Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

 

e-mail meldingen
Aan Uit
3.969 Reacties 3.969
Tonio60
Level 7

@Alex Bedankt voor de oplossing van Murdoch Mysteries S12E01 en 02 (vorige week dinsdag gemeld).

Ik heb E01 moeten verwijderen om E02 na verwijderen en opnieuw plannen van de serie op te kunnen nemen.

Nu nog op zoek naar iemand waar ik E01 kan kijken.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@mdpeters124 net5 serie opname private eyes  zondag 5-2

opnames zijn gemaakt en stonden ook als private eyes onder de opname

 

Maar wat er was opgenomen is

17:44 10 jaar Grenzeloos Verliefd
19:01 Het roer om

en zo staat het nu ook in ziggogo.tv

Is dit weer  de dubbele opname bug ?

 

Dus serie opname denkt nu onterecht dat afleveringen 5 en 6 zijn opgenomen van private eyes

 

En gaat ziggo nu weer helemaal niets doen om de serie opnames te corrigeren ?


Hierop is reactie gekomen van mijn collega @Alex in het Opname topic. 


 @Dirkie 5 februari: Midsummer Murders op BBC First. Aflevering : The Dogleg Murders. Deel 1 wordt als Special opgenomen en deel 2 in Seizoen 12 waar ze beide horen.
Heel vreemd dat de aflevering 2 ineens onder Specials te staan komt in plaats van onder Seizoen 12. Ik heb jouw feedback direct doorgegeven zodat hierop actie ondernomen wordt. 

@Tonio60 Bedankt voor de oplossing van Murdoch Mysteries S12E01 en 02 (vorige week dinsdag gemeld).

Ik heb E01 moeten verwijderen om E02 na verwijderen en opnieuw plannen van de serie op te kunnen nemen.

Nu nog op zoek naar iemand waar ik E01 kan kijken.

Fijn dat het gelukt is om de opname opnieuw in te plannen. Wel ontzettend balen dat je aflevering 1 nu niet kan kijken. Hopelijk lukt het jou om deze aflevering op bij iemand anders te kijken. 

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Twee weken geleden - nog voor het seizoen en het programma begon - heb ik het gemeld, maar er is niks mee gedaan.  

De presentator:

ChielOver_0-1675936876626.png

Seizoen 18 dus. 

 

Ziggo:

ChielOver_1-1675936906811.png


Het seizoen klopt niet. De titels van de afleveringen kloppen niet, de beschrijving van de afleveringen klopt niet, de foto's kloppen niet. Eigenlijk klopt er weer helemaal niks van. 

 

ChielOver_2-1675936960283.png

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@ChielOver twee weken geleden - nog voor het seizoen en het programma begon - heb ik het gemeld, maar er is niks mee gedaan.  

De presentator:

ChielOver_0-1675936876626.png

Seizoen 18 dus. 

 

Ziggo:

ChielOver_1-1675936906811.png


Het seizoen klopt niet. De titels van de afleveringen kloppen niet, de beschrijving van de afleveringen klopt niet, de foto's kloppen niet. Eigenlijk klopt er weer helemaal niks van. 
 

ChielOver_2-1675936960283.png

Dank voor het opnieuw aan de bel trekken. Dit is inderdaad al eerder doorgegeven. Ik heb dit opnieuw onder de aandacht gebracht zodat hierop de juiste actie ondernomen wordt. 

mdpeters124
Level 16

@Paulzoals je zelf aangeeft "het is al eerder doorgegeven". Waartom checken jullie zelf jullie eigen meldingen niet en komen pas in beweging als een klant klaagt ?

 

DON PAPA
Level 17

@mdpeters124 Het boeit ze helemaal niks al die klachten/meldingen, ze roepen nu al jaren "we gaan je melding doorzetten" en verder veranderd er helemaal niks. Het is water naar de zee dragen, wat we hier met ze alle aan het doen zijn. Het is zelfs al meerdere keren aangetoond dat al die mooie woorden, uit de laatste update, gewoon onzin is geweest wat Ziggo daar heeft verkondigd. En zelfs daar zijn ze maanden mee bezig geweest om de juiste woorden te vinden, zodat het LIJKT dat ze goed bezig zijn. 

