, die kan ik gewoon vanaf het begin starten, en vervolgens helemaal doorspoelen (incl reclame blokken) tot waar hij life is. Als ik dat via de ZiggoGo app probeer, dan krijg ik meteen een melding dat doorspoelen op deze zender niet mogelijk is.

Arnold1310

Level 14
  • 1013Posts
  • 51Oplossingen
  • 262Likes

@DON PAPA  ooh dat klinkt goed, ik dacht namelijk gelezen te hebben dat dat niet mogelijk was. Dank voor je info.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Behalve voor mensen die S1 nog niet hadden opgenomen van Miss Fischer. Want nu denkt het systeem dat de eerste 2 aflevering van S1 worden opgenomen. En mensen die S1 wel hadden opgenomen moeten zien dat ze voor deze film opnieuw  een serie opname moeten inplannen. Dus in praktijk werkt de serie opname niet zoals de klanten verwachten en willen.

Nee, het staat er namelijk in als "Miss Fisher and the Crypt of Tears" met een eigen ID, in tegenstelling tot de serie "Miss Fisher's Murder Mysteries". Er vindt geen conflict plaats.

Hoe zit het nu met vooruitspoelen wat niet meer werkt bij replay op SBS en NET5 ?

Dat probleem speelt nog en het onderzoek loopt. Hier hebben Jamyla en Danitsja aangegeven hoe het zit. Als er een update is, laten we het daar weten.

Comedy central maandag 5 juni 21:00 Aboot Elementary

Een nieuwe serie die start met afl 1 gevolg door afl4

En die afl 4 word de week erna ook weer uitgezonden (en niets anders)

Die gaat inderdaad niet goed. Ik vermoed dat de verkeerde titel is doorgegeven, want bij andere gidsen zie ik wel aflevering 2 staan, maar met dezelfde (verkeerde) titel van aflevering 4, "new tech". Gaan we doorzetten, dank je!

mdpeters124

Level 16
  • 1559Posts
  • 3Oplossingen
  • 802Likes

@Alexik gok dat je dan naar uitzending op 12 juni verwijst want voor vanavond beweert ziggo dat er 2 afleveringen worden uitgezonden terwijl de andere gidsen er 1 hebben staan

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

@mdpeters124 Nee, vanavond. Bij TV-gids zag ik inderdaad één aflevering, maar ook KPN en gids.tv hebben twee afleveringen staan voor vanavond. We wachten af op de terugkoppeling.