Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex Dit staat in de EPG:
en dit bij mijn geplande opnames:
@DON PAPA - Klopt, ik heb op dit moment niet meer informatie dan in mijn eerdere bericht. Het vermoeden van twee specials die onder dit seizoen vielen bestaat nog steeds. We hebben navraag gedaan hoe dit verschil verklaard kan worden, maar ik verwacht in ieder geval geen aanpassing meer, omdat je dan meer stuk kan maken dan fiksen. Het komt niet overeen met anderen, maar we zien geen impact op bijvoorbeeld opnames.
De cursus krijgen we helaas niet, dat zou ik wel toejuichen (maar goed, dat geldt ook buiten Ziggo).
@Tonio60 - Dat ziet er niet gunstig uit. Lukt het wel om hem vanavond los op te nemen? Of loop je dan tegen het issue aan dat hij zegt dat hij hem gaat opnemen, maar er geen rood bolletje verschijnt.
@Alex Schreef: Het vermoeden van twee specials die onder dit seizoen vielen bestaat nog steeds.
Dus twee specials veroorzaken dat ze van aflevering 12 naar aflevering 15 zijn gesprongen, zonder deze specials de aflevering-nummers 13 en 14 te geven? Het blijkt wel dat jullie zelf totaal geen onderzoek doen...
@Alex Schreef: Het komt niet overeen met anderen
Ja en toch kom je met het verhaal dat jullie EPG leverancier de informatie van de zender heeft gebruikt, maar als ik dan vraag hoe het kan dat de zender zelf en alle andere EPG dan toch hele andere informatie heeft staan dan jullie van de zender hebben gekregen, dan kom je alleen maar aan met "maar we zien geen impact op bijvoorbeeld opnames" maar dat was mijn vraag niet.
In de hele aflevering is geen Fred te zien geweest, deze aflevering ging over het team van Parker, de aflevering met Fred was aflevering 1, aflevering 2 en 3 gingen over Tony Beets, en dit had aflevering 4 van seizoen 1 moeten zijn, want dit is ook pas het eerste seizoen van Gold Rush - The Dirt presents (wat de volledige naam is van deze serie).
Kortom er klopt weer geen bal van 😞
Vertrouwen is goed, controleren is beter 😉
@DON PAPA schreef:
....
Kortom er klopt weer geen bal van 😞
Vertrouwen is goed, controleren is beter 😉
Te druk bezig met hatseflatsen denk ik.
Ik zie dat de programmabeschrijving inderdaad verkeerd is. Dat het seizoen 9 wordt genoemd, zie ik echter bij KPN bijvoorbeeld ook. Je geeft echter aan "dit had aflevering 4 moeten zijn". Voor mijn beeld (ik raak de draad soms kwijt). Is het aflevering 4 die opgenomen/uitgezonden is, terwijl aflevering 1 in de gids staat? Moet ik het zo zien? Want je geeft aan dat aflevering 1 over Fred ging. Dus dan lijkt de omschrijving wel met de genoemde aflevering te kloppen, toch?
@Lycke de aflevering die afgelopen maandag is uitgezonden had afl4 seizoen 1 moeten zijn, en deze aflevering ging over het Team van Parker (had dus een andere beschrijving en ander afl en seizoen nummer bij moeten staan in de EPG van afgelopen maandag).
De beschrijving in de EPG van afgelopen maandag (over Fred) dat is de beschrijving die eigenlijk hoort bij Afl1 seizoen 1 (deze is een tijdje terug al uitgezonden).
Zo wel duidelijk?
PS: wel leuk trouwens, dat als KPN dezelfde fout heeft staan, jullie de vergelijking wel vaak even aanhalen in een reactie, maar als het andersom is, zal je nooit lezen "ik zie dat KPN het wel goed in zijn EPG heeft staan" 😉
@Lycke schreef:Ik zie dat de programmabeschrijving inderdaad verkeerd is. Dat het seizoen 9 wordt genoemd, zie ik echter bij KPN bijvoorbeeld ook. Je geeft echter aan "dit had aflevering 4 moeten zijn". Voor mijn beeld (ik raak de draad soms kwijt). Is het aflevering 4 die opgenomen/uitgezonden is, terwijl aflevering 1 in de gids staat? Moet ik het zo zien? Want je geeft aan dat aflevering 1 over Fred ging. Dus dan lijkt de omschrijving wel met de genoemde aflevering te kloppen, toch?