 

Gelukkig haalt de concurrentie ze links en rechts in, internet snelheid, TV (EPG, bitstream, Opnamen, enz), prijs. Het is een kwestie van tijd, maar ze zijn hun eigen graf aan het graven...

joepke-m
Level 15

Voor de honderdste keer: er staat geen seizoensnummer bij Keuringsdienst van Waarde! Hetgeen betekent dat het nieuwe seizoen wat aanstaande dinsdag begint NIET wordt opgenomen ZONDER de oplettende, betalende klant… 

12B46211-DEE9-416C-B337-E65D0D3B18BB.png

0 Kudos
joepke-m
Level 15

“We gaan het doorgeven”…

DON PAPA
Level 17

Zoek de verschillen 

20230212_210848.jpg

20230212_210912.jpg

Antwoord van Ziggo: “We gaan het doorgeven”

 

Eindconclusie: Er veranderd helemaal niks 

0 Kudos
joepke-m
Level 15

“Maar we hebben het wel degelijk doorgegeven, dus we hebben er wat mee gedaan”…

 

Alleen bewaken doen ze niet, en iets definitief oplossen al helemaal niet 

ChielOver
Level 9

Het Blok Australie staat inmiddels goed in de gids!

ChielOver_0-1676276809433.png

Maar wat ik dan niet snap..

 

1. Waarom dit pas na 2,5 week na de melding van mij komt. Eerder melden KAN niet..

2. Waarom alle eerdere opnames hierdoor ´kapot´ gemaakt moeten worden. Dit was vorig seizoen ook al. Ik KAN gewoon een seizoen niet eens op het eind versneld kijken want iedere keer gaan er opnames kapot. Waarom kunnen deze 4 'foute' opnames niet gewoon blijven staan? (ja, ik kan het tot 1 week terug kijken, ik weet het).

 

3. Waarom neemt het nu dubbel op? Seizoen '16' en 18, tegelijk?

ChielOver_1-1676277145608.png

 

 

 

 

En er was Border Security op in plaats van dit:

ChielOver_4-1676277442054.png

 

 

mdpeters124
Level 16

@Hendrik JanHeb jij nog iets te melden over ziggo medewerkers die wel meldingem maken maar die niet controleren of er iets mee gedaan is ?  Want van die medewerkers zelf horen we hier tot nu toe niets over

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

@Paul zoals je zelf aangeeft "het is al eerder doorgegeven". Waartom checken jullie zelf jullie eigen meldingen niet en komen pas in beweging als een klant klaagt ?

@mdpeters124 Dit gebeurt wel, maar dat betekent niet dat er alsnog iets niet goed kan gaan.

 

Voor de honderdste keer: er staat geen seizoensnummer bij Keuringsdienst van Waarde! 

@joepke-m - We krijgen dit programma zonder seizoensnummer binnen (gebruiken ze niet), maar voorheen werd het jaartal eraan gekoppeld, dat had nu ook moeten gebeuren. Ik heb het doorgezet.

 

Zoek de verschillen  [Extreme Home make-over België]

@DON PAPA Dit lijkt een gevolg te zijn van het probleem waarbij oude geplande opnames niet verdwijnen als er een EPG-wijziging plaatsvindt, zoals nu is gebeurd. Het heeft helaas ook gevolgen heeft voor de opnames van het oude programma. Het staat los van de EPG-leverancier, er loopt een onderzoek hiervoor.

 

1. Waarom dit pas na 2,5 week na de melding van mij komt. Eerder melden KAN niet..

@ChielOver Hier is helaas veel mis gegaan en er heeft miscommunicatie plaatsgevonden. Deze had inderdaad eerder hersteld moeten worden.

 

Waarom alle eerdere opnames hierdoor ´kapot´ gemaakt moeten worden

Dit hangt af van wat er precies aan een aflevering of seizoen wordt gewijzigd, soms is het helaas onvermijdelijk. Bij elk besluit wordt er gekeken wat de impact is. Foute opnames houden is vaak niet haalbaar.

 

3. Waarom neemt het nu dubbel op? Seizoen '16' en 18, tegelijk?

en

En er was Border Security op in plaats van dit:

Ook dit lijken voorbeelden van het issue waarbij oude geplande opnames niet verdwijnen bij een EPG-wijziging, we werken aan een oplossing, want het heeft ook impact op nieuwe opnames (die het mogelijk gaat skippen omdat hij 'denkt' dat ze al opgenomen zijn) 

DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Dit lijkt een gevolg te zijn van het probleem waarbij oude geplande opnames niet verdwijnen als er een EPG-wijziging plaatsvindt, zoals nu is gebeurd. Het heeft helaas ook gevolgen heeft voor de opnames van het oude programma. Het staat los van de EPG-leverancier, er loopt een onderzoek hiervoor.