Misschien moet @DON PAPA de volgende keer gewoon maar aangeven dat de betreffende EPG niet klopt !
@Lycke: Ik snap dat je graag het antwoord op een presenteerblaadje aangeleverd wilt hebben, want ook jij zal ondertussen ( stiekem ) misselijk en moe worden van al die EPG fouten. Maar vraag je ondertussen niet heel veel van de betreffende melders van al die fouten?
Als er door klanten weer eens fouten in de EPG worden gevonden en ze melden dit, dan wordt ondertussen bijna van ze verwacht, dat ze die ZIGGO fouten al helemaal hebben geanalyseerd en de oplossing ook al hebben bedacht! Dat is natuurlijk erg makkelijk voor Ziggo, maar eigenlijk zou het melden van de fout voldoende moeten zijn, waarna Ziggo zelf e.e.a. onderzoekt en dan juist aanpast.
Persoonlijk vind ik het TOP van @DON PAPA ( hulde 👍 ) dat hij nog steeds EPG fouten meldt én daarbij bijna altijd de oplossing levert. Ik had het allang opgegeven, want het trekken aan een dood paard, doe ik vrijwillig beslist niet.
@Pasi Schreef: Ik had het allang opgegeven, want het trekken aan een dood paard, doe ik vrijwillig beslist niet.
Ik heb het ook al een paar keer opgegeven, alleen dan zie je weer ergens een posting voorbij komen, waarin gesuggereerd wordt dat het steeds beter gaat met de EPG (terwijl je zelf nog aardig wat fouten voorbij ziet komen), en dan beginnen je vingers weer te jeuken om te laten zien dat het nog helemaal niet goed gaat. Ik heb mij alleen voor genomen alleen nog maar de fouten te melden waar ik ook zelf hinder aan onder vind, en niet meer alle fouten die ik verder tegen kom (want dat zijn er nog genoeg).
Ik vind het alleen jammer dat als je bepaalde vragen stelt over fouten die je meld, dat er dan geen antwoord komt op je vraag, maar dat er om heen gedraaid wordt net als ze in de politiek doen. Zoals dit bijvoorbeeld
Maar het is niet anders, we zullen het er mee moeten doen helaas....
Alex de gegeven workaround voor opname woonhuis op het platteland werkt hier (heb nu 2 opname indicaties (rode rondjes) voor het programma staan en bij bewaard 1 opname, zal dit zo een paar dagen laten staan en dan nogmaals de truc gebruiken, en kijken of er 1 indicatie voor het programma komt te staan.
De uitzending welke niet goed is aan gegeven is een voor programmabladen 'n lastige de laatste 2 weken werd FBI New York uitgezonden terwijl aangekondigd FBI international, leuk voor de programma makers al die spinoffs maar 'n lastige voor oa EPG
@DON PAPA schreef:...Ik vind het alleen jammer dat als je bepaalde vragen stelt over fouten die je meld, dat er dan geen antwoord komt op je vraag, maar dat er om heen gedraaid wordt net als ze in de politiek doen. Zoals dit bijvoorbeeld
.....
Maar het is niet anders, we zullen het er mee moeten doen helaas....
Meer dan een 'politiek correct antwoord' zal je van Ziggo moderators niet krijgen. Dat mogen ze ( van Ziggo ) niet en dat willen ze ook niet, want daarop kunnen ze natuurlijk ook worden aangesproken.
Dan is het gemakkelijker om het vage Ziggo antwoord te knippen/plakken. Dat dát vaak niet het antwoord op de vraag is, dat weet de moderator zelf ook wel.
Ik denk dat de Ziggo moderators in het zelfde schuitje zitten als ( wij ) klanten. Melden ... melden ... melden ... en hopen dat het ooit eens stopt en dat Ziggo eindelijk eens de basis van deze fouten aanpakt. Maar zolang Ziggo de vinger naar anderen kan wijzen, zal Ziggo beslist niets doen ... dus zal dit probleem pas opgelost worden, als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Ik weet niet of het al bekend is maar Gold Rush afgelopen maandag om 20.30 uur stond 2x bij mijn opnames. Beiden seizoen 13 maar elk een ander afleveringsnummer en titel. Erg vreemd.
Misschien ten overvloede, maar Nancy Drew op 23 januari Fox 22:00 staat nog steeds onterecht afl 3 (evenals afl 1) waardoor de week erop alleen afl 4 nu genoteerd staat als op te nemen. Dus graag niet vergeten die verkeerde te verwijderen op 23 januari. Alvast bedankt.
@martwoutnl > twee weken geleden was dat ook al, alleen waren het toen twee verschillende series op dezelfde tijd, het schijnt te komen als er veranderingen in de EPG gedaan worden. En zoals je daar kan lezen was het antwoord van Ziggo "het staat wel slordig zo. Maar liever 2 keer opgenomen dan geen keer, denk ik, haha." en dat ze gingen uitzoeken, wat blijkbaar niet echt is gelukt als twee weken later nog geen verbetering te zien is 😉
@Dokie Nacy drew staat in de epg al een tijdje goed met afl 1
Misschien zie jij het "dubbele opname fenomeen" bij jou ?
@mdpeters124 zoals in afbeelding: 23 januari 3 afleveringen waarvan twee om 22:00 en week later alleen aflevering 4.
Aanvulling op mijn vorige bericht:
@mdpeters124 @Mark Ik heb naar aanleiding van de opmerking van mdpeters nog eens gekeken en hieruit kwam het volgende:
Zoals de afbeelding in mijn vorige bericht, zo staat het overal dus op de mediabox, zoggogo en via webbrowser.
Echter als ik in de EPG keek, stonden daar geen lege rondjes meer bij de afleveringen, alsof die niet ingesteld waren voor opname. Daarom de opname geannuleerd en opnieuw ingesteld en dan klopt de lijst wel.
Waarom kan er bij Het Blok niet consequent worden gekozen voor 1 schrijfwijze van 'Nieuw-Zeeland'?
Niet erg handig als je een serie-opname instelt. Voor de 3e keer deze fout.
Het is dus het "dubbele opname fenomeen" (verwijderde programma wat niet meer in epg staat word opgenomen)
Het bijkomende probleem is dat het niet meer bestaande programma op 23-1 dus afl 3 is.
En daarna neemt de serie opname op 30-1 de echte afl 3 niet meer op omdat de serie opname onterecht denkt dat die al is uitgezonden op 23-1
DIt betekend dat de serie opname voor alle ziggo abonnees uit de bocht vliegt
En dat komt doordat ziggo geen goede kwalitatieve controles heeft want anders had afl3 nooit op 23-1 in de epg gestaan en doordat ziggo niet tijdig deze dubbele opname bug heeft verholpen
Dus ziggo is compleet verantwoordelijk voor het ontstaan van dit probleem en ziggo heeft nu 2,5 werkdagen om dit probleem voor alle ziggo abonnees op te lossen
Poeh, dit is een zweer kwalijke ontwikkeling. Dank voor alle details @Dokie. Goed dat je hem inmiddels opnieuw hebt ingesteld, maar het zou natuurlijk automatisch opgelost moeten worden. Dit heeft dan ook impact op alle andere dubbele tot dusver (indien ze een verkeerde afleveringnummer hebben). Ik heb het voorbeeld doorgezet en de potentiële impact geëscaleerd.
@ChielOver - Ook waardeloos. Elk streepje of hoofdletter gaat de mist in. Ik heb 'm doorgezet, wederom dank hiervoor.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.