 

En even voor de duidelijkheid, wij hebben dus het programma "Extream home makeover Belgie" die zaterdagavond tussen 19:00 & 20:00 wordt uitgezonden op opnemen staan, en na zondagavond 20:00 uur, bevat deze opnamen de beelden van "Chateau Planckeart" die zondagavond tussen 19:00 & 20:00 uur wordt uitgezonden, zonder dat we de serie "Chateau Planckeart" in onze opnamen lijst hebben staan. En dat is nu al twee weken achter elkaar dat dit gebeurt....

 

Maar ik ben heel benieuwd wat er uit jullie onderzoek gaat komen, en of het aankomt weekend wel goed gaat...

 

@Alex Schreef: we werken aan een oplossing

 

Ja dat roepen jullie nu al jaren, er gebeurt alleen helemaal niks. Maar over een paar maanden wel weer een prijsverhoging vragen, om deze zogenaamde specialisten elke maand een dik salaris te kunnen geven voor al dit prutswerk....

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan Aangaande de bug van verwijderde programma's die toch opgenomen worden. Had dit niet al lang opgelost moeten zijn ? dit speelt al maanden.

En nergens op de website staat iets over dit probleem en de gevolgen voor lopende serie opnames.

En nog veel erger als wij als klantten julliie erop attenderen dat een serie uit de bocht vliegt dan doet ziggo nIets. Sorry de geloofwaardigheid van ziggo is bij mij nul

 

Dus als jij zegt dat je tickets controleert dan geloof ik jou niet. Zeker als ik naar het verleden kijk

 

Sorry voor ziggo is de uitdrukking toch echt "prutsers"

 

 

0 Kudos
Tonio60
Level 7

Datum uitzending:  Wo 22-2

Tijdstip uitzending: 21.2

Zender: Net 5

Programma: The Rookie

 

Probleemomschrijving: Moet The Rookie: Feds zijn

Morgen volgen er plaatjes, lezen misschien wat makkelijker

0 Kudos
Dokie
Level 11

@Tonio60Plaatjes lijken mij niet nodig. Duidelijk genoeg. Tweede rookie om 21:20 inderdaad Feds

@Alex:

Fox 9-1-1 op 22 februari afl 3 en 4 in omgekeerde volgorde. Klopt dat? Om 20:35 en 21:30

 

FBI op 19 februari afl 3. Klopt dat? Week ervoor 7 en week erna 8. Vreemde volgorde. Weet niet zeker of afl 3 eerder was overgeslagen.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Dokie @Tonio60 En als ziggo een kwalitatieve controle op gaten in series had hadden ze dit al lang zelf kunnen constateren.

 

@Hendrik Jan @Alex @Paul maar ja dan moet ziggo geld aan een programmeur uitgeven.

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Tonio60 Datum uitzending:  Wo 22-2

Tijdstip uitzending: 21.2

Zender: Net 5

Programma: The Rookie

 

Probleemomschrijving: Moet The Rookie: Feds zijn

Morgen volgen er plaatjes, lezen misschien wat makkelijker

Dank voor het signaleren en melden hiervan. Ik geef dit door zodat hierop de juiste vervolgactie wordt ondernomen.

@Dokie 
Fox 9-1-1 op 22 februari afl 3 en 4 in omgekeerde volgorde. Klopt dat? Om 20:35 en 21:30
Dit staat inderdaad in omgekeerde volgorde in onze tv gids. Ik heb dit doorgegeven zodat dit op de juiste wijze gecorrigeerd wordt. 
 

FBI op 19 februari afl 3. Klopt dat? Week ervoor 7 en week erna 8. Vreemde volgorde. Weet niet zeker of afl 3 eerder was overgeslagen.
Gaat het hier om de serie FBI of FBI International? Dit zijn beide andere series met elk een eigen afleveringsnummering / seizoensnummering. 
 

0 Kudos
Dokie
Level 11

@Paul Het gaat hier om FBI. Ik weet dat er drie varianten zijn, most wanted en international naast gewoon FBI. Ik kijk in lijstje met nog op te nemen afleveringen van FBI En zie dan wat ik beschreef. 

0 Kudos